„Wizz Air“ vadovas Jozsephas Varadi, neseniai Vilniuje dalyvavęs „Air Convention Europe 2019“ renginyje, vis tik nesieja nukarpytų skrydžių su „Ryanair“ konkurencija. Pasak jo, orlaivių trūkumas bei „Boeing“ bėdos su „Max“ lėktuvu privedė prie situacijos, kad kai kuriuos maršrutus tenka atšaukti ir kreipti lėktuvus į pelningesnes vietas.
Apie tai – 15min pokalbis su Vengrijos skrydžių bendrovės vadovu.
Mes turite numatyti prioritetinius maršrutus, taigi perkeliame turimus orlaivius kitur. Todėl kartais tenka kai kuriuos maršrutus nutraukti, – sako J.Varadi.
– Kaip jūs apibūdintumėte konkurencinę kovą su „Ryanair“ Rytų Europos, Baltijos šalyse, kai nauji skrydžiai tomis pačiomis kryptimis paskelbiami tą pačią valandą arba kitaip bandoma išstumti konkurentą? Maršrutus nutraukia tai „Ryanair“, tai „Wizz Air“.
– Mes su „Ryanair“ konkuruojame jau daug metų, ir ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje, Vengrijoje, ir kitur. Bet maršrutų nutraukimas nėra susijęs su šia konkurencija, tai nėra pasekmė konkurencinės kovos su „Ryanair“.
Mūsų konkurentai taip pat uždaro daug maršrutų konkuruodami su mumis, bet taip pat ir dėl kitų priežasčių. Mes toliau investuojame į maršrutus ir siekiame, kad jie būtų pelningi, bet jei jie tokie netampa, mes priimame tam tikrus sprendimus. Taip veikia verslas.
– „Wizz Air“ praėjusiais metais nutraukė šešis maršrutus iš Vilniaus, šįmet taip pat neskrendama kai kuriomis kryptimis. Kokią jūs matote maršrutų plėtros ateitį Lietuvoje?
– Šiuo metu susidarė tokia situacija, kad trūksta orlaivių, ir tai susiję ne su mūsų politika, o su „Airbus“, kurie nepateikia orlaivių laiku dėl susidariusios paklausos. Todėl mes turite numatyti prioritetinius maršrutus, taigi perkeliame turimus orlaivius kitur. Todėl kartais tenka kai kuriuos maršrutus nutraukti. Tokia situacija, beje, gali tęstis ir toliau, kitais metais, ir tai dėl orlaivių tiekimo sutrikimų.
Mes Vilniuje, žinoma, liekame, tačiau susiklosčius tokiai situacijai turime tinkamai paskirstyti orlaivius. Į Lietuvą žiūrime su ilgalaike perspektyva.
– Ar jūs pastebite, kaip maršrutų geografiją ir skrydžių dažnį keičia gyventojų migracija? Pavyzdžiui, skrydžių į Londoną kai kur jau mažėja, o štai į Ukrainą – auga, ir ne tik dėl turizmo.
– Migracijos kryptys visada keičiasi, ir tai vyksta jau daugybę metų, migracijos srautai keitėsi per amžius. Žmonės tai migruoja į Vakarus, tai į Šiaurę, taigi tai keičia ir srautus.
Kalbant konkrečiai apie Lietuvą, tai čia yra trys skirtingi keleivių srautai – tie, kurie vyksta dirbti ir čia grįžta aplankyti artimųjų, taip pat auganti ekonomika augina turizmą, todėl vis daugiau Lietuvos gyventojų skrenda svetur. Ir dar vienas – Lietuva tampa vis patrauklesnė turistams, o tai augina atvykstamąjį turizmą.
Ką mes stengiamės nuveikti? Tai suprasti šiuos srautus, stebėti pokyčius, numatyti būsimą keleivių elgesį, pasirinkimus.
– Kokią matote galimą įtaką skrydžiams, jei įvyks kietasis „Brexit“?
– Nemanau, kad kuris nors „Brexit“ scenarijus galėtų paveikti skrydžius tarp ES ir Didžiosios Britanijos. Jei spalio 31 d. įvyks atsiskyrimas, keleiviai nepastebės to. Galbūt dėl „Brexit“ atsiras daugiau konsolidavimo galimybių, „Wizz Air UK“ galbūt taptų konsoliduojančia platforma Jungtinėje Karalystėje. Mus domintų galimybė užpildyti rinkos nišas, kurios atsirastų, jei viena ar kita oro bendrovė pasitrauktų.