„Lietuvą užklupus žiemiškam šalčiui, ypač padaugėjo ir gedimų, ir dėl šalčių neužsivedančių automobilių. Naujųjų metų pradžioje pagalbos kelyje tarnybą užplūdo keliolika kartų didesnis skambučių srautas nei įprastą pirmadienį“, – 15min pasakojo Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius.
Remiantis Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, per pirmas dvi gruodžio savaites registruoti 142 techninės pagalbos įvykiai. Nuo 2015 metų gruodžio 27 dienos, kai pradėjo snigti bei šalti, iki 2016 metų sausio 7 dienos – 227. Fiksuojamas 60 proc. augimas.
Vairuotojams žiema – visąlaik netikėta
Techninę pagalbą teikiančios įmonės „Euro Asista“ specialistai, paspaudus šalčiui, dirba beveik visą parą. Iškvietimų skaičius išauga maždaug 10 kartų, 15min sakė įmonės projektų vadovas Tomas Klučinskas.
„Padaugėja darbo tikrai, ypač kai oro sąlygos būna sudėtingesnės. Dėl šalčių praėjusią savaitę darbo buvo tikrai daug – rytais neužsivedantys automobiliai, pakeliui bevažiuojant sugedę automobiliai, užšalę automobiliai“, – pasakojo jis.
T.Kliučinsko teigimu, mechanikai atvyksta greitai, tačiau piko metu specialistų gali tekti palaukti ir kiek ilgiau.
„Stengiamės operatyviai reaguoti, atvykti. Aišku, klientus įspėjame, kad dėl atitinkamų oro sąlygų iškvietimų skaičius yra didelis ir jie turėtų apsišarvuoti šiokia tokia kantrybe. Nuteikiame klientą, kad, jeigu ateityje vėl neužsives automobilio, jeigu kažkada jau buvo neužsivedęs, pasiskambintų anksčiau, turėtų kažkokį laiko rezervą. Mūsų mechanikai važinėja nesustodami“, – pasakojo jis.
Didelis iškvietimų skaičius, paspaudus šaltukui, liudija, kad Lietuvos vairuotojai žiemai nėra pasiruošę.
„Esame pastebėję, kad ne visi vairuotojai pasiruošia žiemai, nepasitikrina automobilio būklės ir, kai užklumpa netikėti šalčiai ar kokios kitos aplinkybės, atsitinka bėda“, – pasakojo jis.
Techninės pagalbos taip pat prireikia dėl užšalusių degalų, sugedusių pakaitinimo žvakių ir pan.
oro sąlygų taip pat padidėja eismo įvykių skaičius, sulaukiame nemažai iškvietimų dėl slidesnės kelio dangos, sniego“, – kalbėjo T.Kliučinskas.
Ar šalčio pamoką vairuotojai išmoko, paaiškės, kai lauke vėl kiek pašals. „Euro Asista“ tam ruošiasi.
„Mes tikimės antplūdžio skambučių ir tam ruošiamės. Kaip ten bus, matysime. Ar pasimokė, ar ne, kiekvieno individualus reikalas“, – sakė T.Kliučinskas.
Užvesti prašo iš anksto
„Statistika atspindi, jog žiemos periodu dažniausiai vairuotojams prireikia variklio užvedimo bei transportavimo po eismo įvykio, nutikusio dėl slidaus kelio, paslaugų“, – 15min sakė „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
O A.Juodeikis pasakojo, kad kai kurie paslaugą užsako iš anksto.
„Yra klientų, kurie bando iš vakaro „užsisakyti“ užvedimo paslaugą, nes yra įsitikinę, kad jų automobilis ryte tikrai neužsives. Tokiais atvejais patarimas vienas – reikėtų susitvarkyti savo automobilį, pasikeisti akumuliatorių ir neteks kas rytą bandyti laimės“, – sakė A.Juodeikis.
Pas kai kuriuos klientus specialistai važiuoja ir kelias dienas iš eilės: „Jie kelionę į servisą ar parduotuvę pasikeisti nusidėvėjusio akumuliatoriaus atideda.“
„Lietuvos draudimo“ siūloma techninė pagalba nevyksta, jeigu yra kviečiama trečią kartą dėl to paties gedimo, o ERGO atsisako važiuoti ir antrąkart.
„Dažniausiai pasitaikanti priežastis, dėl kuriuos vairuotojams nepavykdavo užvesti automobilio, buvo nusėdęs akumuliatorius. Problemų sukeldavo užšalusi automobilio degalų sistema. Daugeliu tokių atvejų tempti automobilių į servisą neprireikia, automobilius techninės pagalbos meistrams pavyksta užvesti vietoje“, – sakė A.Juodeikis.
Jis paaiškino, kad techninės pagalbos kelyje tarnyba kviečiama patyrus avariją ar sugedus automobiliui, kai prireikia jį transportuoti autovežiu iki remonto dirbtuvių, ištempimas užklimpus sniege, avarinis durelių atrakinimas, variklio užvedimas, rato pakeitimas, degalų pristatymas.
„Beje, vykti klientams į pagalbą dėl avarijų tenka palyginti retai, kur kas dažniau jiems ši paslauga praverčia įvykus variklio ar elektros sistemų gedimui, neužsivedant automobiliui, pasibaigus degalams, nuleidus padangą“, – pasakojo jis.
Ar jūs turite teisę į nemokamą pagalbą?
Norėdami sužinoti, ar jums reikės mokėti už techninę pagalbą kelyje, kreipkitės į savo draudimo įmonę, mat skirtingos bendrovės siūlo skirtingus produktus.
Pavyzdžiui, „Lietuvos draudimas“ jau beveik metus visiems privalomojo civilinės atsakomybės draudimo klientams, turintiems metines sutartis, teikia nemokamą techninę pagalbą kelyje.
Iki tol galimybę pasinaudoti tokia pagalba turėjo tik tie klientai, kurie savo automobilį buvo apdraudę kasko draudimu arba įsigiję techninės pagalbos paslaugą kaip papildomą.
„Privalomuoju draudimu apsidraudę vairuotojai techninės pagalbos tarnybą gali kviesti ne tik įvykus eismo įvykiui, bet ir iškilus techninėms problemoms kelyje, pavyzdžiui, sugedus automobiliui, užklimpus sniege ar purve, šaltą rytą neužsivedant automobilio varikliui, sprogus ar pradūrus padangą, dėl neapdairumo automobilyje užtrenkus ar pametus raktelius ar tiesiog pasibaigus degalams.
Dėl tokių bėdų iškviesta „Lietuvos draudimo“ tarnyba klientams suteiks reikiamą pagalbą kelyje be papildomo mokesčio, apmokėti reikia tik už panaudotas žaliavas (pvz., atvežtus degalus ar naujų raktų gamybą)“, – aiškino bendrovės atstovas.
Pasak jo, įprastai techninės pagalbos automobilio iškvietimas ir smulkus remontas, pavyzdžiui, užvedimas išsikrovus akumuliatoriui ar pradurtos padangos pakeitimas, kainuoja 25-30 eurų. Tiesa, vidutinė iškvietimo kaina siekia apie 90 eurų, o daugiausia kainuoja užmiesčio kelyje įstrigusio automobilio transportavimas autovežiu.
„Beje, žiemą vidutinė iškvietimo kaina yra linkusi mažėti, nes vairuotojams dažniau reikalinga smulkesnė pagalba miestų ribose. Tuo metu vasarą išlaidos yra didesnės, nes žmonės linkę dažniau išvažiuoti į ilgesnes keliones ar būti užmiestyje, todėl ir pagalba kainuoja brangiau“, – sakė A.Juodeikis.
Tuo metu ERGO klientai, norėdami sulaukti nemokamos pagalbos, turi įsigyti specialų įmonės produktą „Pagalba kelyje“ arba kasko draudimo priedą, tik tuomet suteikiama pagalba įvykio vietoje, transportavimas po įvykio ar gedimo, degalų pristatymas, kelionės pratęsimo (ar grįžimo atgal) organizavimas, pakaitinio automobilio suteikimas po įvykio.