Traukinį „Saulė“ Kazachstane viešinti Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė ir Kazachstano prezidentas Nursultanas Nazarbajevas įvardino strateginiu šalių bendradarbiavimo projektu, teigiama Prezidentės spaudos tarnybos pranešime.
„Šaudyklinis traukinys, per savaitę pasiekiantis Kiniją – perversmas krovinių gabenimo rinkoje. Tai ne tik dešimtmečiams užtikrinta nauda šalies ekonomikai, tai – geriausias pasiūlymas jungčių ieškančioms Europai ir Kinijai. Šis projektas – gali tapti Lietuvos ir Kazachstano ekonomikos varikliu, todėl palaikysime jį aukščiausiu lygiu“, – pranešime tvirtino D.Grybauskaitė.
Lietuvos ir Kazachstano prezidentai paskelbė bendrą pareiškimą, kuriame pabrėžiamas ypatingas dėmesys transkontinentinio koridoriaus formavimui, prisidėsiantis prie sparčios logistikos infrastruktūros plėtros abiejose šalyse.
Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimą geležinkelių ir kelių transporto bei aviacijos srityse ketinama aptarti ir ketvirtadienį vyksiančiame susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio susitikime su Kazachstano transporto ministru Beriku Kamalijevu.
„Prioritetinė Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimo sritis – geležinkelių transporto projektai. Siekdami aktyviau dalyvauti vežant tranzitinius krovinius tarp Europos ir Azijos, svarstome galimybę organizuoti konteinerinio traukinio maršrutą tarp Klaipėdos uosto ir Almatos“, – Susisiekimo ministerijos pranešime sakė E.Masiulis.
Pasak jo, planuojamas konteinerinio traukinio maršrutas tarp Lietuvos ir Kazachstano eitų per Baltarusijos ir Rusijos teritorijas, vėliau jis galėtų būti pratęstas iki Kinijos. Europos kryptimi per Klaipėdos uostą kroviniai būtų gabenami į Skandinavijos ir kitas šalis.
Rugsėjo pradžioje šį projektą jau aptarė Lietuvos ir Kazachstano vyriausybių dvišalė prekybinio ir ekonominio bendradarbiavimo komisija. Abiejų šalių geležinkelių įmonės ketina sudaryti bendrą darbo grupę, kuri spręs konkrečius projekto įgyvendinimo klausimus – traukinio kursavimo technologiją, kainas ir grafiką.
Organizuojant konteinerinio traukinio maršrutą tarp Klaipėdos ir Almatos ketinama pasinaudoti sėkminga Klaipėdą ir Iljičiovsko uostą (Ukraina) jungiančio projekto „Vikingas“ patirtimi.
Dabar krovinių krovinių gabenimas iš Kinijos į Europą jūrų keliu užtrunka 40 dienų, paleidus šaudyklinį konteinerinį traukinį kroviniai Europą pasieks per 10 dienų.