„Hay Group“ atliko tyrimą ir pateikia įžvalgas apie patraukliausias pasaulio bendroves (ang. World‘s Most AdmiredCompanies – WMAC) vienijančius dalykus, kurie joms padeda pirmauti ir išsiskirti iš kitų verslo įmonių.
Sėkmę lemia tikslumas ir strategijų įgyvendinimas
Pasak „Hay Group“ generalinės direktorės Baltijos šalims Nedos Songin, tyrimas rodo, kad patraukliausios pasaulio bendrovės išsiskiria savo požiūriu į verslo strategiją, jos kūrimą ir įgyvendinimą. Strategiją jos formuoja taip, kad ji maksimaliai apimtų visą verslo ciklą ir padėtų išvengti radikalių pokyčių ekonominių svyravimų fone. Net ir sunkmečiu WMAC skiria prioritetus augimui, suprasdamos, kad būtent tai suteiks joms didelių pranašumų, kai išorinės sąlygos pagerės. Antras išskirtinis jų bruožas – ypač didelis dėmesys verslo strategijos įgyvendinimui, ne tik jos sukūrimui. Autoritetą pelniusios bendrovės taikliai nusistato veiklos tikslus ir pagal juos koreguoja konkretiems darbuotojams keliamus tikslus, kad jų veikla prisidėtų prie ilgalaikių bendrovės tikslų įgyvendinimo. WMAC siekia sukurti stiprią organizacinę kultūrą, kuri atitiktų strategiją ir vestų organizaciją ilgalaikių tikslų įgyvendinimo link.
Lyderės – atviros inovacijoms
Patraukliausios pasaulio bendrovės taip pat yra atviresnės inovacijoms – 76 proc. jų sėkmingai pastebi ir bendrovėje pritaiko naujas idėjas. Inovacijos yra pagrindinis šių bendrovių augimo variklis: jų verslo strategijose orientuojamasi ne tik į naujų inovatyvių produktų ar paslaugų kūrimą, bet, visų pirma, siekiama įtvirtinti novatorišką mąstymo būdą veikloje, procesuose, bendravime ir valdyme.
Lyginant su kitomis bendrovėmis, rinkos lyderės efektyviau priima naujus sprendimus. Tyrimo rezultatai rodo, kad lankstumas yra ypač svarbus didelėms tarptautinėms korporacijoms – vietinėse rinkose veikiantys padaliniai yra įgalinami lanksčiai vertinti vietos poreikius ir į juos tinkamai reaguoti – taip elgiasi 84 proc. patraukliausių pasaulio bendrovių, lyginant su 73 proc. įmonių, kurios nepatenka į šį sąrašą“, – sako N.Songin.
Lavina darbuotojus ir atidžiai juos atsirenka
Svarbus patraukliausių pasaulio bendrovių išskirtinumas –žmogiškųjų išteklių vertės suvokimas ir darbuotojų įgalinimas atitinkamai veikti. Autoritetą pelniusios bendrovės dažniau turi valdybos patvirtintą žmogiškųjų išteklių strategiją, kurios esmė – kurti galimybes žmonėms tobulėti, juos sistemingai lavinti. „Tyrimo rezultatai parodė, kad darbuotojų lavinimas ir produktyvumo didinimas lemia 4,5 karto didesnį pajamų augimą bei 54 proc. mažesnę darbuotojų kaitą, lyginant su konkurentais“, – sakė N.Songin.
Vadovai tampa įkvepiančiais pavyzdžiais
Prie patraukliausių kompanijų vairo esantys žmonės yra įkvepiantys pavyzdžiai savo darbuotojams. Šis dalykas nekinta jau 15 metų nuo tada, kai „Hay Group“ atliko pirmąjį patraukliausių bendrovių tyrimą. 93 proc. geriausiomis pripažintų kompanijų yra patenkintos lyderystės kokybe, lyginant su 72 procentais kitų įmonių. Be to, 83 proc.darbuotojų yra patenkinti aukščiausio lygio vadovais, lyginant su kitomis kompanijomis, kuriose vadovais patenkinti tik 54 proc. darbuotojų.
„Geriausiųjų kompanijų vadovai daug dėmesio skiria darbuotojų gebėjimų ugdymui. Dauguma vadovų tam dedikuoja ne mažiau nei 30 proc. savo laiko. Jie stengiasi tinkamai integruoti naujokus į komandą ir daug pajėgų skiria darbdavio prekinio ženklo patrauklumo palaikymui – siekia, kad jis imponuotų įvairių pareigybių žmonėms – tiek vyresniajai (Y), tiek jaunesniajai (X) kartai“, – sako N. Songin.
Atlygį susieja su veiklos rezultatais
Patraukliausiomis pripažintos bendrovės nuolat stengiasi darbuotojams pasiūlyti tokias darbo vietas, kur jų talentas atsiskleistų geriausiai. Šios bendrovės nuo konkurentų išsiskiria kruopščiomis darbuotojų atrankos programomis. Vertinant darbuotojų atlygio skirtumus, patraukliausios pasaulio bendrovės dažniau susieja atlygį su veiklos rezultatais, jos yra labiau linkusios skatinti bendro atlygio vertinimą, t.y. įtraukia ir nefinansinio atlygio elementus.
Patraukliausių pasaulio organizacijų sąrašą bendrovė „Hay Group“ sudaro kartu su žurnalu „Fortune“. Jos nustatomos atliekant specialią bendrovių apklausą ir įvertinant jų veiklos rezultatus. Tyrime dalyvauja bendrovės iš 30 pramonės sričių, dalyvių metinės pajamos siekia nuo 30 mln. litų. Apklausoje dalyvauja daugiau nei 16 tūkst. vykdančiųjų direktorių ir pramonės srities analitikų.