„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą

„Gyvenime reikia būti naiviam, kad pasiektum tai, kas iš pradžių atrodo nepasiekiama. Būti kartu naiviu ir drąsiu vienas kitam neprieštarauja. Būtent tada gali sukurti šokoladą, kurio norės visas pasaulis“, – visus įmanomus verslininko stereotipus laužo Domantas Užpalis, tiesa, kaip ir daugelis kitų mūsų kalbintų jaunų verslininkų, verslininku savęs visai nelaikantis.
„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą
„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą

„Chocolate Naive“ – vienas iš 200 pasaulio šokolado gamintojų, kurių gamyba apima visus procesus – nuo pupelių atrankos iki galutinio produkto pateikimo rinkai. Gegužę Domanto gaminamas juodasis šokoladas su miško medumi iškovojo Europos aukso medalį nepriklausomame konkurse „International Chocolate Awards 2014“. „Chocolate Naive“ tapo pirmaja bendrove Baltijos šalyse gavusi aukščiausią įvertinimą vadinamuose šokolado „Oskaruose“, kurie neseniai įvyko Florencijoje.

Šiandien „Chocolate Naive“ savo gaminius eksportuoja į tokias šalis kaip Vokietija, Nyderlandai, Švedija, JAV, Japonija, Honkongas, Kazachstanas ar Singapūras.

Paklaustas nuo ko viskas prasidėjo, Domantas vardina: „Prieš „Chocolate Naive“ buvo rinkodara, finansai, teisė, draudimo polisų pardavinėjimas, natūralių ūkininkų pieno produktų pardavinėjimas.

Verslininkas Domantas Užpalis
Verslininkas Domantas Užpalis

Na, o pavadinimas gimė iš idėjos – gaminti šokoladą Lietuvoje. Šaly, kuri neturi visiškai jokių šokoladų gamybos tradicijų. Ir net ne mieste, o kaime. Ir bandyti jį eksportuoti į Vakarų Europą, Vakarų pasaulį, kur yra labai aiškios nusistovėjusios šokolado vartojimo ir gaminimo tradicijos.“

„Chocolate Naive“ šokoladas išsiskiria tuo, kad lietuviai kontroliuoja visą gamybos procesą nuo jo pradžios: kontroliuojama žaliavų kokybė, apdorojimas, vyksta pati šokolado gamyba, pakavimas ir pardavimai.

„Turime labai aukštą integralumo lygį. Ir tokių gamintojų nėra daug – jų yra apie šimtą penkiasdešimt pasauliniu mastu“, – priduria Domantas.

VIDEO: Chocolate Naive / DNB - Už Jauną Verslą!

2013 metais „Chocolate Naive“ apdorojo 4-5 tonas kakavos pupelių, šiais metais planuojama gamybos apimtis dvigubinti bei pagaminti 50-60 tūkstančių šokolado plytelių.

„Mūsų pagrindinė rinka nors aš visada buvau skeptiškas, vis tiek tai yra Lietuva. Antroje vietoje, kaip bebūtų keista, yra Japonija. Ir mūsų gaminiai atsidūrė ten, kur dar neatsidūrė nei vieno kito lietuvių gamintojo gaminiai. Tokiuose prestižiniuose prekybos vietose, kaip „La Grande Epicerie de Paris“ Prancūzijoje, „Selfridges“ Jungtinėje Karalystėje ar „Brian & Barry Milano“ Italijoje“, – sako Domantas.

„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą
„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą

Kas sunkiausia gaminant šokoladą? „Mūsų verslas susideda iš daug sunkių etapų. Vienas iš etapų yra nuolatinis kraustymasis. Kuris įvyko jau penktą kartą. Kitas dalykas – mes kuriame rinką, kurios nėra. Ir tiek, kiek mes sukuriam, tiek ir yra tos rinkos. Lyderio našta kartais labai sunkiai spaudžia pečius“, – vis dėlto neprarasdamas naivaus optimizmo su šypsena pasakoja Domantas.

Nei sau, nei kolegoms Domantas nežada nuobodaus gyvenimo. Jo planuose – kakavos plantacijų kultivavimas.

„Po penkerių metų mes tikrai turėsime savo plantaciją. Kur nors Kosta Rikoje auginsime savo žaliavą ir turbūt daug daugiau laiko praleisime nagrinėdami pačią kakavos genetiką, patį auginimą ir tokiu būdu dar labiau tobulinsime šokolado skonį. Mano planas – tapti vienu iš penkių geriausių šokolado gamintojų pasaulyje“, – kryptį brėžia „Chocolate Naive“ įkūrėjas.

„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą
„Chocolate Naive“: nuoširdus naivumas sukūrė aukso vertą šokoladą

Visai neseniai „Chocolate Naive“ Italijoje pelnytas šokolado su medumi auksas neverčia abejoti Domanto žodžiais ir ambicijomis tapti geriausiais pasaulyje.

„Visiems pasaulio šokolado gamintojams „International Chocolate Awards“ yra svarbiausias metų įvykis. Tai išskirtinė proga būti įvertintam geriausių konditerių, maisto ekspertų ir žurnalistų. Mes iškovojome auksą su juodojo šokolado plytele, pagardinta lietuvišku biodinaminiu miško medumi. Todėl mums, kaip lietuviams, tai dvigubas apdovanojimas: „Chocolate Naive“ už šokoladą ir Lietuvai – už medų“, – sakė manufaktūros įkūrėjas ir meistras Domantas Užpalis.

„Chocolate Naive“ – tai trečiasis pasaulinis įvertinimas už gaminamą šokoladą – lietuviška manufaktūra iškopė į pasaulio finalą „International Chocolate Awards 2013” bei iškovojo bronzą „World Chocolate Awards 2013” konkursuose. Taip pat praėjusiais metais lietuviai buvo pripažinti kaip geriausi pradedantieji maisto gamintojai „Next Organic Berlin 2013” mugėje Vokietijoje, bei gavo metų prekės ženklo apdovanojimą Lietuvoje už pirmuosius marketinginius žingsnius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis