„Crooked Nose and Coffee Stories”: į savo verslą iš vaikystės prisiminimų

„Turbūt reikėtų grįžti 30 metų į praeitį, kai maldama kavą virtuvėje mama atkreipė mano dėmesį į nuostabų aromatą, kuris amžiams įsirašė į mano juslinę atmintį. Kai ši nuostabi patirtis iš galvos nusileido į širdį, nusprendžiau mesti reklamos agentūros rutiną ir savarankiškai atidaryti kavos manufaktūrą ir iš esmės pakeisti savo gyvenimą“, – pasakoja Emanuelis Ryklys, kavos manufaktūros „Crooked Nose and Coffee Stories” įkūrėjas.
„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra
„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra

10 metų išdirbęs reklamos versle Emanuelis nusprendė, kad laikas keistis. „Vakare pavargęs po ilgos darbo dienos sprendžiant klientų rūpesčius neturėdavau kuo pasigirti, man trūko kažko labai paprasto, ką galėtum paimti į rankas ir pasakyti – štai, tai mano kūrinys, šią dieną praleidau ne veltui“, – sako Emanuelis.

Būdamas aistringas kavos mėgėjas, jis uždavė sau klausimą – kodėl pačiam nepabandyti susipažinti su kava kiek įmanoma arčiau? Atsisiųsti žalios kavos, paskrudinti pačiam, pradėti su ja žaisti, kaip pats sako – kaip kokioje smėlio dėžėje...

„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra
„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra

Maloni kasdienybė

„Crooked Nose and Coffee Stories” visų pirma yra mano maloni kasdienybė, virtusi ir pajamas duodančiu užsiėmimu. Kava teikia malonumą man ir daugeliui, kas mane aplanko. Čia, kavos manufaktūroje kasdien skrudinama šviežia žalia kava, ji išsiskiria savo šviežumu ir kokybe, nes gaminama tik iš geriausių pupelių. Sumaltą kavą reikia suvartoti kaip galima greičiau, jei norite pajusti tikrą aromatą.

Taip pat manufaktūra yra kavos produktų kūrimo vieta, čia gimsta ir kavos mišiniai, kiti kavos įkvėpti produktai, – pasakoja manufaktūros įkūrėjas.

Manufaktūra užsiima ir kavos edukacija, nes Emanueliui įdomu perduoti žmonėms savo vis gausėjančias žinias; čia nuolat vyksta kavos degustacijos, kursai, o kartą į metus organizuojama unikali kavos konferencija „Dark Times“.

VIDEO: Crooked Nose And Coffee Stories / DNB - Už Jauną Verslą!

Kodėl kava?

„Su kava jau dirbu 2 metus. Viskas prasidėjo nuo kelių draugų, kurie turėjo nedideles prekybos vietas ir priėmė mano kavą po savo sparnu. Per tą laiką manufaktūros kavą pardavinėjančių vietų skaičius išaugo iki 15. Didžioji dalis jų yra Vilniuje, bet taip pat turime partnerių Šiauliuose, Kaune, galvojam ir apie kitus miestus.

Dar smagiau, kad kava gali būti ir pragyvenimo šaltinis ir pagrindinis darbas, nors to nebevadinčiau darbu. - teigia Emanuelis Ryklys.

Kavos skonis ir aromatas priklauso nuo to kur ji yra augusi, kaip ji paskrudinta, kaip ruošiama ir pateikiama. Kava aromatų prasme yra kompleksiškiausias maisto produktas, kurį mes naudojame kasdien, tik gaila, kad ją dažnai nuvertiname. Kavos kvapas tiesiogiai įkvepia naujiems darbams ir čia kaltas ne tik kofeinas.

Dar smagiau, kad kava gali būti ir pragyvenimo šaltinis ir pagrindinis darbas, nors to nebevadinčiau darbu.

Klientų ratas irgi nuolat plečiasi. Per pastaruosius metus pakvietėme į beveik 100 degustacijų, kurias bendrai aplankė beveik 2 tūkst. žmonių. Tai yra labai geras stimulas judėti pirmyn.

„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra
„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra

Manufaktūroje dabar daugiausiai dirbu vienas, tačiau į edukacinius projektus, konferencijos organizavimą įtraukiu bendraminčius. Kai būna daugiau užsakymų, samdau žmones, kurie padeda skrudinti, pakuoti, išvežioti kavą. Rengiant kavos konferenciją man talkininkavo 4 žmonės, dar 4 savanoriai prisidėjo savo iniciatyva“, – pasakoja manufaktūros meistras.

Pauzė

Sunkiausia kasdienybėje ir ypač versle yra sustoti, padaryti pauzę, blaiviai įvertinti, ar darai tai, kas turi prasmę. Kai aplinkui visi lekia, nejučia irgi perimi tą lėkimo ritmą. Į šį verslą pasukau todėl, kad norėjau sustoti, norėjau tikros kavos pauzės, o ne trumpos kavos pertraukėlės, panorau ištisos kavos pertraukos.

Todėl savo dabartinį verslą matau ir kaip terapiją, kaip sustojimą, poilsį nuo nuolatinio bėgimo. Juk laiko sulėtinimas yra sunkiausia versle. Dažnai save pagauni, kad negyveni šiuo momentu, o aš noriu gyventi būtent dabar, šiuo momentu.

„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra
„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra

Vizija

Labai norėčiau, kad Lietuva vis dažniau atsirastų pasaulio kavos žemėlapyje. Tai jau pradeda vykti. Apie mus jau yra rašę japonai, australai, britai. Jie savotiškai – kiek ironiškai – bet svarbiausia – pastebi Lietuvą ir mus mato kaip tam tikros specifinės, bet originalios kavos kultūros tašką.

Norėčiau tikėtis, kad po gerų 5-erių metų Lietuvoje galbūt turėsim ir kavos turizmą. Norėčiau prie to prisidėti.

Ateitis

„Mane labiausiai džiugina tai, kad manufaktūroje vis daugėja sugrįžtančių žmonių. Tai ne tik draugai, o ir pastovūs, lojalūs klientai, kurių ratą plečiu jau antrus metus.

„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra
„Crooked Nose and Coffee Stories” manufaktūra

Noriu, kad mano verslas ir toliau išliktų subtili, maža kavos manufaktūra. Planuoju augimą, bet jis bus ne į plotį, o į gylį – gilintis į pačią kavos kultūrą, į jos subtilumą ir ten radus kažko nauja, tuo dalintis su žmonėmis. Kita vertus, planuoju naujų produktų kūrimą, naujų erdvių, naujų tradicijų paiešką.

Visa tai neatsiejama nuo kavos, kuri kartu labai tradicinis, bet ir vis naujus modernumo elementus įgyjantis produktas. Paskutinis mano kūrybos vaisius – šalta kava subtilioje stiklinėje pakuotėje, kuri puikiai tinka kaip „didžestyvas“, taip pat kaip ingredientas gaminant maistą.

Šiandien kaip niekada anksčiau turiu aiškią veiklos kryptį, kur judėti toliau, ko man reikia. Mano poilsis, kelionės, kaip ir darbas – susiję su kava. Tad nors jaunas savas verslas ir apriboja finansines galimybes, galiu sakyti, kad mažiau yra daugiau. Mano norai ir galimybės yra labiau fokusuoti. Tai stiprus motyvatorius ir impulsas judėti pirmyn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų