„Tarptautinės parodos ir verslo misijos – viena efektyviausių eksporto plėtros priemonių. Įmonių bendradarbiavimas, būrimasis į klasterius stiprina jų konkurencingumą, todėl ypač skatiname įmonių grupių eksporto plėtros iniciatyvas. Prisistatymas bendrame stende kainuoja mažiau, atrodo solidžiau, geriau reprezentuoja Lietuvos eksporto potencialą, stiprina šalies įvaizdį”, – teigia VŠĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Paulius Lukauskas. Jis pabrėžia, kad ne visi verslo sektoriai turi juos atstovaujančias asociacijas, taip pat ne visos asociacijos yra aktyvios. „Pastebime vis didesnę iniciatyvą „iš apačios“, kuomet įmonės pačios buriasi ir kartu dalyvauja tarptautinėse parodos ar verslo misijose. Tai rodo jų motyvaciją ir rimtus ketinimus bei sprendimus“, – pažymi Paulius Lukauskas, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius.
Vienam projektui skiriama nuo 20 iki 150 tūkst. litų. Ši parama – VšĮ „Versli Lietuva“ įgyvendinamo projekto „Galimybės verslui kurtis ir plėstis“ dalis. Projektas finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. Šiuo kvietimu iki 2013 m. pabaigos numatoma paskirstyti 3 mln. litų.
Paraiškas šiai paramai gauti gali teikti juridiniai asmenys, organizuojantys ne mažiau kaip 5 ūkio subjektų dalyvavimą tarptautinėse parodose ir verslo misijose. Gali būti kompensuojama iki 70 proc. tinkamų projekto išlaidų. Tad įmonėms tikrai verta vienytis, o ne konkuruoti.2010 m. pradėtas įgyvendinti pirmasis iniciatyvos etapas, kurio metu finansuoti 54 projektai, jiems paskirstyta iki 5,8 mln. Lt. 2011 m. įsisavinta per 3,3 mln Lt, parama pasinaudojo 368 įmonės, suorganizuoti 42 renginiai. Šiais metais planuojama įsisavinti iki 1,5 mln. Lt iš pirmame etape finansuotų projektų.
Aktyviausios buvo IT sektoriaus įmonės, kurias atstovavo asociacija „Infobalt“, įgyvendinančios net 6 projektus. Medienos pramonės įmonės, suburtos asociacijos „Lietuvos mediena“, dalyvavo 3 tarptautinėse parodose, Statybininkų asociacija organizavo statybos bendrovių dalyvavimą 5 parodose . Lietuvos universitetų ir kolegijų grupės sudalyvavo 4 tarptautinėse švietimo parodose.arama pasinaudojo ir kūrybinės industrijos: kino pramonės įmonės, atstovaujamos UAB „ERA Film“ vyko į dvi parodas. Tarptautinėse parodose dalyvavo ir Lietuvos drabužių (atstovas VšĮ „LT-identity“), baldų dizaineriai (atstovas UAB „Contra design House“).