Įsikūrė Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacija

Siekdamos plėsti veiklos apimtis, automobilinius produktus gaminančios Lietuvos įmonės susibūrė į Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociaciją, turinčią klasterio veiklos požymių.
„Michelin LTX M/S“ padanga
Padanga / "Michelin" nuotr.
Temos: 1 Versli Lietuva

Jos įkūrėjų teigimu, tokia kooperacija leis klasterio dalyviams ne tik sparčiau kurti ir išbandyti naujus konkurencingus produktus, sėkmingiau realizuoti produkciją vietos ir užsienio rinkose, bet ir sutaupyti iki trečdalio išlaidų dalyvaujant tarptautinėse parodose.

Kaip sakė naujojo klasterio vadovas Andrius Rakickas, klasterio iniciatyva atsirado Šiauliuose, kur, tarpininkaujant VšĮ „Versli Lietuva“ specialistams, intensyviai vyko verslo ir mokslo atstovų diskusijos. „Didelę įtaką klasterio atsiradimui padarė Lietuvos maisto eksportuotojų asociacija, kurių atstovai dalyvavo diskusijose. Asociacijos veikimo principai labai panašūs į klasterio, o jos patirtis ir požiūris į verslo plėtrą buvo postūmis burtis ir mūsų srities atstovams“, − sakė A.Rakickas.

Anot jo, pagrindinis klasterio tikslas yra abipusiai naudingas bendradarbiavimas. „Kadangi klasterį sudaro ne tik verslo, bet ir mokslo atstovai, turime geresnes galimybes išnaudoti mokslinį potencialą, kurti ir išbandyti naujas automobilių detales ir kitus produktus. Tačiau svarbiausias tikslas – apjungti pajėgas ir dalintis patirtimi, žiniomis bei informacija, siekiant vystyti ir plėsti savo srities verslą“, − pažymėjo klasterio vadovas.

Į automobilių produktų gamintojų klasterį susibūrė 10 Lietuvos įmonių.

A.Rakicko teigimu, klasteris yra ypač naudingas ieškant naujų rinkų ir partnerių. „Atlaikyti konkurenciją vidutinio dydžio įmonėms nėra lengva, tad būtina nuolat ieškoti naujų nišų, o čia kooperacija turi išties daug privalumų. Pavyzdžiui, esame apskaičiavę, kad klasteriui dalyvaujant tarptautinėse parodose, galima sutaupyti apie 30 proc. išlaidų, lyginant su išlaidomis, kai įmonės dalyvauja atskirai. Kooperacijos svoris juntamas ir derantis su prekių ir paslaugų tiekėjais“, − privalumus vardijo A.Rakickas.

Į automobilių produktų gamintojų klasterį susibūrė 10 Lietuvos įmonių: UAB „Jupojos technika“, UAB „Jubana“, UAB „Autosmilga“, UAB „Eoltas“, UAB „Craft Bearings“, UAB „Maturė“, UAB „Dažų ir Dangų fabrikas“, AB „Achema“ filialas „Gaschema“, UAB „Danushis Chemicals“, UAB „Augija“, o taip pat Šiaulių universitetas. Bendros klasterio dalyvių pajamos praėjusiais metais siekė 240 mln. litų.

Kuriant automobilinių produktų gamintojų klasterį VšĮ „Versli Lietuva“ teikė konsultacines paslaugas dėl klasterio įkūrimo, padėjo siekiant išsigryninti tikslus, veiksmų planus ir priemones. Pirmaisiais klasterio gyvavimo metais „Versli Lietuva“ ir toliau liks nešališku asociacijos koordinatoriumi, susitikimų moderatoriumi, padėsiančiu toliau vystyti organizacijos veiklą, teiks konsultacijas, o taip pat dalinsis įgyta vertinga patirtimi su kitais besikuriančiais klasteriais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų