Šiomis dienomis Tel Avive vyksta tarptautinis „DLD inovacijų festivalis”, kuriame dalyvauja ir tarptautinių kompanijų „Google“, „Microsoft“, „Yahoo“, „Amazon“ atstovai, delegacijos iš įvairių užsienio šalių. Lietuvos startuoliai konferencijoje išsiskiria aktyvumu – jie ne pasyviai klauso pranešimų, o mezga naujas pažintis, pristato ne tik savo kompanijas, bet ir visą šalį, lankosi įvairiuose mažesniuose renginiuose.
Lietuvos startuoliai Tel Avive jau dalyvavo ir VšĮ „Versli Lietuva” organizuotame atskirame susitikime su vietine startuolių bendruomene, žiniasklaida, lankėsi vietos startuolių biuruose. Į individualius susitikimus komandas iš Lietuvos buvo pasikvietę 30 metų veikiančio, padalinius JAV ir Izraelyje turinčio ir jau beveik tris šimtus investicijų atlikusio fondo „Battery Ventures” atstovai. Lietuvių sukurtais produktais taip pat domisi šimtus investicijų į inovacijas atlikę fondai „Blumberg Capital”, „Rhodium”, „Carmel Ventures”, „Genesis Partners”, „Microsoft Ventures”.
„Su Izraeliu ir jame įkurtomis, dabar jau globaliomis tapusiomis kompanijomis pavyksta užmegzti vis stipresnius verslo ryšius. Lietuvos verslininkams naudingiausios partnerystės – su gyvybės mokslų ir IT įmonėmis, nes šie sektoriai Izraelyje ypač išvystyti. Tikimės, kad neseniai prasidėjęs bendradarbiavimas šių sričių atstovus iš Lietuvos išves į tarptautines rinkas”, – sako VšĮ „Versli Lietuva” generalinis direktorius Mantas Nocius.
Startuolio „WoraPay” įkūrėjas Aurimas Bakas po derybų pastebėjo, kad Izraelio investuotojai mąsto itin globaliai, jie žvelgia toli į priekį ir dairosi ne konkrečių inovatyvių produktų, o vertina jų galimybes ir potencialą tarptautiniu mastu.
Projektas „Startup Lithuania Roadshow“ – tai lietuvių tiltas į geriausias pasaulio startuolių ekosistemas. VšĮ „Versli Lietuva“ ir bendruomenė „Startup Lithuania“ jį šį rudenį tiesia antrus metus iš eilės. Iš pusšimčio projekte panorusių dalyvauti startuolių, po mokymų ir tarpinių vertinimų, buvo atrinktos 8 komandos. Po Tel Avivo jų laukia susitikimai su investuotojais ir technologijų konferencijos Londone, Dubline, Helsinkyje ir San Franciske.
Prisistatyti užsienio publikai šiemet keliauja medicinos, el. komercijos, rinkodaros srityse dirbantys, taip pat inovatyvius produktus laisvalaikiui ir kasdienai kuriantys startuoliai:
Cloud Mic – mobilūs įrankiai, skirti interaktyvinti dideles auditorijas bei įtraukti dalyvius;
Inside Warehouse – įgalina internetinio turinio publikuotojus pardavinėti su turiniu susijusias prekes tiesiai savo tinklapyje;
Pipeline Pharma – pasaulinis vaistų turgus;
Place I Live – gyvenimo kokybės informacija išmanaus miesto piliečiams;
Plate Culture – leidžia susirasti ir užsirezervuoti vakarienę pas vietinius žmones Azijoje;
Rotten Wifi – programėlė, skirta ištestuoti ir įvertinti bevielį ir 3G interneto ryšį visame pasaulyje;
Soundest – el. pašto rinkodaros sistema el. komercijai.
Aštuntasis startuolis, kuris jungiasi į delegaciją – startuolis „Dragdis“ – leidžiantis paprasčiausiu būdu tvarkingai išsisaugoti internete rastą turinį. Komanda bilietą į „Startup Lithuania Roadshow“ iškovojo laimėjusi idėjų pristatymo konkursą „LOGIN Startup Pitch Challenge“ šiemet balandį.
Lietuvos startuoliai Tel Avive jau lankėsi 2013-ųjų rudenį, kuomet projektas „Startup Lithuania Roadshow” buvo surengtas pirmą kartą. Po jo komandos kelis mėnesius tęsė derybas su Izraelyje sutiktais investuotojais, du startuoliai jas užbaigė sėkmingai: mobilioji piniginė „WoraPay” gavo investiciją iš fondo „Entree Capital”, o interneto svetainių kūrėjams ir jų klientams įrankį kurianti komanda „TrackDuck” – iš „Kima Ventures”.
Startuolio „WoraPay” įkūrėjas Aurimas Bakas po derybų pastebėjo, kad Izraelio investuotojai mąsto itin globaliai, jie žvelgia toli į priekį ir dairosi ne konkrečių inovatyvių produktų, o vertina jų galimybes ir potencialą tarptautiniu mastu. Jis įvertino tai, kad sulaukę investicijos iš Izraelio rizikos kapitalo fondų, startuoliai kartu gauna ir puikių mentorių, kurie tikrai žino, kaip valdyti globalius verslus.
Startuolio „TrackDuck” įkūrėjas Edmundas Balčikonis pridūrė, kad Izraelio investuotojai jam labiausiai panašūs į amerikiečius – jie linkę rizikuoti, o labiausiai vertina technologinę produkto pusę bei vartotojų skaičiaus augimą, o ne gaunamas pajamas.