Nemažai brangių nuotraukų laikome įvairiuose socialiniuose tinkluose kaip „Facebook“, „Tumblr“, „Instagram“ ir daugelyje kitų. Problema tame, jog norint visas surinkti po daugelio metų, gali tekti gerokai paplušėti. „PastBook“ tai įrankis, kuris automatiškai surenka išsimėčiusius prisiminimus į vieną albumą, kurį galite turėti kaip PDF failą ar profesionaliai atspausdintą albumą. „Idėja kurti tokį startupą kilo tuomet, kai vieną dieną su tėčiu žiūrėjome vaikystės nuotraukas, kurių buvo gal vos dvidešimt. Tuomet nuotraukų darydavome nedaug ir jas labai brangindavome, šiandien turime jų begales, tačiau saugome nepakankamai. Juk nežinia, kas gali nutikti kokiam nors socialiniam tinklui po daugelio metų“, – pasakoja S. Cutello. Šia idėja patikėjo ne tik pašnekovo verslo bendražygiai, bet ir Olandijoje esantis pradedančiųjų verslų akceleratorius „Rockstart“, kurio programoje S. Cutello dalyvavo 2012 metais.
„Į akceleratorių atvykome jau turėdami veikiantį įrankio prototipą, kuris sugeneruodavo plakatą iš internete rastų nuotraukų. Šiandien galiu drąsiai teigti, jog kurti verslą Amsterdame man yra kur kas paprasčiau, nei namuose Italijoje. Olandijoje turimas pažinčių ratas atvėrė duris į Jungtinių Amerikos Valstijų rinką. Taip pat „PastBook“ patarėjų taryba sudaryta olandų“, – patirtimi dalinasi S.Cutello.
Paklaustas apie gautas investicijas, pašnekovas džiaugiasi, jog pasibaigus „Demo Day“ renginiui, kurio metu startuoliai investuotojams pristato savo sukurtus verslus, mažiau nei po dviejų mėnesių „PastBook“ sulaukė investicijų. „Vienas didžiausių iššūkių buvo tai, jog birželio mėnesį, pasibaigus akceleravimo programai, dauguma investuotojų atostogauja, todėl teko gerokai stengtis, palaikant su jais pokalbį. Galiausiai sulaukėme penkiolikos potencialių investuotojų, kurie susidomėjo „PastBook“, tačiau pasirinkome tą, kuris ne tik turėjo pinigų, tačiau suprato ir palaikė mūsų idėją. Galiausiai nelaukdami kol investuotojai paruoš sutartį, patys ją paruošėme ir taip įspraudėme investuotojus į kampą“, – šypsodamasis tęsia S.Cutello.
„Paradoksas, kad į mus investavęs žmogus yra vienas iš labiausiai „PastBook“ kritikavusių mentorių akceleratoriaus metu. Kita vertus, dar prieš dvylika metų įgyta patirtis, kuomet nedideliame Italijos mieste smulkiesiems verslininkams pradėjau kurti internetinius puslapius ir daugelis manęs klausė, kas per velnias tas internetinis puslapis, padėjo išlikti kantriam ir atkakliam“, – priduria S.Cutello.
„Komunikacijos strategija pradedančiajam verslui sudėtingas klausimas, nes nesvarbu, koks nuostabus yra tavo sukurtas produktas, jeigu niekas apie jį nežino“, – pasakoja S.Cutello. Pašnekovas tęsia, „jog „PastBook“ kompanijoje darėme klaidų. Iš pradžių produktą vadinome „A book of social memories“ (liet. k. Socialinių prisiminimų knyga), tačiau tai pasirodė per platus ir neapibrėžtas apibūdinimas, todėl pervadinome į „Turn memories into a gift“ (liet. k. Paversk prisiminimus dovana). Šiandien užuot pirkę reklamą, „PastBook“ gerbėjus pandome sudominti originaliu turiniu, pavyzdžiui, blogo rašymu apie fotografiją, grafišku duomenų atvaizdavimu ar smagiomis žinutėmis „Facebook“ bei „Twitter“ socialiniuose tinkluose. Taip pat patarčiau ieškoti partnerystės galimybių. Pavyzdžiui, „Webstagram“ portalas yra vienas pagrindinių „PastBook“ kanalų, iš kurio atkeliauja nauji mūsų gerbėjai.“