Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

StartupHighway – „startupų“ akceleratorius. Jauno verslininko portretas: sėkmę lemiantys charakterio bruožai

Kas ir kada sugalvojo neoficialų, tačiau kolektyvinėje mūsų pasąmonėje prigijusį sėkmingo verslininko bruožą – „verslininko gyslelę“? Mistika. Todėl kiekvienas interpretuoja savaip, pavyzdžiui, jei vaikystėje pardavinėjai limonadą, vadinasi iš tavęs „išeis“ geras verslininkas. Kad ir kaip ten būtų, pamėginsime aiškiai, iš „startupų“ pasaulio pusės, mėgstančios „keep it simple“, matyti verslaus charakterio savybes.
Akceleravimo programa, 2012 vasara
Akceleravimo programa, 2012 vasara / „StartupHighway“ nuotr.

Kūrybiškumas
Internetiniai verslai pašaliniams stebėtojams dažnai asocijuojasi su sudėtingais IT sprendimais, kompiuterių mokslais ir informatikais... Vienas dalykas – mokėti kurti kompiuterines programas, ir visai kitas – savo sugebėjimus paversti verslo idėja ir tapti sėkmingu jaunuoju verslininku – startuoliu.

Taigi realybė yra kiek kitokia. Aptariamu atveju ji gan drastiškai skiriasi nuo minėtų asociacijų. Bene viena svarbiausių startuolio savybių – vaizduotė.

Be abejo, šis bruožas aktualus visų profesijų atstovams. Juk užsiimti veikla ir neturėti idėjų ar vaizduotės, be galo sunku. Tačiau startupų pasaulyje tai ypač svarbu, kadangi geros idėjos iš pradžių atrodo kaip nevykę svaičiojimai ir tik vėliau tampa projektais, nešančiais milžiniškus pinigus. Pavyzdžiui, Larry Page ir Sergey Brin – Google kompanijos įkūrėjams – vien IT žinių nebūtų pakakę sukurti naujai interneto paieškos sistemai, nes pirmiausia reikėjo, tai įsivaizduoti.

Bet tai natūralu, nes jeigu visiems akivaizdu, kad idėja gera, tuomet visuomet bus kažkas, kas ją jau įgyvendina.

NE konformizmas

Buitinėje kalboje konformizmas reikštų prisitaikimą, kuris daugiau ar mažiau yra būdingas visiems. Pasak Valstybinės lietuvių kalbos komisijos, tai žmogaus socializacijos procesas kuomet sutinkama „derinti“ ir „koreguoti“ savo nuomonę, prisitaikant prie daugumos. Ir tai nėra blogai. Tačiau reikia pripažinti, jog startuoliai dažniau nei kiti pučia prieš vėją.

Tai kaip seno išmintingo ir jauno nepatyrusio diskusijos. Kaip pavyzdžiu paminėsime vieno sėkmingiausių verslo akceleratorių pasaulyje – „Y Combinator” – įkūrėjo Paul Graham pastėbėjimą, jog verslus charakteris pasižymi aukšta tolerancija rizikai, neapibrėžtumui ir spaudimui; startuoliai užuot paisę visokių aplinkybių, pirmiausia ieško atsakymų į jiems rūpimus klausimus. 

Šia tema rašo ir „Forbes“ žurnalas. Jame teigiama, jog startuoliai yra panašūs į kūrybininkus, nes tiek vieni, tiek kiti savo darbais siekia saviraiškos ir kaitos.

Tam pritartų ir Steve Jobs, vienas „Apple“ kompanijos įkūrėjų. S. Jobs yra pasakęs, kad sėkmingi verslininkai nepaiso taisyklių, dalykus mato kitaip ir tiki galintys pakeisti pasaulį. 

Sunku su tuo nesutikti, žinant, jog „Apple“ kompanija daugiausiai paveikė tai, http://edition.cnn.com/2011/10/05/us/obit-steve-jobskaip skaitmeniniame amžiuje kiekvienas iš mūsų naudojasi turiniu. 

Temą apie jauno verslininko portretą tęsime kitą ketvirtadienį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs