Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

StartupHighway – startupų akceleratorius. Ko reikia šiuolaikiniam investuotojui?

Šiuolaikiniais investuotojais vadinami „Verslo angelai“, rizikos kapitalo fondai bei startupų akceleratoriai. Dažniausiai pastarieji investuoja į inovatyvius, tačiau rizikingus projektus, tikėdamiesi didesnės grąžos. Yra įvairių nuomonių, teigiančių, jog ir be investuotojų, išlaikant visas kompanijos akcijas, galimas greitas bei sėkmingas augimas.
Kyšis. Asociatyvi nuotrauka.
Pinigai / BFL nuotr.

Teoriškai – tikrai taip, faktiškai... Čia kalbant reikėtų įterpti kalbininkų dar neįteisintą šypsenėlę ir nuorodą į žinių portalo „Forbes“ straipsnį apie startupų akceleratorių ir kitų investuotojų pasiektus rezultatus kuriant pasaulinio lygio kompanijas. Taigi, ko reikia, kad idėja patrauktų investuotojo akį?

Kokie pagrindiniai elementai nusako idėjos gerumą?

Vertinant idėjas, pirmiausia reikėtų atsakyti į keletą klausimų: kokią plačiai paplitusią problemą sprendžia idėja? Ar problemos sprendimai yra ekonomiškai rentabilūs ir iš esmės geresni nei konkurentų? Viena didžiausių jaunųjų verslininkų daromų klaidų – tai įsivaizdavimas ir sprendimas problemų, kurių iš tikrųjų nėra. Pavyzdžiui, P. Graham, vieno seniausių verslo akceleratorių „Y Combinator“ bendraįkūrėjas, savo esė prisimena nevykusią startupo idėją kuomet meno galerijų veiklą bandė perkelti į internetą. Idėja nepasiteisino, nes kaip pats P. Graham teigia „It's not how the art business works“ (Liet. Menų verslas veikia kitaip). 

Kitas geros idėjos aspektas – tai didelis plėtros potencialas, kuris lemtų greitą verslo augimą. Svarbu pabrėžti, jog startupo esmė yra nebūtinai veikla naujųjų technologijų srityje, ne jo naujumas ar investicijų pritraukimas, o greitas augimas.  

Niekam nepaslaptis, kad vienas lauke – ne karys, o kuriant startupą tenka nemažai kariauti tiek su verslo iššūkiais, tiek su savimi. Todėl idėjos gerumą didele dalimi lemia žmonės, kurie yra pasiryžę siekti užsibrėžtų tikslų, turi tam reikalingus įgūdžius ir motyvaciją.

Kaip vyksta atrankos procesas?

Atrankos procesas vyksta dviem etapais. Pirmajame estape, kuris paprastai trunka 2-3 mėnesius, renkamos atsiųstos idėjos; antrajame – idėjos yra vertinamos ir geriausiųjų autoriai kviečiami individualiam pokalbiui. Galiausiai atrinktos komandos pakviečiamos į akceleratorių.

Akceleratorių pradininkai jau seniai yra patvirtinę, jog startupas tai ne tik idėja ant popieriaus, o žmonės. Todėl prieš individualų pokalbį gerai pagalvokite: kodėl iš tiesų norite kurti startupą? Kam jums tai? Gal jums tiesiog patinka lengvai ir maloniai uždirbti daug pinigų? Tuomet verčiau imtis ko nors kito. Investuotojai ieško atkaklių, ambicingų ir savo idėja tikinčių žmonių.        

Kas nutinka su nepasirinktomis idėjomis? 

Galimas dalykas, jog turite genialų planą kaip sukurti antrą „Facebook“, tačiau apie tai niekam nepasakojate, nes bijote, jog kas nors nukopijuos. Abejonės teisingos ir pagrįstos, tačiau tik ne startupų pasaulyje. Kaip žinia idėjų yra labai daug ir jos mažai ką reiškia, kol talentingi žmonės jų sėkmingai neįgyvendina. Pavyzdžiui, Steve Poland, investuotojas bei verslų „blogeris“, internetiniame puslapyje paskelbė 100 startupų idėjų, kurias laisvai galima kopijuoti. Taigi jeigu klausiate, kas nutinka su nepasirinktomis idėjomis, atsakymas paprastas – nieko. Pastarosios taip ir lieka tik idėjomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos