Įmonių atrankoje galėjo dalyvauti smulkaus ir vidutinio verslo įmonės, besiorientuojančios į eksportą, siūlančios lietuviškos kilmės produktus ar paslaugas, o įmonėje turi dirbti ne mažiau nei 10 žmonių. „Džiugu, kad į programą Sparnai sugebėjome pritraukti talentingų jaunuolių bei programa sulaukė ypač didelio susidomėjimo ir iš verslo pusės,“ – teigia VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Mantas Nocius. – „Įmonių aktyvumas parodo, kad įmonės yra pasirengusios priimti ir ugdyti jaunus specialistus, tuo pačiu tikisi, kad kryptingai ruošiamas eksporto specialistas įneš indėlį įmonei užkariaujant naujas eksporto nišas ir rinkas.“
Įmonių, dalyvavusių atrankoje, veiklos sritys taip pat labai įvairios: nuo IT ir aukštųjų technologijų iki gamybos įmonių: siuvimo, medžio ar metalo apdirbimo, šokolado ar sulčių, medinių namų. Atrankoje dalyvavusios įmonės dar pildydamos anketą turėjo formuluoti preliminarią užduotį ir lūkesčius būsimam laikinam darbuotojui – programos „Sparnai“ dalyviui.
Pasak UAB „Metalistas“, įmonės iš Panevėžio, komunikacijos ir žmogiškųjų išteklių direktoriaus Evaldo Gudo, iš šios programos įmonė tikisi gauti naujų idėjų, platesnį požiūrį į iššūkius, su kuriais susiduria. „Mūsų įmonė daugiausia eksportuoja į vakarų rinkas, todėl bet kokią tarptautinę patirtį, netradicinį požiūrį, naujoves itin vertiname,“ – teigia E.Gudas.
Įmonių formuluojamose užduotyse dominuoja Skandinavijos rinkos, tačiau kai kurios įmonės svarsto apie tolimesnes eksporto rinkas. Pasak „Blue Solutions“ pardavimų vadovo Mariaus Važgausko, įmonė pradėjo žvalgytis į užsienio rinkas, potencialą mato Skandinavijos šalyse, Australijoje ir Š.Amerikoje, todėl programos dalyvio užduotis bus ištirti šias rinkas, sudaryti potencialių klientų sąrašą, užmegzti su jais kontaktus.
Programos „Sparnai“ dalyviai per pirmąją rotaciją įmonėse atliks aktualių rinkų analizes, rengs marketingo strategijas ir siūlymus, kaip patekti į norimą rinką, analizuos konkurencinę aplinką, vertins jų potencialą, ieškos galimų partnerių. Patys „sparniečiai“ labai entuziastingai pasitinka naujus iššūkius.
„Man bus patikėta prekinio ženklo Chocolate Naive ledų gamybos perkėlimas į Ispaniją (Ibiza). Turėsiu išanalizuoti Ispanijos rinką, planuoti biudžetą, kurti ir vykdyti pardavimo bei marketingo strategijas, dalyvauti skonių bei pakuočių adaptavimo procesuose, spręsti techninius projekto įgyvendinimo klausimus ir pan. Projekto kompleksiškumas leis įgyti patirties ne vienoje, o daugelyje verslui būtinų sričių, praplės mano strateginį mąstymą ir užtikrins visiškai naujos rinkos išmanymą,“ – būsimais iššūkiais dalinasi Agnė Laskauskaitė artimiausią pusmetį dirbsianti UAB „Mulate“ ir padėsianti šiai įmonei įsitvirtinti Ibizoje.
Kita projekto dalyvė Marija Šilinskytė, nepabūgusi tolimo Lietuvos kampelio Ventos ir dirbsianti UAB „Viking Industrier“ teigia tikinti, kad įmonė pasidalins savo eksporto patirtimi, suteiks naudingų patarimų bei įžvalgų ir leis jai pritaikyti savo teorines žinias. „Tikiu, jog po pirmos rotacijos gerai suprasiu, kaip praktiškai vykdomas eksportas, kaip ieškoma užsienio klientų, su kokiais sunkumais susiduriama ir kaip juos spręsti“, – teigia M.Šilinskytė.
Pirmojoje rotacijoje atrinktos tokios įmonės: E.Galkauskienės įmonė „Eustilija“, UAB „Medienos Era“, UAB „Dreamhouse“, UAB „Viking Industrier“, UAB „Vesida“, UAB „Biotechpharma“, UAB „Altechna R&D“, UAB „Altechna“, UAB „Blue solutions“, UAB „EVP International“, UAB „Algoritmų sistemos“, UAB „BOD group“, KB „Vaisių sultys“, UAB „Mulate“, UAB „METALISTAS LT“ ir UAB „Click Factory“.
Įsibėgėjant pirmajai rotacijai bus pradėta atranka antrajai „sparniečių“ rotacijai įmonėse. Iš viso programoje numatytos trys rotacijos įmonėse.