Gerą ūpą tiekiančios agentūros planuose – plėstis į Latviją ir Estiją

Sprendimas pradėti savo verslą paprastai yra atsakingas ir drąsus žingsnis, reikalaujantis daugelio dalykų. Pirmiausia – nutarti, ką veiksi, kurioje ūkio srityje kursi produktą ar teiksi paslaugas, surasti savąją nišą. Tačiau sėkmingiausiai tai sekasi daryti, kai ilgametė profesinė patirtis yra suderinama su pomėgiais ir verslas yra kuriamas ne tik iš to, ką gerai išmanai, bet ir iš to, kas yra miela tavo širdžiai.
Didysis paveikslas
Didysis paveikslas

Šią gyvenimišką teoriją patvirtino ir jaunas verslininkas, renginių vadybininkas, „Agentūros ŪPAS“ vadovas Darius Lomsargis. Kai prieš penketą metų, kaip pats sako, pagaliau pribrendo mintis imtis savojo verslo ir buvo galutinai nuspręsta, kad jau tikrai reikia pradėti kažką savo, trenkė kumščiu į stalą ir paklausė savo kolegos: darom? Taip ir pradėjo. Kartu su kolega Sauliumi Tučkumi įkūrė renginių vadybos įmonę.

Nežiūrint į tai, kad D.Lomsargis turi ilgametę vadovavimo, pardavimų ir marketingo patirtį ir jam yra tekę dirbti įvairiose srityse, tokiose, kaip telekomunikacijos, logistika ar prekyba baldais, pasirinkti būtent renginių organizavimo sritį savo naujai kuriamam verslui nebuvo sudėtinga. Mat dar anksčiau jis grojo roko grupėje „Mažasis Eifelis“, dirbo didžėjumi radijuje. 

„Tai buvo tiesiogiai susiję su saviraiška, su renginiais. Tie renginiai man buvo tarsi hobis, turėjom visokių sambūrių, judėjimų. Anksčiau tai buvo laisvalaikio praleidimo forma“, – prisiminimais dalijosi verslininkas.

Bet vien tik hobiu kelias į savo verslą nėra grįstas. D.Lomsargis tvirtina, kad tam reikia turėti patirties ir plačiąja prasme: “Kai kas įsivaizduoja, kad jei padarėm kelis renginukus, kelias „tusofkes“ draugeliams, tai jau galim daryti verslo renginius. Nieko panašaus. Gal nuo to visi pradeda, bet kad tai tikrai gerai darytum, reikia truputėlį daugiau dalykų. Turi sugebėti įžvelgti savo kliento, tai yra, įmonės verslo modelį, turi suprasti, kaip jis veikia, kuo įmonė kvėpuoja, kokios jos vertybės, vizija. Taip pat – kokie vadovai, kaip valdoma komanda. Ir tada patarti, kokį užsiėmimą ar seminarą daryti. Gal pas juos yra vadybinių problemų ar komandos atmosfera nėra gera, o gal yra marketinginių spragų, kurias reikia kamšyti? Turėdamas įvairiapusę patirtį iš ankstesnės veiklos, gali drąsiai tai pritaikyti. Renginiai nėra tik pramogos. Tai yra pridėtinė vertė įmonei“. 

Iš pat pradžių jaunieji verslininkai nutarė, kad jie nebus tipiniai renginių organizatoriai, kurie daro viską, neis į privatų sektorių, o dirbs tik su verslo įmonėmis. Kai 2008 m. jie sukūrė savo įmonę, startavo su netradiciniais komandiniais užsiėmimais. Tuo metu kaip tik buvo populiarūs aktyvūs komandiniai žaidimai, kaip laipiojimai virvėmis, plaustų statymai, žygiai per pelkes ir panašūs. Tokie žaidimai būdavo organizuojami tam, kad būtų ugdoma komanda, jai suteikiama energija ir didesnė motyvacija: darbdavys investuoja į savo darbuotojus ne tik pinigus, bet skatina ir vidinę komunikaciją. Skatina ne tik darbe, bet ir už jo ribų nuveikti kažką drauge, kur darbuotojai gali geriau pažinti vieni kitus, kur atskleidžiami lyderiai, kurių darbe kartais ir nesimato. Vėliau tuos dalykus galima perkelti į darbo aplinką. 

Šiemet “Agentūra ŪPAS“ jau drąsiai kalba apie plėtros planus. Mat iš „Catalyst Global“ įsigijo licenziją ne tik Lietuvai, bet visoms trims Baltijos šalims. 

„Mes nuėjome netradiciniu keliu ir pasiūlėme kūrybinius komandinio ugdymo užsiėmimus. Pavyzdžiui, meno terapijos, kovos menų (aikido) užsiėmimus. Pradėjom sveikos gyvensenos užsiėmimus: mano kolega Saulius yra profesionalus pirtininkas. Tuo metu tai buvo pakankamai nauja ir įdomu, todėl pavyko susibendrauti su klientais, tarp kurių buvo didžiausios tuo metu šalies įmonės, negailėjusios investicijų į savo darbuotojus: bankai, draudimo kompanijos, telekomunikacijų įmonės“, – sakė D.Lomsargis.

Pasak jo, mažiausias kolektyvas, kuriam jie darė seminarinio tipo renginius, buvo iš penkerių žmonių. Jau tokiam kolektyvui gali reikėti užsiėmimų ne tik darbe. Nors teko organizuoti renginius ir keliems tūkstančiams žmonių: „Mūsų pagrindiniai klientai yra įmonės, turinčios nuo 100 iki 200 darbuotojų. Tai turbūt sudaro keliolika procentų Lietuvos įmonių“. 

Per metus „Agentūra ŪPAS“ verslo įmonėms organizuoja nuo 50 iki 70 renginių. Paklaustas, kam verslo įmonėms reikalingos jų paslaugos, juk visada galima patiems susiorganizuoti išvykas ne darbo metu, D.Lomsargis replikavo, kad jei įmonė gali suburti kolektyvą ir pasiimti užkandos bei nuvykti į mišką, jų paslaugos nereikalingos: „Pasisėdėjimas gamtoje gal irgi yra geras dalykas, bet tai nėra investicija, tik geras laiko praleidimas“. 

Jis pasakojo, kad įmonių poreikiai yra skirtingi, bet renginys labiausiai pavyksta tada, kai klientas žino, kokių tikslų jis nori pasiekti. 

„Jei reikia darbuotojams naujų įgūdžių, pateikiame pasiūlymus, kaip juos užtikrinti. Jei tai įmonės jubiliejus, dažniausiai reikia stipraus emocinio renginio, kurie ugdytų įmonę. Tada veikia šou elementai, vizualiniai sprendimai. Tokio renginio speficika kita: įmonę skanuoji kiaurai, nuo istorijos, vertybių iki žmonių ir vadovų požiūrio. Ir kuri unikalų scenarijų būtent tam renginiui.

Laikome save įmone, kuri siekia sukurti klientui pridėtinę vertę. Kaip reklamos, viešųjų ryšių, informacinių technologijų kompanijos kuria klientams pridėtinę vertę savo produktais, lygiai taip pat ir mes. Nepavyksta surasti bendros kalbos tada, kai klientas nori „geros tusofkės“. Nesame juokdariai ar linksmintojai, laikome save verslo partneriais“, – tvirtino „“Agentūros ŪPAS“ vadovas. 

Jis neslėpė, kad šie metai „Agentūrai ŪPAS“ yra svarbūs, esminio lūžio metai, nes buvo ryžtąsi padaryti pagrindinę investiciją ir įsigyta licenzija arba frančizė iš D.Britanijos komandinių renginių kompanijos „Catalyst Global“ (Pasaulinis katalizatorius). Ši tarptautinė kompanija per 20 savo veiklos metų yra sukūrę labai įdomių programų kaip ugdyti komandinį darbą ir organizuoti verslą. Be to, “Agentūra ŪPAS“ gavo ir didžiulį paketą įdomių idėjų ir štai jau tris mėnesius mėgina šias idėjas įgyvendinti Lietuvoje.

„Pavyzdžiui, iki šiol Lietuvoje niekas nedarė tokių renginių, kaip kvepalų kūrimas. Tai komandos formavimo ir ugdymo renginys, kai komandos sėdi prie staliukų, gauna savo dėžutes, priemones, kvepalus ir kliento tipažą. Ir turi pagaminti kvepalus būtent tam kliento tipažui. Tikrai fantastiškas, naujas, įtraukiantis renginys, stiprus emociškai. Stebėjome žmones. Po pietų, po seminaro ateina į tą užsiėmimą pavargę ir prisnūdę, bet tik atidaro dėžutes ir pradeda uostyti, pasipila emocijos, atsigauna, dalinasi įspūdžiais. Šis renginys labai skatina bendravimą ir kūrybiškumą“, – pasakojo D.Lomsargis. 

Taip pat „Agentūra ŪPAS“ gavo didelį bagažą verslo žaidimų. Tai simuliaciniai žaidimai, kai sukuriama menama verslo situacija, kurios metu žmonės treniruojasi. Jie orientuoti į komandinį ugdymą, pardavimų skatinimą. Tai nėra elementarus žaidimas, kur gauni skaičiukus, lenteles ir prognozes. Tai yra savo siužetą turintys žaidimai. Pavyzdžiui, žaidimas „Pupelė aplink pasaulį“, kurio metu simuliuojamas kavos verslas. Suburiamos 12 komandų, 4 skirtingi kavos verslo sindikatai, kurie privalo susirasti savo žaliavą, ją apdirbti, pagaminti kavos produktą ir jį parduoti rinkose. Žaidimas turi savo priemones: nuo kavos pupelių iki atributikos, pavyzdžiui, specialų kepurėlių. Tai yra renginys, tuo pačiu pramoga ir pamoka. 

Kitas žaidimas – sulčių gamyba. Simuliuojama tirštų vaisių kokteilių (glotnučių) korporacija. Kiekviena komanda turi išsirinkti savo medžiagas – taip skatinami derybiniai gebėjimai, komandinio bendradarbiavimo įgūdžiai. Pabaigoje komandos dalinasi kokteiliais, ragauja, degustuoja. Taip su pramoga žmonės gauna ir dozę įgūdžių. Tokie renginiai yra profesionaliai moderuojami. 

D.Lomsargis savo verslą vertina, kaip sėkmės istoriją, nes, tik metus padirbę ekonominio augimo sąlygomis, turėjo išgyventi ir ekonominį nuosmukį: „Visą tą sunkmetį neturėjome didelių nuopuolių. Susiveržėm diržus, bet labai susiveržti nereikėjo, nes pavyko išlaviruoti. Jei nebuvo užsakymų komandiniams renginiams, tai darėm jubiliejinius“.   

Šiemet „Agentūra ŪPAS“ jau drąsiai kalba apie plėtros planus. Mat iš „Catalyst Global“ įsigijo licenziją ne tik Lietuvai, bet visoms trims Baltijos šalims. 

„Pradedame labai aktyviai ieškoti galimybių dirbti Latvijoje ir Estijoje. Turime galimybę žengti į jų rinkas su unikaliais produktais. Ir tada mums gali iškilti poreikis investuoti papildomų lėšų į savo atstovybes ten“, sakė verslininkas. 

D.Lomsargis teigė, kad jo nebaugintų mintis protingomis sąlygomis verslo plėtrai imti paskolą iš Lietuvos bankų: „Nežinau, kaip bankai traktuotų mūsų galimybes, nes neturime materialaus turto, kurį galėtume užstatyti. Bet su verslo paskolų garantijas teikiančios INVEGA pagalba gal ir būtų įmanoma gauti paskolą“. 

Audrius Zabotka, INVEGA generalinis direktorius:

2001 metais, kai UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGĄ) tik pradėjo savo veiklą, Lietuvoje vyravo praktika, kad įmonė, norėdama gauti kreditą, turėjo sėkmingai veikti ne trumpiau nei 2 metus. INVEGAI pradėjus teikti paskolų grąžinimą užtikrinančius užstatus pakeičiančias garantijas, situacija iš esmės pasikeitė jau po kelerių metų.

Šiandien gerai suplanuotą verslą Lietuvoje galima pradėti su labai maža nuosavų lėšų dalimi. Svarbu, kad verslininkai žinotų, kodėl skolinasi, kaip papildomas finansavimas padės greičiau pasiekti užsibrėžtus rezultatus, sugeneruoti pakankamai stabilius ir prognozuojamus pinigų srautus, kurie užtikrintų savalaikius palūkanų mokėjimus ir kredito grąžinimus pagal grafiką.

Daug paprasčiau įvertinti veiklą ir perspektyvas įmonių, kurios užsiima „tradicine“ veikla, turi stabilius pardavimus, nusistovėjusį klientų ir tiekėjų ratą, sukurtą gamybinę bazę. Tačiau vis daugiau atsiranda  „nišine“ veikla užsiimančių ir naujas paslaugas siūlančių įmonių kaip „Ūpas“. Šie verslininkai veiklos rinkose formuoja naujų paslaugų poreikį ir dėl to klientai yra pasirengę mokėti didesnę kainą už naujoves. Tokiems verslams nereikalingos kapitalinės investicijos – pastatai, gamybinė įranga, jie nekaupia didelio kiekio likvidžių atsargų. Viskas organizuojama projektiniu principu, atsižvelgiant į konkretaus kliento poreikius. Tokie verslai generuoja didesnę pridėtinę vertę ir investicijų grąžą, tačiau neišvengiamai susiduria ir su nepakankamo užstato problema, kai frančizės įsigijimą ar veiklos plėtrą planuoja finansuoti imdami paskolą. Tokiu atveju INVEGA garantija yra geriausias sprendimas – ji padeda sumažinti riziką paskolą suteikiančiai kredito įstaigai ar lizingo bendrovei, o verslininkui gauti taip reikalingą finansavimą.

Tačiau labai ambicingus plėtros planus net su INVEGOS garantija ne visada pavykta finansuoti tik paskolomis. Įmonių ilgalaikiam augimui ir veiklos plėtrai užtikrinti būtina palaikyti ūkio šakai būdingą nuosavo ir skolinto kapitalo  santykį. Todėl gali būti situacijų, kad ambicingą plėtrą suplanavusios įmonės visų pirma turėtų sustiprinti kapitalą, o tik tada skolintis. Greitai augančiam verslui svarbu įvertinti visus pavojus ir galimybes. 

Rubrikoje „Verslo vinis“ rasite 10 drąsių ir sėkmingų verslo idėjų, kuriomis didžiuojasi jų autoriai ir visi padėjusieji šiems verslams išvysti dienos šviesą bei sėkmingai augti.

Projekto „Verslo vinis“ iniciatorė INVEGA kviečia susipažinti su verslo finansavimo galimybėmis Lietuvoje ir išdrįsti pradėti bei plėsti savo verslus. Rubrikoje pateikiama informacija apie INVEGOS administruojamas priemones, kurios finansuojamos ES struktūrinių fondų lėšomis.

 
 

invega

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis