„Gifty“ įkūrėjas Ilja Polivanovas: „Progų dėmesiui parodyti yra net 365 per metus”

Norite pažįstamam žmogui parodyti dėmesį, o gal atsidėkoti už paslaugą? Naudodamiesi programėle išmaniesiems telefonams „Gifty“ vos per kelias sekundes galite jam nusiųsti puodelį kavos, picą ar bilietą į kiną. Lietuviai šia programėle gali naudotis vieni pirmųjų pasaulyje – šiuo metu panašios paslaugos tik pradedamos teikti Jungtinėse Amerikos Valstijose. Programėle „Gifty“ mielai naudojasi ir jos kūrėjas Ilja Polivanovas. Dovanas jis siunčia ne tik draugams, bet kartais ir sau. Išsirinkęs gėrimą ar desertą, jis jį sau pasidovanoja naudodamasis programėle – juk taip smagiau ir greičiau nei atsiskaityti kortele.
Bendrovės „Gifty“ vadovas Ilja Polivanovas
Bendrovės „Gifty“ vadovas Ilja Polivanovas / „Gifty“ nuotr.

Ankstyvos ambicijos

Programėlės „Gifty“ idėja – ne spontaniškai kilusi mintis, o tikslingų nišos paieškų rezultatas, mat jinėra pirmas I.Polijanovo projektas. Man paklausus, ar studijos VU Tarptautinio verslo mokykloje (TVM) padėjo įkurti verslą, jis nusišypsojęs pasakė, kad įmonei vadovavo dar prieš pradėdamas studijuoti:

- Būdamas 21-erių supratau, kad noriu nuveikti daugiau, nei dirbti kienonors vadovaujamas. Tada su keliais bendraminčiais įkūriau IT įmonę, kuri padėjo kitoms bendrovėms pradėti prekybą internete. Vėliau ją išpirkau iš partnerių ir ėmiausi jai vadovauti. Netrukus įsitikinau, kad mane domina verslas ir ėmiausi studijų. Jos man pravertė ateityje ir dėl gautų žinių, ir dėl pažinčių. Universitete susirenka panašūs žmonės, todėl tai yra ideali vieta ieškoti bendraminčių ir verslo partnerių. Studijuodamas susipažinau ir su dviem dabartiniais partneriais.

Anksčiau I.Polivanovas imdavosi naujų projektų vos tik pamatydavo, kad verslo nebegali plėsti, o jis pats – tobulėti: juk stabilus gyvenimas pernelyg nuobodus. Todėl jis žinomas dėl grupinio apsipirkimo portalo beta.lt įkūrimo. Taip pat, jis ir jo partneriai vieni pirmųjų pradėjo prekiauti patalyne internetu, o dabar ši įmonė parduoda patalynę visose Baltijos šalyse. Atrodo, kad iš dabartinio verslo I.Polivanovas greitai nesitrauks ir Lietuvoje sėkmės sulaukusią idėją bandys pritaikyti kitose šalyse.

- Lietuvoje ir Latvijoje vykdėme pilotinius projektus: stengėmės kuo mažiau išleisdami išvystyti produktą, kurį vėliau galėtume pristatyti kitose šalyse. Mums pavyko – pagaminome visame pasaulyje unikalią prekę. Prieš kelis mėnesius užmezgėme ryšius su Rusijos rinka ir gruodžio pradžioje ten užregistravome dukterinę įmonę, į kurią mesime visas pajėgas. Kol kas dairomės į valstybes, kiek panašias į Lietuvą, pavyzdžiui, Lenkiją ar Skandinavijos šalis, - pasakojo verslininkas.

Lietuvių dovanojimo įpročiai: kava praverčia visada

Dovanos išrinkimas – dažnam yra nemažas iššūkis, todėl pašnekovo paklausiau, kokios dovanėlės Lietuvoje sulaukia daugiausia sėkmės.

- Lietuviai dažnai nuotaiką pakelia ir dieną kitiems praskaidrina puodeliu kavos. Kai yra kokia nors proga, kad ir vardadienis, siunčiamos picos. O kai proga dar rimtesnė, tai dovanojamas alus, ypač vyrams, arba bilietai į kiną. Tiesa, bilietai į kiną atsieina brangiau nei puodelis kavos, mat dažniausiai yra dovanojami po du, - pasakojo pašnekovas.

Kalbėdamas apie bilietus į kiną, jis tvirtino pastebėjęs keistą tendenciją: žmonės dažniau nueina į kiną turėdami vieną bilietą, o ne du. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo nelogiška, tačiau vienam eiti į kiną paprasčiau, nes galima pasirinkti bet kurio seanso laiką, artimiausią kino teatrą ir nereikia sukti galvos ką pasikviesti.

Dažniau nei pavieniai žmonės, „Gifty“ naudojasi didelės bendrovės. Jos siunčia dovanėles norėdamos paskatinti darbuotojus ar atsidėkoti ištikimiems klientas. Verslininkas teigia, kad kartais naudojantis šia programėle ir atsiprašoma:

- Įsivaizduokite, kad mobiliojo ryšio bokšte atsirado gedimas ir dalis klientų dėl to patyrė nepatogumų. Įmonė gali kompensuoti moralinę žalą pavaišindama klientus desertu ar puodeliu kavos. Juk toks atsiprašymas daug nekainuoja, bet yra gražus gestas.

Programėle „Gifty“ galima išsiųsti ir Kalėdinę dovaną, tačiau I.Polivanovas mano, kad nereikia laukti ypatingos progos tam, kad būtų galima nustebinti kitą. Juk parodyti dėmesį galima kiekvieną dieną, o tam progų per metus – daugybė! Tik reikia sugebėti jas pastebėti.

Elgtis beprotiškai? O gal kopijuoti?

I. Polivanovo nuomone, jauniems žmonėms, norintiems pradėti naują verslą, daug padrąsinimo nereikia – jaunimas ir taip drąsus. Lietuvoje sąlygos jiems imtis kokios nors veiklos yra palankios. Visgi jis pastebėjo, kad jaunuoliai gali susidurti su dilema ką pasirinkti: bandyti įgyvendinti unikalią idėją ar nukopijuoti užsienyje sėkmės sulaukusį verslo modelį.

- Unikalių idėjų savininkai nebijo konkurencijos, o suklydę gali bandyti sukurti ir parduoti prekę iš naujo. Tačiau jiems siūlyčiau gerai apsvarstyti kaip idėjas įgyvendinti ir nevertinti jų remiantis įprastais apskaičiavimais. Praktika rodo, kad beprotiškos idėjos gali sulaukti pasisekimo, tačiau Lietuva tam – ne tinkamiausia terpė, - teigė I. Polivanovas.

Kita verslo strategija yra idėjos pasiskolinimas iš kitos šalies.Pašnekovui ji nėra svetima, mat grupinio apsipirkimo svetainė beta.lt buvo sukurta pagal užsienyje veikiantį verslo modelį. Verslininko nuomone, vadovaujantis tokiu modeliu, reikia būti geru vadybininku. Mintį nukopijuoti gali ir dešimt konkurentų, tačiau pasiseks tai įmonei, kuri ją geriausiai pritaikys prie šalies realijų.

-Tiems, kurie mano turintys vadybinių gabumų, siūlyčiau dairytis idėjų užsienyje. O tiems, kuriems maloniau dirbti kūrybinį darbą, reikėtų aplink save suburti keletą bendraminčių ir jiems patikėti pardavimą. Tiesa, turėti gerus verslo partnerius yra beveik tas pats, kas surasti gyvenimo partnerį. Tačiau tam, kad surastum, turi ieškot, o tam, kad kažką nuveiktum, turi kažko imtis, - šypsojosi verslininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis