„KickerPicker“ – idėja, kurią galima pasiūlyti pasauliui

“Juškus gallery” savininkas Donatas Juškus daugiau nei dešimt metų aktyviai dalyvauja įvairių startup’ų (arba kitaip – inovacijomis paremtų iniciatyvų) idėjiniame bei praktiniame kūrime. Prieš trejetą metų sukūręs “ArtNetBook” – įrankį, leidžiantį galeriją valdyti nuotoliniu būdu, pernaimet rugsėjį pristatė visiškai naują projektą -“KickerPicker” – socialinio apsipirkimo tinklalapį internete. Tarptautinės prekybos magistratūros studijas (VU TVM) pabaigęs D. Juškus teigia, jog skirtingi verslai, kuriais jis šiuo metu užsiima, teikia didžiulį malonumą. Ypatingą džiaugsmą kelią inovatyvios idėjos, kurias galima pasiūlyti pasauliui. Apie tai ir „KickerPicker“.
Donatas Juškus
Donatas Juškus

Atspirties taškas – žinios ir patirtis

D.Juškus teigia, jog pirmąsias verslumo „pamokas“ jis gavo būdamas dar 13 m., kuomet pradėjo dirbti šeimos versle, meno galerijoje. Vėliau, magistrantūros studijų VU TVM metu, tuo pačiu metu dirbant verslo konsultanto pareigose, teko moksluose gautas žinias pritaikyti praktikoje: „Tai buvo labai tikslinga patirtis, kadangi darbas tiesiogiai koreliavo su magistro darbu. Finansai, verslo planų rašymas, verslo procesų optimizavimas Lietuvos ir užsienio rinkoms... Visa tai, ką aš faktiškai mokiausi, pritaikiau savo darbe“.

Pirmosios vizijos, susijusios su internetine rinkodara, verslininko teigimu, gimė dar 2002 m., kuomet D.Juškus buvo sukūręs svetainę „paintings.lt“, skirtą pardavinėti paveikslus internetu. „Deja, tais metais internetinė rinkodara dar nebuvo pakankamai išsivysčiusi. Teko projektą nutraukti.“ – teigia verslininkas – „Tačiau buvo padaryta šiokia tokia pradžia. Ir nuo to laiko startup‘inės nuotaikos „migravo“...“

Orientuoti į jaunimą

Kaip kilo idėja įkurti „KickerPicker“? Verslinkas su šypsena prasitaria, jog tai – ilgų ir nemiegotų naktų apmąstymų rezultatas. „Mes norėjome padaryti visiškai kitaip nei yra įprasta elektroninių parduotuvių rinkoje, kur žmogus daiktą renkasi pagal poreikį. Mes svarstėme, kaip į pardavimą galima pažiūrėti socialiai ir žaismingai. Mums nesvarbus yra sandorių dydis. Svarbiausia, kad žmonės galėtų pirkti – parduodi, mainytis ar atiduoti mažus daiktus“– teigia D. Juškus. Verslininko pastebėjimu, pats įmonės pavadinimas reprezentuoja šio projekto idėją: „Kick – išspirti daiktą, pick – pasiimti. Kicker‘is – daiktų pardavėjas, picker‘is – pirkėjas. Žmonės šiandien gali komentuoti, mėgti, dalintis daiktais, ir tai jau yra socialumo dalis“.

Kick – išspirti daiktą, pick – pasiimti. Kicker‘is – daiktų pardavėjas, picker‘is – pirkėjas. Svarbiausia, kad žmonės galėtų pirkti – parduodi, mainytis ar atiduoti mažus daiktus“– teigia D. Juškus.

„KickerPicker“ tinklalapis, D. Juškaus teigimu, yra daugiau orientuotas į jaunimą (14 – 25 m.), kadangi šis nori ir gali mainytis tik nedidelėmis prekėmis: „Jauni žmonės niekuomet nepardavinės brangių daiktų, nes jie neturi pinigų. Bet tai nereiškia, kad jie negali vystyti mainų. Tos jų prekės gali būti kasdienės - pieštukas, knyga, muzika, žaidimas ar bet kas, kas guli „po ranka“. Jaunam žmogui juk smagu parduoti. Jis dar apie tą prekybinį pasaulį mažai tesupranta...“. Tačiau, verslininko pastebėjimu, pasitaiko ir tų, kurie bando parduoti Ipad‘ą ar kitas didesnę piniginę vertę turinčias prekes. Šia prasme, „KickerPicker“ yra terpė, kur kiekvienas pagal savo finansines galimybes gali dalyvauti mainų procese.

Socialumas per viešumą: nori parduoti, įkelk savo nuotrauką

Kuo šis socialinio apsipirkimo tinklalapis skiriasi nuo kitų elektroninių parduotuvių? Verslininkas atsako: „Pagrindinis principas – reikia rodyti veidą. Viena vertus, saugumo sumetimu, kitavertus, socializacijos aspektu: man žymiai smagiau pirkti daiktą, kai aš matau, kas parduoda. Be to, graži nuotrauka visuomet parduoda. Ne veltui manekenai stovi vitrinose. Mes geriau vizualizuojame tuos dalykus“.

D. Juškaus patebėjimu viešumas gali bent dalinai išspręsti sukčiavimo problemą: „Kuo labiau savo veidą viešini, tuo mažiau nori, kad jis „apsišiukšlintų“ kur nors viešai“. Be to, „KickerPicker“ leidžia sukurti prieigą prie asmens Facebook profilio, taigi, apgavystės atveju, asmuo gali būti nesunkiai išaiškintas. „Greitai viskas sustos į vietas: tie, kurie norės apgaudinėti, nekels nuotraukų ar fotografijose nerodys savo veidų - bus pašalinti iš sistemos“ – teigia pašnekovas.

„Žinoma, sunku žmogui nusifotografuoti save, ypač veidą, tam reikia įdėti pastangų. Bet tame yra ir savotiško žavesio, taip žmogus socializuojasi: kelia trumpus video, žaismingas nuotraukas“ – su šypsena pastebi D. Juškus – „Tuo mes ir skiriamės nuo kitų elektroninių parduotuvių, tokių kaip „Amazon“ ar „Ebay““.

Užmojis - globalus

D. Juškus paklaustas, į kokią rinką yra orientuotas šis „KickerPicker“ projektas, atsako, jog užmojis nėra tik Lietuva ar Baltijos šalių regionas: „Mes pradžiai norime įsikurti čia, siekiant parodyti, kad viskas sėkmingai funkcionuoja. Tuomet galėsime žengti pirmyn, brautis į Europos ir Amerikos rinkas“. Svarbiausia, verslininko manymu, pamatyti vietinius rodiklius, pasižiūrėti, kaip sekasi lokaliai: „Taip yra pasveriama rizika: pradžioje stebima, kaip viskas veikia, o tada investuojami dideli pinigai. Jeigu sekasi čia, galime manyti, kad kitose rinkose irgi „važiuos““.

Nors “KickerPicker” startavo visai neseniai, tačiau per penkis mėnesius D. Juškui ir jo komandai pavyko surinkti apie 2000 vartotojų. „Kol kas dar smarkiai nesireklamavome, kadangi platforma – labai didelė. Kai sistemos turinį kontroliuoja patys vartotojai (deda nuotraukos, video ir kt.), ją paleidus reikia nuolatos atnaujinti jos eigą, sprendžiant čia pat iškilusius sisteminius trūkumus“ – teigia pašnekovas. „Su Facebook pagalba šiuo metu turime apie 6000 fanų. Tai nėra didelis skaičius, tačiau, kaip pradžiai, jau neblogai“ – pastebi pašnekovas.

Verslininkas užsimena, jog šiandien, kuomet dalis pradinių darbų buvo nuveikta, „KickerPicker“ vadovai ketina pradėti agresyvesnę marketingo kampaniją. „Tai yra tik pradžia, mes patys nežinome, kokia kryptimi ši platforma išaugs per ateinančius tris metus“ – teigia pašnekovas.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis