„Mūsų įmonių grupė kartu su partneriais Norvegijoje statė kelis aplinką tausojančius laivus, tokių užsakymų tik daugės. Tai stimulas laivų statybos ir remonto įmonėms didinti apyvartą, išsaugoti darbo jėgą, plėtoti technologijas. Šiuo metu dalyvaujame konkurse Kazachstane dėl tokio pobūdžio laivų statybos“, – dienraščiui sakėLietuvos laivų statybos ir remonto įmonių asociacijos prezidentas, didžiausios Baltijos šalyse šios ūkio šakos įmonių – Vakarų laivų gamyklos – generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Jis abejoja, ar mūsų šalis finansiškai pajėgi įgyvendinti Europos parengtą ambicingą laivų statybos strategiją „LeaderShip 2020“, parengtą siekiant atlaikyti Azijos konkurenciją. „LeaderShip 2020“ valstybes orientuoja į laivybos įmonių pertvarką, ragindama numatyti finansinę paramą naujoms technologijoms ir taip prisidėti mažinant taršą iš laivų.
„Lietuvoje yra nerealu, kad valstybė remtų laivybos įmonių pertvarką ir skatintų kompanijas įsigyti laivus su aplinką tausojančiais vadinamaisiais propulsyviniais įrenginiais“, – sako A.Šileika.