Verslo pradžia – per patį krizės įkarštį
Justas ir Karolis savo verslą pradėjo per patį krizės įkarštį, 2010 metais. Kaip jie patys sako, neturėdami nei patirties, nei praktinių žinių, tik stiprų norą imtis to, kas jiems iš tikrųjų svarbu – dviračių. Nuo vaikystės užsiimantys dviračių sportu, atstovavę įvairiems Lietuvos ir užsienio klubams bei šalies rinktinei, broliai savo pasirinkimu veik neabejojo.
„Mudviejų su broliu gyvenimas nuo pat vaikystės susijęs su dviračiais. Mūsų tėtis, Gintaras Volungevičius, - žinomas dviračių sporto treneris, biomedicinos mokslų daktaras, Lietuvos sporto universiteto dėstytojas. Tad baigę karjerą ilgai neabejojome, kad turime pragyventi iš to, ką geriausiai išmanome ir kas mums patiems labiausiai patinka. Iš pradžių galvojome tik apie servisą, bet labai greitai radome stiprų dviračių gamintoją iš Ispanijos, kuris sutiko su mumis bendradarbiauti, tad ryžomės atidaryti dviračių parduotuvę su servisu,“, - pasakoja K. Volungevičius.
Didžiausias iššūkis – apyvartinės lėšos ir ankšta rinka
Paklaustas, su kokiais iššūkiais susidūrė veiklos pradžioje, K. Volungevičius nedvejodamas atsako, kad tai apyvartinių lėšų trūkumas ir gana ankšta rinka. Pradėję verslą, broliai turėjo konkuruoti su dešimčia dviračiais prekiaujančių įmonių, kurios jau buvo užmezgusios glaudžius ryšius su dviračių gamintojais iš užsienio, paprastai tariant, užėmusios potencialias naujokų nišas:
„Pradėjome tik su mūsų pačių uždirbtais pinigais. Kadangi neturėjome turto, kurį būtume galėję užstatyti, kad gautume paskolą iš banko, pinigų veiklos pradžiai skolinomės iš draugų bei pažįstamų. Iš pradžių net neturėjome galimybės atsivežti tai, ko norime, pardavę vieną dviratį, iškart užsakinėdavome kitą“, – pasakoja J. Volungevičius.
Jis prisimena, kaip skaudama širdimi turėdavo „išlydėti“ potencialius pirkėjus iš savo parduotuvės nieko nepešusius, nes tą akimirką negalėdavo pasiūlyti to, ko klientai pageidaudavo. Kita vertus, tokia situacija leido permąstyti įmonės veiklos strategiją ir, užuot prekes sandėliavus, iš tiekėjų atsivežti tik tas, kurių prireikdavo klientams ir kurias jie užsakydavo.
„Kadangi esame puikūs dviračių specialistai, galime parinkti dviratį kiekvienam žmogui individualiai. Iki smulkmenų išsiaiškiname, ko reikia klientui, ir pasiūlome tinkamiausią variantą. Klientams patiko mūsų darbas ir šiuo metu jau turime subūrę nemažą ištikimų „Velomanijos“ klientų ratą. Nesiekiame bet kokia kaina parduoti“, – sako J.Volungevičius.
Verslo pradžioje pirkėjams siūlę rinktis vos iš keliasdešimties dviračių, broliai šiuo metu užsukusiems į „Velomaniją“ gali pasiūlyti 3 tūkst. pačių įvairiausių prekių: dviračių, jų dalių, aprangos, įvairių aksesuarų, maisto papildų ir panašių prekių.
Reikšminga parama
Vis dėlto skolintų pinigų iš draugų ir pažįstamų verslui neužteko. Kadangi patalpas parduotuvei pavyko išsinuomoti labai palankiomis sąlygomis, papildomai pinigų reikėjo prekėms, tiksliau, apyvartinėms lėšoms padengti. Reikšmingą paramą „Velomanijos“ plėtrai suteikė uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“), kuri siūlo pasinaudoti lengvatinėmis paskolomis ir kredito linijomis iš Atviro kreditų fondo, finansuojamo Europos regioninės plėtros fondo.
Iš šio fondo smulkiajam verslui skolina nedideli bankai, kurie itin palankiai žiūri į smulkiojo verslo finansavimą. Paprastai bankų palūkanos kredito linijoms varijuoja nuo 5-6 proc., jeigu skolinamasi iš Atviro kreditų fondo, bankai šiuo metu gali pasiūlyti apie 3,5 proc. dydžio palūkanas.
Steigiant „Velomaniją“ broliai sulaukė pagalbos ir iš Kauno Verslininkų namų, kuriems jie iki šiol dėkingi už naudingus patarimus.
„Nors vis dar jaučiame apyvartinių lėšų trūkumą, verslą „įsukti“ vis dėlto pavyko. Štai pradėjome dirbti dviese, dabar prekybos salone, be mūsų, yra dar trys darbuotojai, be to, atidarome naują parduotuvę Vilniuje. Tačiau įtampa išlieka, atsipalaiduoti tikrai negalime“, – sako J. Volungevičius.
Paklaustas, ką galėtų patarti žmonėms, galvojantiems pradėti panašią veiklą, K. Volungevičius išskyrė kantrybę ir užsispyrimą.
„Mums reikėjo įdėti labai daug juodo darbo. Būdavo, išeidavome namo šeštą valandą ryto, o dešimtą jau vėl būdavome darbe, ypač sezono metu“, – prisiminė jis.
Prekyba dviračiais – sezoninis verslas, todėl šaltuoju metų laiku „Velomanijoje“ prekiaujama žiemos sporto šakų inventoriumi: slidėmis, snieglentėmis, specialia apranga ir kt. Šis sumanus taktinis manevras padeda Justo ir Karolio Volungevičių įmonei sulaukti naujo dviračių sezono, patiriant kuo mažiau nuostolių.
Rubrikoje „Verslo vinis“ rasite daugiau drąsių ir sėkmingų verslo idėjų, kuriomis didžiuojasi jų autoriai ir visi, padėję šiems verslams išvysti dienos šviesą bei sėkmingai augti.
Projekto „Verslo vinis“ iniciatorė INVEGA kviečia susipažinti su verslo finansavimo galimybėmis Lietuvoje ir išdrįsti pradėti bei plėsti savo verslus. Rubrikoje pateikiama informacija apie INVEGOS administruojamas priemones, kurios finansuojamos ES struktūrinių fondų lėšomis.