Ta proga, jog mentorystės tikslo vedami Timas Ruttenas su kolega Dirku Schoutenu lankėsi „StartupHighway“ verslų akceleratoriuje, pakalbinome vaikinus apie jų gyvenimo vingius, pilnus netikėtų ir įdomių posūkių.
Tęsiant pokalbį apie pirmąjį verslą, Timas pasakojo, jog prasidėjo viskas nelauktai, o įsibėgėjus veiklai jau po keleto mėnesių darbų vaikinai galėjo save finansiškai išlaikyti. „Iš tėčio sulaukdavau priekaištų, nes, anot jo, vertėtų dirbti didelėse korporacijose. Retrospektyviai žvelgdamas į dalykus, sutinku, jog tiesos jo žodžiuose tikrai buvo. Didelėse kompanijose išmoksti verslo valdymo strategijų, efektyvaus resursų panaudojimo ir kitų svarbių klausimų“, – pasakoja Timas.
Įdomu, jog paauglystėje pradėtas smulkus verslas iš dalies nulėmė Timo tolimesnę karjerą. 2011 metais laimėjęs „Kauffman Global Scholarship“ (liet. k. Pasaulinės „Kauffman“ programos stipendiją), penkiems mėnesiams išvyko stažuotis į tris geriausius pasaulio universitetus – Kalifornijoje esantį Stanfordo ir Masačiusetse – Massachusetts Institute of Technology ir Harvardo. Laimėjo Timas neatsitiktinai. „Sėkmę lėmė tai, jog buvau ne tik geras studentas, bet nuo vaikystės domėjausi verslu, studijų metais aktyviai įsitraukiau į verslumo skatinimo veiklas“, – tęsia pašnekovas. Dirkas Schoutenas linksmai priduria, jog Timas yra vienas geriausių „pitching“ (liet. k. įtikinėjimo/verslo prezentavimo) ekspertų Olandijoje.
„Man labai pasisekė, kad patekau į šią prestižinę programą. „Kauffman Foundation“ (liet. k. Kauffmano fondas) yra prieš dvidešimt penkis metus JAV įkurta didžiausia pasaulyje verslumo skatinimo programa, kuri paveldėtas bilijono JAV dolerių lėšas iš fondo įkūrėjo Ewingo Mariono Kauffmano sugebėjo padvigubinti. Tai įrodo, jog organizacijoje dirba talentingi, verslą išmanantys žmonės. Tik keletas Europos šalių savo piliečiams (viena iš jų – Olandija), turi išpirkusios kelias vietas „Kauffman Foundation“ programoje“, – pasakoja Timas.
Šiuo metu mūsų pašnekovas yra visa galva pasinėręs į „Black Label“ kompanijos, konsultuojančios rinkodaros klausimais, veiklą. Kartu su Dirku Schoutenu 2012 metais pradėję „Black Label“ veiklą, jos „startupu“ nevadina.
„Nesiekiame staigios plėtros, priešingai, kuriame prestižinį kompanijos veidą. Be to, dirbame pelningai jau nuo pirmų dienų“, – dalinasi mintimis Dirkas. Paklaustas, kaip iš profesionalaus krepšininko tapo verslininku, Dirkas prisimena: „Olandijoje ant suoliuko tenka sėdėti dvejus ar trejus metus, kol galiausiai pradedi žaisti krepšinį. Tuomet nenorėjau tiek ilgai laukti, todėl pasukau kitu keliu.“