Verslas, kvepiantis naminiais pyragais

Traškūs naminiai sausainiai, kvapnios bandelės, gardi kava. Anykštėnai ir miesto svečiai šių gėrybių ragauti keliauja į kepyklėlę „Skoneta“, duris atvėrusią 2012 m. rudenį. Pasak įmonės direktorės Jolitos Abramovaitės, nuosavą verslą pradėti paskatino jau dešimt metų konditerijos srityje kaupiama patirtis, didžiulis noras veikti ir ryžtingai nusiteikusi bendramintė Diana Dzienienė.
Skoneta
Skoneta

„Įmonę įkurti nusprendėme dviese su drauge. Dabar mūsų – jau keturios, – pasakoja kepyklėlės direktorė. – Dirbame mėgstamą darbą, pačios kepame, parduodame produkciją. Geriausia reklama mums yra klientai, nuolat sugrįžtantys mėgstamų gaminių ir rekomenduojantys juos kitiems.“

Pasak J. Abramovaitės, maža kepyklėlė pritraukia naminių gaminių pasiilgusius lankytojus, kuriems jau pabodusi masinė prekybos centrų produkcija: „Mažame versle būti arčiau kliento yra paprasčiau – daug bendraujame su lankytojais, žinome jų poreikius, todėl pirmenybę teikiame naudojamų produktų natūralumui. Mūsų gaminiai turi priminti namuose paruoštus gardumynus.“

Suteikė galimybę verslui

Verslo pradžiai palengvinti J. Abramovaitė pagalbos kreipėsi į UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA).

Lietuvos finansų rinkų instituto direktorė doc. dr. Gerda Žigienė verslą pradedantiems žmonėms pataria daugiau dėmesio skirti finansiniam planavimui ir verslo finansavimo alternatyvų analizei

„Pradėjusios verslą stokojome lėšų, teko skolintis. Tai padaryti padėjo INVEGA, suteikusi garantiją už paskolą, kurią gavome iš banko. Taip pat mums yra kompensuojama dalis paskolos palūkanų. Už sutaupytas palūkanoms skirtas lėšas galime įsigyti kepyklėlės veiklai būtiną įrangą“, – suteikta galimybe verslui džiaugėsi kepyklėlės savininkė.

Daugiau dėmesio finansų planavimui

Lietuvos finansų rinkų instituto direktorė doc. dr. Gerda Žigienė verslą pradedantiems žmonėms pataria daugiau dėmesio skirti finansiniam planavimui ir verslo finansavimo alternatyvų analizei: „Planuojant finansus, svarbu įvertinti ne tik pajamų srautus ir ar jie padengs kintamas bei pastovias išlaidas (t.y. ar įmonė ateityje gebės generuoti pelną), bet ir atsakingai daryti kapitalo struktūros pasirinkimo sprendimus.“

Pasak ekspertės, dažnai neįvertinama nuosavo ir skolinto kapitalo kaina, manant, kad nuosavas kapitalas nieko nekainuoja.

„Tiesa ta, kad skolintas kapitalas kainuoja pigiau dėl mokesčių ekonomijos, tačiau turi būti atsakingai pasirinktas jo svoris visame kapitale. Prieš priimant sprendimą skolintis derėtų apsvarstyti INVEGOS garantijų, dalinio palūkanų kompensavimo, lengvatinių paskolų bei rizikos kapitalo investicijų galimybes“, – teigė G. Žigienė.

Galimybių verslui yra

„Smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių indėlis į šalies ekonominę ir socialinę gerovę yra labai svarbus. Todėl INVEGA prisideda prie šio verslo skatinimo ir rėmimo siūlydama ne vieną priemonę verslą pradėti ar vystyti nusprendusiems žmonėms“, – sakė INVEGOS generalinis direktorius Audrius Zabotka.

INVEGA siūlo ne vieną priemonę, finansuojamą iš ES struktūrinių fondų, galinčią reikšmingai prisidėti prie smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių finansavimo. Pasinaudojus projekte „Dalinis palūkanų kompensavimas“ numatytomis galimybėmis, INVEGOS garantuotoms ar negarantuotoms paskoloms kompensuojama iki 50 proc. palūkanų, o paskoloms iš Verslumo skatinimo fondo – net 95 proc. palūkanų. 

Rubrikoje „Verslo vinis“ rasite 10 drąsių ir sėkmingų verslo idėjų, kuriomis didžiuojasi jų autoriai ir visi padėjusieji šiems verslams išvysti dienos šviesą bei sėkmingai augti.

Projekto „Verslo vinis“ iniciatorė INVEGA kviečia susipažinti su verslo finansavimo galimybėmis Lietuvoje ir išdrįsti pradėti bei plėsti savo verslus. Rubrikoje pateikiama informacija apie INVEGOS administruojamas priemones, kurios finansuojamos ES struktūrinių fondų lėšomis.

 
 

invega

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis