Yra žmonių, kurie gyvena turėdami vienintelį tikslą - visuomet likti paslaptimi aplinkiniams. Gianni Versace šia prasme aplenkė visus, nes jo asmenybės paslapties nesugebėjo įminti niekas net ir po mirties.
Vardas, pavardė: Gianni Versace.
Gimimo data, vieta: 1946 12 02, Kalabrijos Redžas, Italija.
Mirties data, vieta: 1997 07 15, Majamis Bičas, Floridos valstija, JAV.
Šeima, kurioje gimė: mama Francesca - profesionali siuvėja; tėvas - naudotų daiktų kioskelio savininkas; turėjo vyresnįjį brolį Santo (64) ir jaunesniąją seserį Donatellą (54), o vyresnioji sesuo Tina mirė vaikystėje nuo tymų.
Meilės nuotykiai: buvo gėjus, niekada to neslėpė; paskutinius 11 metų pragyveno su modeliu, drabužių dizaineriu ir verslo partneriu Antonio D'Amico (50).
Pasiekimai: pasaulinio garso drabužių dizaineris; „Versace" mados imperijos įkūrėjas; Versace drabužius dievino Madonna (50), Jane Fonda (71), Kim Basinger (55), Sharon Stone (51), Tina Turner (69), Michaelas Jacksonas (50), Ericas Claptonas (64), princesė Diana (1961-1997), Stingas (57), Eltonas Johnas (62) ir kt.
Gimęs tarp suknelių
„Aplink mane buvo daugybė suknelių, - pasakojo Gianni prisimindamas vaikystės metus, praleistus šalia motinos. - Manau, kad dėl to, ką pasiekiau, turiu būti dėkingas savo motinai." Tačiau motinos ir sūnaus santykiai nebuvo puikūs. „Francesca nekreipdavo dėmesio į Gianni, kur kas daugiau meilės ir šilumos ji skirdavo Santo - antrajam sūnui", - prisimena Versace šeimos kaimynai. Gianni atiteko atstumto mažylio vaidmuo: nuolat būdamas tarp daugybės žmonių, jis augo labai vienišas, nuolat kentė vienintelės jam artimos moters šaltumą. Iš prigimties švelnus berniukas nesitraukė nuo motinos nė per žingsnį, grįžęs iš mokyklos, jis visą laiką praleisdavo siuvykloje, sekė kiekvieną mamos žingsnį ir svajojo būti bet kurios jos padėjėjos vietoje.
„Į jas ji bent pažvelgdavo, - vėliau prisiminimais dalijosi dizaineris. - Aš nebuvau jos numylėtinis. Greičiau buvau pagalvėlė, į kurią ji dažnai smeigdavo priekaištus tarsi adatas." Versace išsirinkdavo pačią geriausią vietą siuvykloje ir ištisas valandas sėdėdavo nė nekrusteldamas, stebėdavo darbus, kurie aplink jį virdavo. Kartą, grįžęs po pamokų, berniukas pamatė, kaip motina matuoja gražią jauną moterį su nėriniuotais apatiniais. Francesca jau antrąkart supo jos kūną į juodą aksomą, smeigtukais pritvirtindama klostes, kruopščiai apgalvodama kiekvieną smulkmeną... Vaikas stovėjo kiek atokiau, prieš jo akis apnuogintas nepažįstamosios kūnas buvo papuoštas nuostabiu drabužiu, gražiai pabrėžiančiu kūno privalumus ir paslepiančiu trūkumus. Šią akimirką berniukas įsiminė visam gyvenimui. „Eskizai man buvo tarsi špargalė. Dėl viso pikto, kad nepamirščiau. Motinos dėka supratau, kaip svarbu tiesiogiai dirbti su kūnu, nes tik taip galiu matyti ir pajausti, kaip prie moters kūno priglunda audinys."
Kiekvieną rytą Francesca ir Gianni keldavosi apie pusę aštuonių ryto ir po pusryčių traukdavo į darbą. Rytinis jų kelias ėjo pro nedidelį viešnamį, kuris buvo šalia siuvimo ateljė. Vaizdas jautriai vaiko psichikai - ne pats maloniausias! Todėl einant pro paleistuvystės irštvą, motina kumščio smūgiu liepdavo berniukui susiprasti, kad į suaugusiųjų malonumų pusę žiūrėti nevalia. Gianni klusniai nusukdavo akis. „Galbūt dėl to visuomet bijojau ir vengiau vulgarumo, - svarstė žinomas dizaineris. - Galbūt dėl to moters idealas man buvo nekalta lyg angelas moteris."
Auga seksualinis maniakas!
Kai Gianni buvo devyneri metukai, mokyklos direktorius išsikvietė berniuko mamą į mokyklą dėl netinkamo sūnaus elgesio: „Jūs turėtumėte daugiau laiko skirti sūnaus auklėjimui. Jūs auginate seksualinį maniaką!" Kaip daiktinį įrodymą pateikė iš Gianni atimtus piešinius. Tai buvo neįgudusia ranka piešti eskizai: pilnakrūčių Ginos Lollobrigidos (81) ir Sophios Loren (74) kūnai su berniūkščio sukurtomis nuostabiomis vakarinėmis suknelėmis. Tačiau direktoriaus nusivylimui, Gianni visiškai nedomino suaugusiųjų pasaulio sekso paslaptys. Moteriški siluetai jam buvo tik modeliai, kuriuos berniukui norėjosi apgaubti pasakiškais drabužiais.
Ėjo laikas. Gianni piešė... Jis įstojo į architektūrą, bet pirmąkart gyvenime įsikišo Francesca. Ji pareikalavo, kad sūnus taptų jos pagalbininku siuvykloje. Versace nepasipriešino. Aštuoniolikmetis metė mokslus ir visa galva paniro į drabužių pasaulį.
Kaip brolis broliui padėjo
Dirbdamas su motina, Gianni domėjosi mada, lankydavo Paryžiaus, Londono, Florencijos ir Romos naujausius mados pristatymus... Dirbo kaip jautis... Netrukus tai davė vaisių: apie Versace virtuozišką talentą išgirdo turtingas verslininkas iš Milano. Vieną 1970-ųjų dieną jis pasirodė motinos siuvimo ateljė ir pasiūlė Gianni kartu padirbėti. Siuvėjas, nė akimirkai nesudvejojęs, nusipirko bilietą ir tą patį vakarą išskrido į Milaną. „Florentine Flowers" kompanijos savininkas pasikvietė Gianni sukurti naują kolekciją. Pirkėjai darėsi įnoringesni. Juos domino garsus vardas, rimtas kūrėjo prekinis ženklas - kaip kokybės garantas. Būtent tokiu savotišku kokybės ženklu ir tapo jaunasis italas. Pirmąją Versace kolekciją iššlavė per kelias dienas. Gamyklos tiesiog plėšėsi dėl jo siūlydamos pelningus sandėrius.
Dizaineris skubėjo gyventi. Versace aiškiai suvokė, kad turi vienintelę išeitį, t. y. griebti save už pakarpos ir dirbti. Leisdamas bemieges naktis prie eskizų, Gianni vis dažniau aplankydavo svajonės apie savo verslą, tačiau jam trūko pinigų.
Kartą prie jo kuklaus būsto slenksčio pasirodė motinos atsiųstas brolis Santo. Jie sėdėjo nedidelėje svetainėje ir, gurkšnodami alkoholį, plepėjo apie reikalus. Santo pasakojo apie savo sėkmingą finansininko karjerą, o Gianni pasidalijo mintimis apie galimą ir taip trokštamą profesinę nepriklausomybę. Ištuštinęs martinio su sultimis taurę, Santo iš vidinės švarko kišenės išsitraukė užrašų knygelę ir kažką ėmė rašyti. Ryte brolis išvažiavo. Praėjo beveik trys mėnesiai ir Santo grįžo su pinigais. 1976 m. jis persikraustė į Milaną, ir broliai sukūrė „Gianni Versace" prekinį ženklą, pakvietė dirbti seserį Donatellą, kuriai patikėjo rūpintis reklama ir ryšiais su žiniasklaida.
Provokuojantis dizaineris
„GV Milane. Čia ir dabar. Absoliuti ekstravagancija", - tokia reklama 1977 m. liepos mėnesio žurnale „Harper's Bazaar" prasidėjo Versace era. Neaišku kaip, bet Gianni sugebėdavo įspėti naują mados sezono dvelksmą. Jis nepalaikė tų tendencijų, kurias diktavo kiti mados pasaulio autoriai. Gianni galvojo pats. Pavyzdžiui, 8-ąjį dešimtmetį jis vadino prabangiu. Meistras provokavo publiką, jo kūryboje visko buvo „pernelyg": suknelės pernelyg drąsios ir pernelyg ryškios. Mados virtuozas siūlė drabužius, kurie ypač išryškindavo natūralias tobulo kūno formas. Balansuodamas ties kičo riba, Gianni Versace sugebėjo ekstremalų jaunimo stilių pritaikyti mėgstantiems prabangą pasiturintiems ir kaprizingiems klientams. Jis niekada nebijojo eksperimentuoti: dizaineris derindavo šilką (šią medžiagą jis dievino) su metalo dalelėmis, grubią odą su dirbtiniu kailiu.
Santūrūs Londono gyventojai ilgai nepriėmė Versace, nes jiems jo drabužiai atrodo vulgarūs, pernelyg trumpi ir siauri sijonai, pernelyg gilios iškirptės, pernelyg aukšti kulnai... Armani, apkaltinęs Gianni tuo, kad aukštąją madą jis bando paversti pornografiniu šou, buvo netoli tiesos: Versace pats ne kartą prisipažino, kad įkvėpimo jis dažnai semdavosi iš vaikystės prisiminimų apie gimtojo miestelio prostitutes.
Pirmąją moteriškų drabužių kolekciją Versace pristatė 1978-ųjų kovą. „Kuris drabužis geriausias? Neįmanoma pasakyti", - kalbėjo specialistai po kolekcijos pristatymo.
Vėliau daugiamilijoniniai honorarai ir pasaulinė šlovė neapsuko dizaineriui galvos. Su juo buvo paprasta bendrauti, jis buvo labai dosnus. Gianni dievino tokios įnoringos manekenės kaip Naomi Campbell (39) ir Claudia Schiffer (38). Manoma, kad Versace joms atsakydavo tuo pačiu, nes šių manekenių honorarai buvo kur kas didesni nei jų kolegių.
Vaikystėje užguitas berniukas tapo didžiu pasaulinės mados diktatoriumi ir galėjo sau leisti viską! Jis supirkinėjo daugiaaukščius namus ir didžiulius vasarnamius, spausdino prabangias knygas, daug keliavo, netaupydamas tuštino antikvarines parduotuves. Ir dar... Jis galėjo sau leisti mylėti. Nuoširdžiai ir daug...
Meilė ir mirtis
Per paskutinius 14 gyvenimo metų dizaineris beveik nesiskyrė su Antonio D'Amico. Šį žmogų jis padarė savo pagalbininku ir parduotuvių tinklo „Istane" valdytoju. Dažnai jie dviese linksmindavosi su kokiu nors šokoladiniu gražuoliu, „išsinuomotu" iš modelių agentūros, arba pasiimdavo kokį patrauklų jaunuolį iš vakarėlio naktiniame klube, užsiiminėdavo seksu, dosniai atsilygindavo ir, pasitenkinę gyvenimu, eidavo miegoti. Toks gyvenimas tęsėsi metų metus. 1997 m. liepą, po eilinio vakarėlio, apie pusę devynių ryto D'Amico pažadino dizainerio administratorius. Tą rytą jie buvo susitarę žaisti tenisą. Versace nebuvo: jis išėjo rytinės spaudos. 8.45 valandą ryto D'Amico ėjo pusryčiauti. Tuo metu pasigirdo šūviai. D'Amico pažvelgė pro didžiulį vitražu puoštą langą ir ant laiptų pamatė gulintį Versace...
Jis suriko ir išbėgo iš namo. Šalia dizainerio kūno telkšojo kraujo bala ir gulėjo negyvas baltas balandis (teigiama, kad žudiko kulka kiaurai perskrodė Versace kūną ir, atsitrenkusi į metalines grotas, rikošetu pataikė balandžiui į akį). Tolumoje jis spėjo pamatyti tolstančią vyro figūrą. Tai buvo Andrew Cunananas (1969-1997), kurio galvoje seniai sukosi mintis, kad Versace, kaip niekas kitas šiame pasaulyje, nusipelnė mirties.
Yra daugybė Gianni nužudymo versijų ir visos jos prieštarauja viena kitai. Vieni mano, kad Versace nužudė meilužis Cunananas po eilinio barnio. Antri mano, jog dėl šios keistos mirties kalti Gianni brolis ir sesuo, kurie panoro valdyti Versace imperiją be žymaus giminaičio. Treti spėja, kad per „Versace" mados namus buvo plaunami mafijos pinigai, gauti pardavus narkotikus ir ginklus, o Gianni tiesiog neįtiko mafijos bosams. Originaliausia versija - didysis Versace nemirė, t. y. jis tiesiog inscenizavo savo mirtį.
Ligi šiol Versace drabužiais puošiasi Holivudo žvaigždės. Drabužiai su „Versace" mados namų prekiniu ženklu buvo ir visuomet išliks kaip turto, užimamos aukštos padėties visuomenėje simbolis.
Karalius mirė? Tegyvuoja karalius!
Praėjus vos trims mėnesiams po brolio mirties, Donatella mados publikos teismui pristatė savo pirmąją „Versace" mados namų kolekciją. Kai italė, būdama 42-iejų metų, pradėjo vadovauti vieniems iš žinomiausių pasaulyje mados namų, daugelis abejojo jos sėkme. Tačiau netrukus visi pripažino, kad Donatella Versace - verta savo brolio įpėdinė ir viena iš įdomiausių dizainerių pasaulyje. Nenukrypdama nuo stiliaus, kurį sukūrė Gianni, Donatella sukūrė savo kolekciją. Erotika ir prabanga išliko kaip pagrindiniai Versace stiliaus bruožai. Sesuo per trumpą laiką ištaisė suprastėjusią mados namų reputaciją ir išsikovojo pagarbą tarp dizainerių ir verslininkų. Paskutiniu metu kalbama, kad „Versace" mados namai išgyvena krizę - kompanija patiria didelių nuostolių. Užuot įsiklausiusi į vykdančiojo direktoriaus rekomendacijas taupyti, Donatella elgiasi taip, tarsi krizė negali daryti įtakos madai. Pavyzdžiui, „Versace" mados namams dirba fotografas Mario Testino (54), kurio viena darbo diena kainuoja 140 000 JAV dolerių (daugiau kaip 345 000 litų), o kolekciją pristato pačios brangiausios pasaulio manekenės, tarkime, Kate Moss (35) ir Gissele Bundchen (28). Sprendžiant iš visko, Donatella, užuot ėmusi riboti mados imperijos išlaidas, atleis direktorių iš pareigų.
Įdomūs faktai apie Gianni Versace:
- Pirmąją suknelę pasiuvo būdamas devynerių.
- Versace pirmasis pradėjo vartoti sąvoką „topmodelis" . Jis patikusioms manekenėms mokėjo dvigubai didesnius honorarus ir sudarydavo ilgalaikes sutartis.
- Paauglystėje Gianni buvo prastas mokinys, iš jo nuolat tyčiodavosi bendraamžiai. Versace gėdijosi netgi tėvas.
- Daugelis moterų prisipažįsta, kad jos su „Versace" suknele jaučiasi tarsi karalienės.
- Po kelių Versace mirties dienų žudikas tuo pačiu pistoletu, kuriuo nužudė dizainerį, nusišovė pats. Likimo ironija - ant žudiko kūno buvo „Versace" firmos apatiniai.
- Italijoje uždrausta spausdinti privataus detektyvo knygą, kurioje tvirtinama, kad Gianni Versace buvo susijęs su mafija, o jo šeimos nariai prisidėjo prie dizainerio nužudymo.
- Po mirties Gianni Versace turtas buvo vertinamas 800 mln. JAV dolerių.
- Po dizainerio mirties paaiškėjo, kad 50 proc. jo imperijos akcijų atiteko Gianni numylėtinei Donatellos dukrai Allegrai Versace Beck (22), 30 proc. - broliui Santo ir 20 proc. seseriai Donatellai.
- Buvęs sesers Donatellos vyras ir jos dviejų vaikų tėvas, muzikantas ir buvęs manekenas Paulas Beckas (57) iš pradžių buvo artimas Gianni draugas ir tik vėliau vedė Donatellą.