2020 02 03 /17:06

Eurovizinių balų – tiek pat, bet vietos skiriasi: kodėl pusfinalį laimėjo A.Pilvelytė?

Šeštadienio vakarą paskelbus „Eurovizijos“ pirmojo pusfinalio rezultatus, dalis socialinių tinklų vartotojų liko nustebę dėl keistoko vietų pasiskirstymo. Nors pagal eurovizinius balus tiek grupė „The Roop“, tiek atlikėja Aistė Pilvelytė buvo lygiaverčiai, bendros rezultatų lentelės viršuje buvo galima išvysti tik Aistę Pilvelytę. 15min išsiaiškino, kodėl pergalė pirmajame pusfinalyje buvo suteikta būtent jai.
Aistė Pilvelytė, „The Roop“
Aistė Pilvelytė, „The Roop“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

15min primena, kad paskiausioje „Eurovizijos“ laidoje paaiškėjo nacionalinių atrankų finalininkai. Susumavus komisijos ir žiūrovų rezultatus, į atrankų finalą iškeliavo Rūta Loop, „The Roop“, Aistė Pilvelytė ir KaYra.

Tiesa, daugeliui klausimų sukėlė pirmosios vietos nugalėtojas. Nors žiūrovai pirmąją vietą suteikė grupei „The Roop“, antrąją – Aistei Pilvelytei, o komisija savo nuožiūra padarė atvirkščiai – kaip geriausią dalyvį įvertino A.Pilvelytę, o antru numeriu įrašė „The Roop“, bendros rezultatų lentelės viršūnėje puikavosi būtent A.Pilvelytės vardas. Abu dalyviai surinko po 22 eurovizinius balus, tačiau, kaip paaiškėjo, komisijos balai šiuo atveju buvo šiek tiek „brangesni“.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aistė Pilvelytė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aistė Pilvelytė

15min susisiekus su LRT atstove ryšiams su visuomene Jovita Bazevičiūte, ši patvirtino, kad komisijos balai nacionalinėje atrankoje kai kuriais atvejais gali lemti daugiau nei žiūrovų. „Pagal „Eurovizijos“ dainų konkurso nacionalinės atrankos taisykles, jeigu atrankiniame etape atlikėjai, susumavus komisijos ir žiūrovų balsus, surenka vienodą balsų skaičių, laimėjusiu skelbiamas tas, kuris yra sulaukęs didesnio komisijos įvertinimo“, – komentavo atstovė.

Taip pat ji pranešė, kad su visomis nacionalinės atrankos taisyklėmis galima susipažinti viešai, jos skelbiamos LRT puslapyje.

LRT atstovė ryšiams su visuomene atkreipė dėmesį į tai, jog komisija formuojama iš muzikos pasaulio profesionalų, kurie prieš laidą pasirašo nešališkumo deklaraciją ir įsipareigoja pasirodymus vertinti nešališkai. Atrankinėse laidose ir pusfinaliuose dalyvius vertina komisija, sudaryta iš penkių narių (dalis jų keičiasi kas laidą), finale komisijos narių bus dvigubai daugiau.

Žiūrovų ir komisijos balsai yra sumuojami tokia tvarka:

  • atlikėjas, pagal žiūrovų balsavimo rezultatus užėmęs pirmą vietą, gauna 12 balų, antrą vietą – 10 balų, trečią – 8 balus, ketvirtą – 7 balus, penktą – 6 balus, šeštą vietą – 5 balus, septintą – 4 balus, aštuntą – 3 balus, devintą – 2 balus, dešimtą – 1 balą. Žemesnę vietą užėmęs dalyvis gauna 0 balų.
  • analogiškai apskaičiuojami ir komisijos balsai (atlikėjus vertina kiekvienas komisijos atskirai; komisijos nariai negali skirti atlikėjams vienodų balų) – t. y. pirmą vietą pagal komisijos balsus užėmęs atlikėjas gauna 12 balų, antrą vietą – 10 balų ir t. t.
  • tuomet balai sudedami ir išrikiuojami mažėjimo tvarka. Daugiausia balų surinkęs atlikėjas užima pirmą vietą. Kai dalyviai, susumavus komisijos ir žiūrovų balsus, surenka vienodą balų skaičių, aukštesnė vieta skiriama dalyviui, gavusiam aukštesnį komisijos įvertinimą.

Ši balsavimo tvarka ir principai, kurie yra taikomi organizuojant šių metų nacionalinę „Eurovizijos“ atranką, Lietuvoje yra taikoma jau kelerius pastaruosius metus.

„Eurovizijos“ dainų konkurso nacionalinės atrankos taisyklės yra kasmet peržiūrimos ir atnaujinamos, tobulinamos. Šiemet, pavyzdžiui, keitėsi tvarka, kaip komisija komentuoja ir vertina kūrinius. Užuot komentavę kiekvieną kūrinį iš eilės, komisijos nariai tai daro keliuose intarpuose visos laidos metu, o informacija, kaip balsavo komisija, pateikiama tik laidos pabaigoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis