Saulius Urbonavičius-Samas apie „Euroviziją“: „Visi žinojome, kad mūsų daina prasta“

Lietuvos atstovams „Eurovizijoje“ nebuvo šansų, LRT radijui sako TV prodiuseris ir atlikėjas Saulius Urbonavičius-Samas. Anot jo, Lietuvai atstovauti išrinkta daina buvo prasta ir visi tai puikiai suprato nuo pradžių, bet tiesiog nebuvo iš ko daugiau pasirinkti.
Saulius Urbonavičius-Samas
Saulius Urbonavičius-Samas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Aš tik sveikinu, nenoriu pasakyti, kad „Fusedmarc“ prasti. Jie puikūs, viskas su jais gerai. Sveikinu juos, praėjus tokį sunkų kelią ir įgavus labai geros patirties. Tiesiog neturėjome geros dainos, kuri galėtų sublizgėti ir nunešti ant sparnų. Tiesiog neturėjome sparnų. Ką padarysi, tai normalu“, – sako S.Urbonavičius-Samas.

S.Urbonavičius-Samas kritikuoja dar prieš išvykimą į „Euroviziją“ grupės „Fusedmarc“ išreikštą poziciją, kad jų daina „Eurovizijoje“ yra „neformatas“: „Tai kvepia pasiteisinimu. Pasižiūrėkite į visus pasirodymus, ten buvo labai skirtingų ir labai rizikingų dalykų. Daugybė šalių rizikuoja su įvairiausiais formatais. Negalime sakyti, kad „čia formatas, o čia neformatas“. Daug kas suveikia. Jeigu yra geras produktas, jis suveiks, ir viskas. Čia yra kalba ne apie formatus, o apie gerą produktą. Kokybės trūko žiauriai.“

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Saulius Urbonavičius-Samas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Saulius Urbonavičius-Samas

Prodiuseris drąsiai tvirtina, kad Lietuvos deleguotas kūrinys nebuvo geras produktas, kuris galėtų sužavėti žiūrovus. Pasak S.Urbonavičiaus-Samo, tai puikiai suprato visi, tačiau buvo bandoma pasiteisinti: „Tai žinojome visi, tiesiog save guodžiame visaip ir bandome surasti pateisinimų, kad gal čia alternatyva, gal dar kas nors. Tiesiog nebuvo ką daugiau rinkti. Tai buvo geriausias variantas iš tų, kas buvo, kaip matome, ir tiek. Viskas gerai, bet, kai pasižiūri visoje paletėje ir paklausai visų šalių dainų, matai labai aiškius trūkumus. Trūkumai jau užprogramuoti iš anksto, nes tas muzikinis takelis kokybės prasme tikrai neturėjo eurovizinio skambesio. Tai labai pakišo koją.“

S.Urbonavičiaus-Samo tvirtinimu, antrasis pusfinalis buvo itin margas, pasirodymai buvo labai įvairūs.

„Dėl to buvo visai gal ir smagu žiūrėti, lyginant su pirmuoju. Mūsiškiams tokiame margumyne tiesiog nebuvo šansų. Aš tik sveikinu, nenoriu pasakyti, kad „Fusedmarc“ prasti. Jie puikūs, viskas su jais gerai. Sveikinu juos, praėjus tokį sunkų kelią ir įgavus labai geros patirties. Tiesiog neturėjome geros dainos, kuri galėtų sublizgėti ir nunešti ant sparnų. Tiesiog neturėjome sparnų. Ką padarysi, tai normalu“, – tikina S. Urboanavičius-Samas.

„Eurovizija“ išsiskiria ir techniniais nesklandumais

Grupės atlikėjai Denisas ir Viktorija nėra labai nuliūdę – kai buvo paskelbti rezultatai, Viktorija pati ramino mūsų delegaciją, LRT RADIJUI sako TV delegacijos „Eurovizijoje“ atstovas Darius Matas.

„Išgyventi tikrai neverta. Komanda padarė viską, ką galėjo, atsižvelgė į visas pastabas. Iš tikrųjų nuotaika gana pakili“, – pastebi jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./ Susitikimas po antrojo „Eurovizijos“ pusfinalio
Luko Balandžio / 15min nuotr./ Susitikimas po antrojo „Eurovizijos“ pusfinalio

Delegacijos atstovo teigimu, Lietuvos pasirodymas pusfinalyje buvo visa galva geresnis nei ankstesni, o Denisas ir Viktorija pripažįsta, kad „Eurovizija“ jiems, kaip grupei, buvo didelė patirtis: „Jie savo patirtį „Eurovizijoje“ vertina puikiai. Paklausti, ar bristų į šią upę ir antrą kartą, jie sakė, kad tikrai taip. Manau, tai viską pasako.“

D.Mato pastebėjimu, komentarų, kaip visada, yra įvairių. Bet, kadangi „Eurovizijoje“ šiemet dalyvauja 42 šalys, natūralu, kad kažkas turi būti pirmas, o kažkas – 42-as. „Pagrindiniai komentarai tokie, kad matomos labai aiškios ir naujos tendencijos. Tarkime, pastebima, kad dabar į madą grįžta scenos dekoracijos – matėme baltarusių laivą, austrų mėnulį. Galbūt žmonės pasiilgę kažkokių teatro elementų“, – svarsto delegacijos atstovas.

Bet, anot jo, žmonės pastebėjo nemažai techninio broko – per antrąjį pusfinalį ir kamera išlįsdavo į ekraną, ko neturėtų nutikti. „O Estijos atlikėjai laiku neįjungė mikrofono, todėl nesigirdėjo pirmosios dainos frazės. Apie tai kalba ir, manau, dar bus kalbama“, – priduria D.Matas.

S.Urbonavičius-Samas mano, kad „Eurovizija“ nelabai keičiasi. Bet, kadangi tai vienas seniausių konkursų pasaulyje, atlikėjai, norėdami nustebinti, tai perspaudžia, tai dar kažką padaro – kažkam pavyksta, kažkam ne.

„Bet iš tikrųjų jaučiasi, kad renginys transliuojamas iš posovietinės šalies. Tik keista, kad trūksta tvarkos, – juk „Euroviziją“ režisuoja ne vietiniai režisieriai, o vokiečiai ar švedai“, – svarsto S.Urbonavičius-Samas.

Kita vertus, sutinka jis, yra ir gražių sprendimų – negalima sakyti, kad viskas labai brokuota ir prasta transliacija: „Tiesiog kiekviena transliacija yra iššūkis. Kiekvienai šaliai iššūkis padaryti tokį grandiozinį renginį.“

Luko Balandžio / 15min nuotr./ Susitikimas po antrojo „Eurovizijos“ pusfinalio
Luko Balandžio / 15min nuotr./ Susitikimas po antrojo „Eurovizijos“ pusfinalio

S.Urbonavičiaus-Samo nuomone, nėra burtininkų ir šamanų, kurie tiksliai atspėtų, ko „Eurovizijai“ reikia. Tiesiog yra paprasta taisyklė – daina privalo turėti sparnus.

„Tuos sparnus mes jaučiame iš karto. Nereikia būti dideliu ekspertu – išgirsti ir supranti, kad daina turi užtaisą, idėją, ji neša. Jei dar atlikėjas prideda įtaigos ir profesionalumo – viskas. Tai yra garantai, leidžiantys dainai nuskristi į finalą ir galbūt laimėti. O būrimas iš tirščių, kalbos „to trūko, ano trūko“ – pasakos“, – įsitikinęs prodiuseris.

D.Matas priduria, kad Lietuvos delegacija iš Kijevo grįš sekmadienį vakare. „Tikėkimės, kad Lietuvos atlikėjų žmonės nepamirš pasitikti“, – sako jis.

TAIP PAT SKAITYKITE: Revoliuciją scenoje sukėlę „Fusedmarc“ Europos nesužavėjo: „Eurovizijos“ finalas – be Lietuvos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis