15min viešina skandalu virtusį „Modilinos“ vadovės Jolantos Sadauskienės skambutį tarnybai 112

Ir Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovai, ir „Modilinos“ vadovė Jolanta Sadauskienė sutiko portale 15min viešinti skambučio telefonu 112 įrašą. Kuri pusė jums atrodo teisi, galėsite įvertinti patys.
Jolanta Sadauskienė
Jolanta Sadauskienė / Viganto Ovadnevo nuotr.

Neseniai BPC tarnybai teko aiškintis visuomenei dėl socialiniame tinkle „Facebook“ ir žiniasklaidoje kilusios diskusijos, ar telefonu 112 paskambinusi Jolanta Sadauskienė sulaukė tinkamos pagalbos.

„Modilinos“ vadovė savo ant savo sienos feisbuke buvo papasakojusi istoriją, į kokią, jos vertinimu, grėsmingą situaciją ji buvo pakliuvusi pakeliui iš sodybos. Kelyje, vedančiame per mišką, jos mašiną persekiojo įtartinas automobilis su „tamsiais pacanais“ viduje. Veždama 76 metų mamą ir jausdama nerimą, J.Sadauskienė skambino į Pagalbos centrą, prašydama neakivaizdžios palydos, kol ji atsikratys grėsmingų palydovų.

Pokalbis ir visa kelionė „Modilinos“ vadovei baigėsi sėkmingai, visgi moteris dėl BPC operatorės požiūrio į ją juto nuoskaudą ir išliejo savo nusivylimą feisbuke.

Į J.Sadauskienės pareiškimą reagavo ir Bendrojo pagalbos centro atstovai, išplatinę pranešimą, kad 112 tarnybos operatorė pokalbio su vairuotoja metu savo pareigas atliko tinkamai. BPC atstovai iškart pasiūlė galimybę paviešinti garso įrašą, kurį paklausę žmonės patys susidarytų nuomonę, ar profesionali ir etiška buvo operatorė.

J.Sadauskienė sutiko, kad pokalbis būtų paviešintas 15min portale. Vienintelė jos sąlyga buvo, kad garso įraše nesigirdėtų vietovardžių ir kitų orientyrų, iš kurių paaiškėtų moters sodybos vieta. Skelbiamas įrašas nėra trumpintas ar karpytas, tik atitinkamose vietose modifikuotas specialiu garso efektu.

VIDEO: „Modilinos“ vadovės Jolantos Sadauskienės pokalbis su BPC operatore

Galbūt dabar, praėjus visai savaitei nuo įvykio ir aistroms nurimus, pačiai J.Sadausdienei nebeatrodo, kad jos skambutis telefonu 112 nebuvo pakankamai efektyvus?

Šį penktadienį 15min ji tvirtino, kad vis dar laikosi tos pačios pozicijos. Moters priekaištai BPC operatorei susiveda į du aspektus: pašnekovei pristigo supratingumo, kaip nejaukiai ir nesaugiai ji jautėsi kelionės metu, turint omeny visą Lietuvą sukrėtusios plungiškės pagrobimo greitkelyje kontekstą. J.Sadauskienei taip pat buvo keista girdėti pašnekovės priekaištus apie „užimamą liniją“, nors Bendrasis pagalbos centras yra išlaikomas iš mokesčių mokėtojų lėšų.

Maža to, dar sykį įsigilinusi į pokalbio turinį „Modilinos“ vadovė įžvelgė dar vieną BPC darbo broką: „Manęs netgi nepaklausė nei pavardės, nei koks mano automobilis ir jo valstybinis numeris. Jei kas nors būtų atsitikę – jie net nežinotų, kieno kūno ieškoti!“, – dramatišką scenarijų vis dar įsivaizduoja J.Sadauskienė.

„Nepaklausė nei pavardės, nei koks mano automobilis. Jei kas nors būtų atsitikę – jie net nežinotų, kieno kūno ieškoti!“, – dramatišką scenarijų vis dar įsivaizduoja J.Sadauskienė.

BPC atstovai 15min paaiškino, kad operatoriui neprivaloma išgauti numeriu 112 skambinančio asmens anketinių duomenų, juolab kad šiuo atveju nebuvo fiksuotas toks įvykis, apie kurį detali informacija turi būti perduota kitoms tarnyboms, pavyzdžiui, policijai.

Bendrojo pagalbos centro operatoriai, priimdami pagalbos prašymus, vadovaujasi nustatytomis taisyklėmis.

„Tais atvejais, kai policijai yra siunčiama elektroninė pranešimo kortelė, skambinantysis paprastai prašomas prisistatyti. Tačiau tais atvejais, kai reikalinga itin skubi pagalba įvykio vietoje ar skambinantysis tiesiogiai sujungiamas su policija, siekiant negaišinti reagavimo asmens prisistatyti neprašoma.

Kai skambinantį asmenį persekioja įtartinas automobilis ir skambinančiajam yra iškilusi reali grėsmė, skambinantysis paprastai sujungiamas su policija. Į J.Sadauskienės skambutį atsiliepusi operatorė bandė išsiaiškinti, kodėl skambinančiajai atrodo įtartinas priekyje važiuojantis automobilis. Jei skambinančiosios įtarimai būtų pasirodę pagrįsti, ji būtų buvusi sujungta su policija, o tokiu atveju, kaip minėta, vardo ir pavardės neklausiama“, – teigiama Bendrojo pagalbos centro atstovės viešiesiems ryšiams Vilmos Juozevičiūtės suformuluotame komentare.

15min.lt/Pauliaus Ramanausko nuotr./Bendrasis pagalbos centras
15min.lt/Pauliaus Ramanausko nuotr./Bendrasis pagalbos centras

Pagalbos centro administracijai jau anksčiau atsakė ir į kitus kritikos argumentus. BPC vertinimu, minėto pokalbio metu operatorė pareigas atliko tinkamai, su skambinančia moterimi bendravo kantriai, mandagiai ir neprieštaraudama palaikė pokalbį, kurio metu tikslinosi skambinančiosios buvimo vietą, važiavimo kryptį, informaciją apie įtarimus sukėlusį automobilį ir kitas aplinkybes.

BPC taip pat priminė, kad skambinti numeriu 112 reikia tik tada, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą. Netikslingai užimtos telefono linijos trukdo prisiskambinti tiems žmonėms, kuriems iš tikrųjų reikalinga skubi pagalba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis