6 valandas su aukšta temperatūra ligoninėje pagalbos laukusi J.Sadauskienė: „Trūko kantrybė“

Modelių agentūros „Modilina“ vadovė Jolanta Sadauskienė sekmadienį atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje. Pajutusi, kad netikėtai pakilusi kūno temperatūra nekrenta, o karštis siekia 39 laipsnius ji kreipėsi į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę (RVUL). Tačiau šešios ligoninėje praleistos valandos nuėjo perniek – ji sako nesulaukusi tinkamos medicinos įstaigos pagalbos.
Jolanta Sadauskienė
Jolanta Sadauskienė / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Mano kantrybė trūko“, – 15min sakė J.Sadauskienė.

Dar sekmadienį ji socialiniame tinkle pasidalijo įrašu, kuriame stebėjosi ligoninės darbu. Tuomet feisbuke ji retoriškai klausė, ar šešias valandas laukti eilėje priėmimo skyriuje yra normalu? „Pagalbos taip ir nesulaukiau. Welcome to 100-mečio Lietuva“, – mintimis dalijosi J.Sadauskienė.

Tačiau apie viską nuo pradžių. Į ligoninę moteris sako nusprendusi kreiptis sekmadienio rytą, kai pasimatavusi temperatūrą namuose pamatė nedžiuginančius skaičius, temperatūra buvo daugiau nei 39 laipsniai.

Kadangi pirmadienio vakarą ji buvo suplanavusi skrydį į Kuveitą, aukšta temperatūra kėlė nerimo: „Ar pavyks išskristi?“ – svarstė ji.

TAIP PAT SKAITYKITE: Įtartino automobilio miške išgąsdintą Jolantą Sadauskienę nuvylė pagalbos centro operatorė

Dar prieš vidudienį ji jau buvo ligoninėje Lazdynuose, kur privaloma tvarka išsiėmusi numerį, prisėdo laukti savo eilės. Tiesa, priėmimo skyriuje J.Sadauskienė buvo apklausta, dėl kokių priežasčių kreipiasi į medikus, seselės jai ligoninės termometru pamatavo temperatūrą. Ši buvo ideali, kaip sveiko žmogaus – 36,6.

„Mano sveikata visą savaitgalį prastėjo, todėl norėjau, kad gydytojai išrašytų antibiotikų, paklausytų plaučius. Bijojau, kad liga nesikomplikuotų, bijojau plaučių uždegimo, galvojau patikrins, padarys kraujo tyrimą, išrašys vaistų. Tačiau kai nuėjau (į ligoninę) mane pamatavo su prieštvaniniu termometru, o aš nepatikėjau, kad esu sveika – jis rodė 36,7. Dar pagalvojau – oo, kaip įdomu, prieš išvažiuojant iš namų buvo 38, maniau, gal nuo streso nukrito. Laukiau savo eilės“, – 15min kalbėjo J.Sadauskienė.

Pasak jos, ligoninės priėmimo skyriuje specialistų apžiūra teikiama prioriteto tvarka – pirmiausia priimami sunkiai sergantys, akivaizdžiai sužaloti ligoniai, čia atvyksta ir gavę netikėtas traumas, todėl peršalimas, o gal ir gripas, nėra pirmo būtinumo atvejis skubos tvarka patekti į gydytojo kabinetą. Juolab kad ligoninės termometras rodo – esi visiškai sveikas žmogus, temperatūra – ideali, vadinasi, gali ilgiau palaukti, jei vis dėlto norisi, kad medikai apžiūrėtų.

Tačiau J.Sadauskienei savo eilės ligoninėje teko laukti net 6 valandas. Po pirmų 3 val. ji ėmė jausti, kad jos savijauta tik prastėja, kad temperatūra vėl kyla. Kadangi ji, kaip sako, gyvena netoli ligoninės, akimirkai net buvo ištrūkusi namo – tam, kad užkąstų, išgertų vaistų ir dar kartą pasimatuotų temperatūrą savo termometru – šis tuomet vėl rodė 39 laipsnius karščio. O tokia temperatūra jau darosi pavojinga sveikatai.

Tada, pasak jos, ji dar kartą paprašė patikrinti temperatūrą ligoninėje – ligoninės termometras rodė 37 laipsnius.

„Jos (seselės) pačios sakė, kad termometrai blogai veikia. Čia, sako, prieštvaniniai termometrai, jie neva ne visiškai teisingai rodo, o jos pagal tai vertina ligonio būklę ir patekimo pas gydytoją pirmumą. Tai tiesiog nedovanotina! Paprašiau pakviesti vadovą, sako, nieko nėra, sekmadienis. O man silpna, aš alpstu, smarkiai karščiuoju... Pagalvokit, tiek valandų laukimo!“ – pasipiktinimo neslėpė J.Sadauskienė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jolanta Sadauskienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jolanta Sadauskienė

TAIP PAT SKAITYKITE: 15min viešina skandalu virtusį „Modilinos“ vadovės Jolantos Sadauskienės skambutį tarnybai 112

Galiausiai, praėjus 6 valandoms, ji nusprendė nebelaukti ir kreiptis į kitą gydymo įstaigą. „Man nusibodo laukti, supratau, kad viskas – yra kažkokia riba. Prieš mane buvusi moteris laukė tiek pat, kiek ir aš, eilė nepajudėjo.

„Buvo masė žmonių ir aš suprantu, kad yra prioritetinė tvarka. Tačiau kai tavo sveikatos būklę tikrina tokiu prieštvaniniu termometru, kyla klausimas – kaip tu serganti gali patekti pas gydytoją, jei atėjus į ligoninę pasakoma, kad esi visiškai sveika?“ – svarstė ji.

Galiausiai neiškentusi ir nesulaukusi savo eilės J.Sadauskienė užtrenkė ligoninės duris ir išvyko į sostinės Centro polikliniką, kur, kaip pati sako, buvo iškart priimta, jai atlikti tyrimai, išrašyti vaistai, paskirtas gydymas.

„Centro poliklinikoje man suteikė normalią pagalbą. Praėjus dienai jaučiu, kad jau sveikstu, kad jau ir vaistai veikia. Kai ligoninėje pasakiau, kad paviešinsiu jūsų darbą, nuo manęs pradėjo viską slėpti – neleido ir termometro nusifotografuoti, ir ligos istorijos paimti neleido“, – 15min pasakojo J.Sadauskienė.

15min susisiekė ir su Vilniaus universitetinės ligoninės specialiste ryšiams su visuomene Justina Petravičiene. Pasak jos, pacientai į ligoninę atvežami ir su sunkiomis traumomis, po avarijų, o tuomet prie vieno paciento tenka dirbti net ne vienam gydytojui, o visai komandai – tai viena iš priežasčių, kodėl susidaro ilgos eilės.

„Per parą pas mus apsilanko apie 300 pacientų, nėra taip paprasta. Tokių ligų gydymą, kaip temperatūra, turėtų užtikrinti poliklinikos. Mes labiau dirbame su tais, kurie atvyksta po traumų“, – 15min sakė ji.

J.Petravičienė ligoninės vardu apgailestavo, kad į klinikas atvykusiai pacientei Skubiosios pagalbos skyriuje teko patirti nemalonių emocijų. Tiesa, konkretaus atvejo ji nekomentavo, saugant pacientų teises apie konkrečius atvejus, apie situacijas kalbėti negalima.

Žemiau pateikiame Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės atsakymą į 15min užklausą.

„Sveikata kiekvienam yra pats brangiausias turtas, todėl visuomet privalu už jį kovoti. Vis dėlto, norime pabrėžti, kad ligoninėje dirba kvalifikuoti, kompetentingi ir savo darbą išmanantys medikai, kiekvieną parą gelbstintys įvairaus sunkumo traumas patyrusius ar kitais negalavimais besiskundžiančius pacientus. Šis skyrius sulaukia ypatingai daug pacientų, todėl situacijų būna taip pat visokių.

Numerėliai šiame skyriuje yra išmušami pagal traumos ar sunegalavimo rimtumą. Iš viso yra keturios skirtingos kategorijos, kurios pacientus suskirsto į grupes pagal tai, kaip greitai jis turi sulaukti pagalbos. Jeigu priskirta kategorija nenurodo, jog pagalba yra būtina kuo greičiau, pacientui tenka palaukti.

Turime pripažinti, kad Skubiosios pagalbos skyriuje pacientams kartais, ypač nenumatytai padidėjus besiregistruojančiųjų į gydytojo apžiūrą skaičiui, tenka ilgokai laukti gydytojo konsultacijos, nes į ligoninę ir ne dėl būtinosios pagalbos kreipiasi pacientai jų šeimos gydytojo ne darbo metu. Pažymėtina, kad šeimos gydytojai turėtų suteikti savo apylinkės pacientams aiškią informaciją apie tai, kur jie tokiais atvejais turėtų kreiptis.

Mūsų ligoninės patirtis rodo, kad labai daug pacientų nežino, kad yra galimybė kreiptis į Budinčio gydytojo tarnybą Centro poliklinikoje, su kuria yra sudarytos sutartys dėl priėmimo poliklinikų ne darbo metu, todėl vyksta pas mus ir taip nuolat didina srautus. Atkreipiame jūsų dėmesį, kad Skubiosios pagalbos skyriai yra sukurti aptarnauti pacientus, kurių gyvybei gresia grėsmė, o ne konsultuoti dėl patologijos, kuri yra šeimos gydytojo kompetencija.

Taip pat norime pabrėžti, kad visi mūsų ligoninėje esantys prietaisai, technika yra sertifikuoti. Nauji bekontakčiai termometrai yra įsigyti praėjusių metų vasarą, metrologiškai patikrinti“, – 15min rašė J.Petravičienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis