Penktadienio vakarą apie 19.50 val. pastebėjus dūmus „London Grill“ kavinės kamine ir suveikus priešgaisrinei signalizacijai, laikantis saugumo reikalavimų, buvo evakuoti lankytojai.
Įvykio liudininku tapęs Andrius Šedžius 15min pasakojo, kad su dukromis patyrė nemažai streso.
„Man šokas. Buvau apsipirkti „Maximoje“ ir, kai ėjau iš parduotuvės, įvyko šis incidentas. Priartėjus prie „Grill London“, pamačiau tirštus dūmus, jų buvo labai daug, barmenai paklaikusiomis akimis bėgiojo, apsauginiai lakstė, žmonės sustoję spoksojo, bet niekas nieko nepranešė.
Po kokių 5 minučių per garsiakalbį ramiu balsu buvo pasakyta: prekybos centre gaisras, prašome palikti patalpas. Dauguma buvo gana ramūs, bet aš, prisiminęs Kemerovo įvykius, skubėjau pas dukras, kurios valgė kitoje kavinėje. Atėjęs pamačiau, kad jos verkia“, – 15min pasakojo verslininkas.
Skubėjęs kuo greičiau išsivesti dukras į lauką, verslininkas sako nustėro, kai pamatė, kad kavinės darbuotojai neleidžia žmonių išeiti, jiems evakuotis.
„Vaizdas toks: stovi keturi barmenai, neleidžia žmonėms išeiti, nors per garsiakalbį kartoja, kad reikia kuo greičiau palikti patalpas. Restorane žmonės su mažais vaikais negali nieko padaryti, kai per langus matosi, kaip visi paklaikę bėga į lauką... Kažkokia tragedija. Nepasimokė absoliučiai po Kemerovo įvykių. Žmogaus gyvybė jau visiškai nesvarbu“, – piktinosi jis.
„Aš toks, sakykim, aršesnis, tai paėmiau ir su dukromis išėjau. Bet ten liko žmonių, kurie stovėjo eilėje ir laukė, kol barmenai paskaičiuos. Jiems gal nuo atlyginimo nuskaičiuos, jei jie nepaims pinigų, – svarstė verslininkas. – Aš šeštadienį tikrai nuvažiuosiu ir susimokėsiu už mergaičių ledus. Bet ne čia esmė. Žmogaus gyvybė visiškai nebesvarbu.“
Visgi dėl tokio kavinės darbuotojų elgesio Andrius Šedžius sako ieškosiąs teisybės: „Nereikia užsipulti vienos kavinės, tas pats vyko visame prekybos centre. Todėl esu pasiruošęs pirmadienį rašyti darbo inspekcijai ir priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui. Tegul atlieka tyrimą, įvertina personalo bei prekybos centro veiksmus gaisro atveju.“
Po incidento Andrius su dukromis automobiliu grįžo namo, tačiau sako vis dar negali atsigauti. „Juk jautėsi tikrai stiprus degėsių kvapas, buvo pilni koridoriai dūmų... O toks elgesys šokiravo. Iki dabar tiek aš, tiek mergaitės esame šoke“, – 15min kalbėjo verslininkas.
„Akropolio“ atstovas: evakuacija negali būti stabdoma
15min susisiekus su „Akropolio“ atstovu spaudai Frederiku Jansonu, šis teigė, kad darbuotojai negalėjo stabdyti evakuojamų žmonių – tokiais atvejais visi turi rūpintis, kaip greičiau palikti patalptas, o ne susimokėti už sąskaitą.
„Evakuacija yra privaloma, ji turi vykti skubiai, negali būti jokiu būdu stabdoma. Evakuacija nėra žaidimas. Saugumas yra svarbiausia. Šiuo atveju bet kokie suvaržymai išeiti iš evakuojamos teritorijos yra neteisingi“, – kalbėjo jis.
Pasak atstovo, šiuo metu jau yra aiškinamasi, kas ir kodėl galėjo neleisti klientams išeiti iš restorano.
„Jau šį vakarą aiškinsimės su konkrečiais nuomininkais, kaip jie reagavo į įvykį. Tai nėra pirmoji evakuacija, kuri įvyko „Akropoliuose“. Tvarka yra labai aiški ir visiems išdėstyta. Žmonės yra svarbiausia, bet kokie finansiniai reikalai yra visiškai nesvarbūs.
Džiaugiamės, kad evakuacija įvyko sklandžiai ir per labai trumpą laiką žmonės paliko patalptas. Bet jeigu kažkam nebuvo leidžiama evakuotis, mes viską išsiaiškinsime. Taip būti negali“, – 15min teigė Frederikas Jansonas.