AGATA apdovanojo klausomiausius atlikėjus: tarp jų – FC Baseball ir Free Finga

Muzikantų bendruomenė ketvirtadienį rinkosi Vilniaus „Betono fabrike“. Atlikėjų ir muzikos leidėjų teisėmis besirūpinanti asociacija AGATA čia surengė pokalbių ciklą „AGATA | BACKSTAGE“, o taip pat įteikė Auksinių bei Platininių albumų apdovanojimus.
Renginys „AGATA | BACKSTAGE“
Renginys „AGATA | BACKSTAGE“ / Mykolo Šutkaus nuotr.
Temos: 2 AGATA Apdovanojimas

„AGATA | BACKSTAGE“ yra muzikos pasauliu ir jo tendencijomis besidominčio jaunimo laukiamas renginys, šiais metais sutraukęs per 200 dalyvių. Čia muzikos industrijos ekspertai ir žinomi muzikantai kalba apie kūrybą, dalinasi sėkmės ir nesėkmės istorijomis bei supažindina su muzikos verslo užkulisiais. Renginio temas ir asmenybes padiktuoja patys jaunieji kūrėjai, besidalindami savo lūkesčiais su seminarus organizuojančia AGATA.

Svarbiausia – paprastumas

„Jei turite pasirinkimą padaryti paprasčiau, siūlau juo ir pasinaudoti. Jei pirmuosiuose savo koncertuose parodysite save ir savo kūrybą, o ne darysite šou, turėsite daugiau galimybių investuoti į muziką, į prodiuserius, į klipus, į vėlesnius koncertus ir scenografiją“, – sakė atlikėjas Justinas Jarutis.

Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“
Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“

Tai – vienas iš patarimų, kuriuos išgirdo „AGATA | BACKSTAGE“ diskusijos „Gali man kas nors paaiškinti, kaip organizuoti koncą?“ dalyviai. Atlikėjos ir savi-vadybininkės Gabrielės Vilkickytės moderuotame pokalbyje naujos kartos muzikos vadybininkė Eglė Hannya, stovyklų ir koncertų organizatorius Marius Lucka ir J.Jarutis dalinosi patarimais, į ką reikia atkreipti dėmesį organizuojant pirmuosius savo koncertus.

Aptardami komunikacijos strategijas socialinėse medijose, atlikėjo santykį su reklaminiu turiniu, bilietų pardavimus, rėmėjų paiešką ir įvairius koncertų organizavimo aspektus, scenos profesionalai skatino nebijoti išbandyti naujas, anksčiau nepatikrintas idėjas, sirgti už save, drąsiai priimti muzikinės kelionės pradžioje išgirstus „ne“ bei suprasti, kad viskas neįvyksta per vieną naktį. O svarbiausia, nepamiršti, kad pagrindinis pirmųjų koncertų tikslas – pristatyti savo muziką.

„Kartais atsiduriu koncerte, kur viskas yra labai gražu, bet atrodo, kad buvo pamirštas svarbiausias dalykas – muzika. Jei jūsų dainos bus geros, žmonės norės jūsų klausyti ir pirks bilietą į bet kurį traukinio vagoną, kuriame dainuosite, – kalbėjo G.Vilkickytė. – Patys nesudeginkite savęs pačioje kelio pradžioje, nenusodinkite savęs. Būti muzikantu ir norėti susitikti su žmonėmis muzikoje yra didelis malonumas. Viskas nėra vien tik stresas, susijęs su pilnomis salėmis klausytojų.“

Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“
Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“

Gera daina nelygu populiari daina

Kas yra gera daina ir kaip išmokti tokią parašyti? Atsakymų į šiuos net ir muzikos industrijos profesionalams sudėtingus klausimus ieškojo „AGATA | BACKSTAGE“ antrojo susitikimo dalyviai: muzikos autoriai Edgaras Žaltauskas ir Kasparas Meginis iš muzikos produkcijos studijos „Hitų Kepykla“, muzikos kūrėjas, dainininkas ir multiinstrumentalistas Benas Kukenys – benny b, atlikėja ir dainų autorė Andželika Petrauskaitė – Angelou.

„Gera daina visų pirma turi būti gera daina tam, kuris ją rašo ir atlieka. Čia yra esmė. Jeigu ji jums kažką reiškia ir yra tapusi tam tikra terapine forma, tai ir yra gera daina. Aš bent taip jaučiuosi“, – sakė Angelou.

Aptarinėdami geros dainos elementus, formas ir jos sukūrimo taktikas, diskusijos dalyviai pabrėžė, kad kol daina nepasiekia klausytojų, tol labai sunku įvertinti, ar tai yra ta daina, kuri palies ir atrakins žmonių širdis.

Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“
Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“

„Yra dvi sąvokos – gera daina ir populiari daina. Kartais jos eina kartu, o kartais tarp jų yra labai didelis skirtumas, – kalbėjo E.Žaltauskas. – Tai, kad daina nesulaukia populiarumo, nereiškia, kad ji yra bloga. Visi nori sėkmės ir tai yra normalus dalykas. Jei nori surinkti milijoną perklausų ir tau tai nepavyksta, ar dėl to tavo daina tampa bloga? Ne.“

Į pokalbį aktyviai įsitraukusi auditorija klausinėjo scenos profesionalų, į ką turėtų kreiptis pažinčių neturintis, bet jo manymu gerą dainą sukūręs pradedantysis atlikėjas, kaip pasirinkti prodiuserį, koks buvo trumpiausias ir ilgiausias laikas, per kurį pavyko užbaigti dainą, ką daryti debiutuojančiam atlikėjui, kuris nori išbandyti skirtingus muzikos stilius, nuo ko prasideda kūrybinis procesas – žodžių ar muzikos, kaip užbaigti albumą ir kt.

Apdovanojimai šešiems albumams

„AGATA | BACKSTAGE“ renginyje įvyko ir Auksinių bei Platininių albumų apdovanojimai.

Atlikėjui Free Finga buvo įteiktas Platininis apdovanojimas už albumą „Dėmesio! (Deluxe)“. Atsiimdamas jį už 4 milijonų perklausų ribą perlipusį albumą, atlikėjas dėkojo klausytojams, linkėjo įkvėpimo ir džiaugėsi, kad įvertinimą atsiima būtent šiame renginyje.

„AGATA renginys yra ne tik tam, kad paklausytumėte mūsų patirčių, bet kartu ir užmegztumėte ryšius ir bendrautumėte. Muzika yra apie networkingą“, – sakė Free Finga.

Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“
Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“

Per 2,5 milijonų perklausų sulaukusiems albumams buvo įteikti Auksiniai apdovanojimai. Juos atsiėmė Angelou už albumą „Fazė“ ir grupė „Baltasis Kiras“ už darbą „Tekančiom upėm“. O net trys Auksiniai apdovanojimai buvo įteikti FC Baseball už albumus „Lùna“, „Vorai“ ir „Žvėryne“.

„Pirmiausia labai ačiū visai AGATA-i. Visada sakiau, kad pati galimybė kurti muziką jau yra didžiausia dovana, bet tokie dalykai irgi labai smagu. Kadangi šitoje gražioje kelionėje turiu nuostabių bendražygių, žinau, kam tas statulėles padovanosiu“, – kalbėjo FC Baseball.

Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“
Mykolo Šutkaus nuotr./Renginys „AGATA | BACKSTAGE“

Šių metų pavasarį AGATA sugrąžino Auksinius, Platininius ir Deimantinius apdovanojimus, įteikiamus už daugiausia perklausų sulaukusių Lietuvos atlikėjų albumus. Atlikėjams ir leidėjams šis įvertinimas yra vienas reikšmingiausių, nes jo pagrindinis rodiklis yra išskirtinai Lietuvos teritorijoje skaičiuojamos perklausos. Būtent tai ir tampa taip trokštamu atgaliniu klausytojų ryšiu, atlikėjams suteikiančiu užtikrintumą, skatinančiu leisti albumus, įvertinančiu sunkų muzikantų darbą, o svarbiausia, parodančiu, kad lietuviška muzika nepraranda savo auditorijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis