Agnė Kuzmickaitė ir Aleksandras Pogrebnojus apie margintos medžiagos panašumą: tai mados tendencija

Prieš porą savaičių dizainerė Agnė Kuzmickaitė pristatė dukros piešinių įkvėptą pavasario ir vasaros drabužių kolekciją. Netrukus pasirodė ir kito dizainerio – Aleksandro Pogrebnojaus, darbas. Šįkart kiek kitoks – jis sukūrė išskirtinio dizaino sofą, kurios gobeleną puošia garsiosios Veronos sienos, esančios šalia žymiojo Džiuljetos balkono, piešinys.
Aleksandras Pogrebnojus ir Agnės Kuzmickaitės kolekciją pristatantis Saulius Pr9saitis
Aleksandras Pogrebnojus ir Agnės Kuzmickaitės kolekciją pristatantis Saulius Prūsaitis / Žmonės.lt montažas

Panašiu metu pasirodę lietuvių menininkų darbai socialiniuose tinkluose sukėlė internautų diskusiją: ar vizualiai panašūs darbai atspindi tendenciją, ar tai tik sutapimas, o gal – kopija? Žmonės.lt pasiteiravo, ką apie tai mano patys dizaineriai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Aleksandras Pogrebnojus ėmėsi baldų dizaino – pristatė Romeo ir Džiuljetos įkvėptą sofą

„Tegu tie komentatoriai truputį atsipalaiduoja. Man šie darbai visai nepanašūs, o jei kam panašūs – čia jų problemos. O kad ir Agnės darbai buvo išpaišyti, ir mano sofa išpaišyta... nu, ir gerai! Vadinasi, visi žmonės panašiai mąsto ir galvoja“, – sakė A.Pogrebnojus.

Pasak jo, reikėtų įvertinti tai, kad sofos gamyba užtrunka ilgiau nei pusmetį, jos idėją paversti daiktu prireikė maždaug aštuonių mėnesių. „Man juokinga buvo, kai aš buvau Agnės kolekcijos pristatyme ir žinojau, kad po savaitės pasirodys mano sofa. Taip išėjo. Na ir kas, nieko baisaus. Aš jaučiuosi gerai dėl to. Teisintis prieš nieką nesiruošiu. Tas, kas yra protingas, tas supranta, o kitiems aš ir neišaiškinsiu“, – sakė dizaineris.

Pasak jo, jei vienu metu pasirodo keli panašūs dalykai, tai tampa mada. „Man atrodo, sofa padidins Agnės kolekcijos pardavimus, o kolekcijos modeliai – sofos pardavimus“, – juokėsi A.Pogrebnojus.

Dėl neva panašių darbų nesijaudina ir A.Kuzmickaitė. Pasak jos, tai tik parodo, kad vyrauja tam tikra tendencija. „Jeigu vienu metu mados savaitėje pasirodo drugeliai Valentino ir Chanel kolekcijose, tai spauda turbūt nediskutuoja, ar Chanel nusikopijavo nuo Valentino. Mano kolekcija nebuvo padaryta per dvi savaites ar per dešimt dienų pamačius kieno nors kito kolekciją. Vien audinių užsakymas vyksta ilgiau negu pusę metų“, – Žmonės.lt sakė ji.

Dizainerė tikino, kad panašumų tarp Aleksandro ir jos darbų vizualiai nors ir galima įžvelgti, mintis ir idėja čia – visiškai skirtingos. „Aš kalbėjau apie savo vaiką ir tai buvo mano doktorantūros tyrimo dalis, nagrinėjanti mano kūrybos įtaką ir įkvėpimą, kurio aš semiuosi iš savo kasdienybės. Vaikas yra viena iš mano kasdienybės dalių. Nežinau, kokia idėja slypėjo už Pogrebnojaus sofos, kurioje yra ne vaiko piešiniai, grafičiai“, – sakė ji.

TAIP PAT SKAITYKITE: Agnės Kuzmickaitės kolekcija: dukros piešinių įkvėpti raštai ir silikoninė suknelė: žiūrėkite įrašą

A.Kuzmickaitė apgailestavo, kad daugelis garsiai savo nuomonę reiškiančių komentatorių nėra mados virtuvės žinovai ir neva nelabai supranta šio darbo specifiką. „Jeigu kažką padaro užsienio dizaineris, iš karto sakoma, kad lietuviai nusikopijavo. Tačiau jeigu kažką padaro lietuvių dizaineris ir tai sutampa su pasauline tendencija, į tai visiškai nekreipiama dėmesio. Kalbant apie „Dior“ kolekciją, aš nemanau, kad ten buvo Dioro vaiko piešiniai. Kai mano praėjusioje kolekcijoje pasirodė vaikų piešiniai, po pusmečio tokią suknelę apsivilko Angelina Jolie, o po metų – „Dolce&Gabbana“ pristatė panašią kolekciją. O dabar mane kaltina, kad aš nusikopijavau. Tai parodo, kad nemokame vertinti to, ką turime šalia“, – mintimis dalijosi dizainerė.

TAIP PAT SKAITYKITE: Agnė Kuzmickaitė neigia pasiskolinusi margintų „Dior“ modelių idėją: „Šie piešiniai mano dukros“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis