Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aistė Česnavičiūtė apie grupei „Cats in Cosmos“ kurtą aprangą: „Įsivaizdavau katinus kosmose“

Tapyba ant nuogo kūno bei ekscentrišku braižu išsiskirianti dizainerė Aistė Česnavičiūtė, kurdama sceninius rūbus roko kolektyvui „Cats in Cosmos“ eksperimentų nevengė ir šį kartą. Grupė socialiniuose tinkluose neseniai išplatino savo naujo įvaizdžio įkvėptos fotosesijos nuotraukas.
„Cats in Cosmos“ / Ryčio Šeškaičio nuotr.
„Cats in Cosmos“ / Ryčio Šeškaičio nuotr.

„Tapymas ant rūbų man buvo nauja ir neįprasta. Pirmąją suknelę grupės vokalistei Laurai dažiau apytikriai 6-ias valandas“, – apie savo patirtis, kuriant rūbus pasakoja A.Česnavičiūtė.

Suknelių spalvinė estetika buvo išgauta naudojant batiką (dažymą ant audinio – red.), o kuriant marškinėlius buvo pasitelkta tapybos ant tekstilės technologija.

Įdomu ir tai, jog sceniniai rūbai buvo dažyti su fluorescentiniais dažais, todėl, pačios dizainerės teigimu, jie naujomis formomis atsiskleidžia ir tamsiuoju paros metu.

„Cats in Cosmos“ / Ryčio Šeškaičio nuotr.
„Cats in Cosmos“ / Ryčio Šeškaičio nuotr.

„Aš kūryboje ieškau naujų išraiškos formų, ir visi mano kuriami drabužiai turi subtilų specifinį prieskonį – jie gyvi ir naktį“, – apie savo kūrybinį braižą pasakoja menininkė.

Paklausta, kaip atsirado grupei „Cats in Cosmos“ kurtų piešinių idėja, dizainerė juokaudama atsako, jog vaizdiniai pirmiausia kilo klausantis šios grupės muzikos: „Klausiausi „Cats in Cosmos“ dainų ir bandžiau įsivaizduoti skraidančius katinus kosmose. Taip ir gimė piešiniai.“

Tiesa, dizainerė pastebi, jog suknelės savo vaizdu kiek skiriasi nuo marškinėlių, nes pastarieji buvo sukurti vėliau.

„Iš pradžių ketinome siūti tik sukneles, tačiau atėjusi pamatuoti merginų į grupės repeticiją visai neplanuotai išmatavau ir likusius narius. Kadangi suknelių vizijas jau turėjau, o kitų rūbų – ne, proceso eigoje sugalvojau, kad tokia kombinacija bus tinkamiausia“, – pasakoja A.Česnavičiūtė.


Viena iš „Cats in Cosmos“ vokalisčių – Jelena Prusakova, kalbėdama apie naująjį grupės sceninį įvaizdį, teigia, jog kūrybinis suknelių eskizų derinimas buvo nepriekaištingas.

Jelena Prusakova / „Cats in Cosmos“ / Ryčio Šeškaičio nuotr.
Jelena Prusakova / „Cats in Cosmos“ / Ryčio Šeškaičio nuotr.

„Tarp mūsų su Aiste užsimezgė tiesiog puikus dialogas. Ji ko ne kasdien siųsdavo savo sugalvotus eskizus, ir man dažniausiai belikdavo tik pritarti, jog lygiai tą patį ir aš įsivaizdavau savo galvoje.

Visas kūrybinis procesas buvo labai sklandus, man nė nekilo abejonių, jog apranga bus tokia, kokios mes ir norime“, – su šypsena pasakoja J.Prusakova.

Vokalistė Laura Kešytė taip pat išsako padėkas visai kūrybinei komandai, kuri prisidėjo prie galutinio fotosesijos rezultato. 

„Su Aiste esame geros draugės jau daugiau nei 10 metų. Džiaugiuosi, jog mūsų draugystė įgavo ir kūrybinę išraišką. Be galo malonu dirbti su Ryčiu Šeškaičiu, kurio darbai, kolaboracijos su menininkais pastaruosius metus mane be galo žavi.

Prie grimo komandos prisijungė mūsų artimos draugės – Laima Bylaitė ir Rusnė Čepulytė, ir mes dirbome tarsi viena didelė šeima.“

Grupės „Cats in Cosmos“ kūrybinė komanda / Ryčio Šeškaičio nuotr.
Grupės „Cats in Cosmos“ kūrybinė komanda / Nendrės Žilinskaitės nuotr.

Plačiau apie aprangos kūrybinį procesą bei idėjines ištakas kalbamės su A.Česnavičiūte.

– Kas Jums yra kosmosas?

– Čia tai klausimas! Niekas niekuomet prieš tai manęs nėra to klausęs... (juokiasi). Turbūt reikėtų atskirti bendrą realųjį ir vidinį individualų kiekvieno žmogaus susikurtą kosmosą, kuris ir yra jo savivoka, pasaulio matymas. Juk net spalvas visi suvokiame šiek tiek kitaip.

– Kadangi kuriate įvairių stilių aprangą, kuo, Jūsų nuomone, skiriasi sceninis rūbas nuo kasdieninio?

– Kai kuri kasdieninį rūbą, nėra svarbu, kaip jis atrodys kažkokiame kontekste. O sceninis drabužis turi apibrėžtą kontekstą – tai yra scena, kurioje jis gali visiškai nepritapti arba, priešingai, sukurti autentišką vizualinį reginį.

Be to, sceniniam drabužiui mažiau svarbus drabužis, kaip apranga, čia svarbesnė yra idėja ir jos atskleidimas, pateikimas publikai.

Dizainerė Aistė Česnavičiūtė / Asmeninio albumo nuotr.
Dizainerė Aistė Česnavičiūtė / Vido Krasausko nuotr.

– Ar „Cats in Cosmos“ kurti rūbai buvo Jūsų pirma patirtis, kuriant sceninę aprangą?

– Ne, esu kūrusi švarką grupės „Antikvarinių Kašpirovskio dantų“ trimitininkui ir marškinėlius grupei „Siela“.

– Ar kūrybinis procesas kiekvienu atveju buvo skirtingas?

– Taip, su kiekviena grupe darbas buvo skirtingas, įsigilinant į tai, ko grupė siekia, ką ji išreiškia savo muzika ir kaip apie ją kalba. Tačiau visad yra nepaprastai įdomu dirbti su grupėmis, tad džiaugiuosi turėjusi progą bendradarbiauti su „Cats in Cosmos“.

– Jeigu reikėtų glaustai apibrėžti, koks yra Jūsų, kaip dizainerės, kūrybinis braižas?

– Aš kūryboje ieškau naujų išraiškos formų aprangoje, gilinuosi į panašumus bei skirtumus tarp abiejų lyčių rūbuose. Visi mano kuriami drabužiai turi subtilų specifinį prieskonį – jie gyvi ir naktį. Taip pat labai mėgstu deginti audinius – tai skamba naikinančiai, tačiau destrukcija kuria naujas faktūras ir kitokį grožį.

Taip pat skaitykite: Psichodelinio roko grupė „Cats in Cosmos“ pristato magiška spalva pramintą singlą „Octarine“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?