Aisti, ėmeisi kiek netradicinio projekto – pagal nekilnojamojo turto kompanijos užsakymą sukurti namų kvapą. Tau tai buvo iššūkis?
Tai – išskirtinis projektas. „Oslo namai“ – pirmoji nekilnojamojo turto kompanija Lietuvoje, užsisakiusi projekto prekės ženklui sukurti išskirtinį kvapą, kuris jam suteiktų pridėtinę vertę. Giriu projekto atstovus už drąsą ir tai, kad neieškojo už devynių marių, kas tą idėją jiems įgyvendintų. Nors lietuviai dažnai nepasitiki savais, važiuoja į Italiją, Prancūziją, moka trigubai didesnius pinigus ir nebūtinai gauna geriausią produktą. Patikėkite, daug ką galima rasti ir Lietuvoje.
Kurti namų kvapą visai kas kita, nei sukurti kvepalus konkrečiam žmogui?
Reikėjo nemažai pasukti galvą, kaip tokį kvapą sukurti, ką labiau akcentuoti. Kurdamas šį kvapą stengiausi naudoti daugumai patinkančias medžiagas. Daug dirbu su privačiais klientais, žinau, kuriuos kvapus žmonės renkasi. Iš to atsirinkau, kas žmonėms patinka, o kartu kelia asociacijų su Skandinavija, minimalizmu, jūra, drėgme, sausa mediena, kurios to krašto namuose netrūksta.
Tai kokie aromatai įeina į šį kvapą?
Viršutinėse natose jaučiamas ozonas, primenantis kalnus, ant jų kabančius debesis, gryną orą, ir bergamotė, kuri asocijuojasi su „Earl Grey“ arbata ir puikiai nuteikia. Taip pat panaudojau ambrą, kuri primena jūrą, žuvis, sausą medieną, naudojamą kuriant brangius nišinius kvepalus, ir vandenyno gaivą.
Kvapai, kuriami komerciniais tikslais, turi savitą specifiką. Kurdamas juos turi pateisinti didesnės žmonių grupės lūkesčius. Kartais prireikia trijų mėnesių norint sukurti daugeliui patinkantį kvapą, nebūtinai sukurtas kvapo eskizas iškart sulaukia palaikymo, neretai jį tenka tobulinti.
Kuo kvepia tavo paties namai?
Namuose naudoju savo kurtą difuzorių iš serijos „LOOK: #lithuanians“. Vadinasi jis „Obuolių sodas“. Yra ir kvapas „Nupjauta žolė“, kuris asocijuojasi su Lietuva ir yra mėgstama dovana svečiams iš užsienio.
Visada maniau, kad namai privalo kvepėti, o ne smirdėti, tiksliau, pirmiausia turi būti švarūs, paskui – kvepėti. Norint, kad namai kvepėtų nebanaliai, reikia ieškoti nebanalių sprendimų, o ne išpurkšti juos vanile ar iškvepinti indiškais smilkalais. Jei namai – skandinaviški, jie ir turi kvepėti Skandinavija.