Andrius Žiurauskas pasibaisėjo sušinės darbuotojų elgesiu: VMVT žada surengti patikrinimą

Po apsilankymo Kaune esančiame sušių restorane aktorius ir režisierius Andrius Žiurauskas ne juokais įsiuto. Kaip pats sako, ne dažnai jį taip lengva išmušti iš vėžių, bet atsainus ir grubus restorano darbuotojų elgesys buvo paskata netylėti. Ypač kad konfliktą iššaukė rūpestis dėl mylimosios Emilijos Gutauskaitės sveikatos.
Andrius Žiurauskas, Emilija Gutauskaitė, sušiai
Andrius Žiurauskas, Emilija Gutauskaitė, sušiai / 15min, Žmonės.lt nuotr.

Ketvirtadienio vakarą su širdies drauge apsilankęs Kauno „Akropolyje“ įsikūrusiame restorane „Sushi Express“, A.Žiurauskas socialiniame tinkle nepagailėjo karčių žodžių. Čia jis pasakojo atėjęs į restoraną ir iš karto įspėjęs darbuotojus, kad jo mylimoji yra alergiškai žuviai. Toks prašymas pačiai neatrodė keistas, ypač kad šioje vietoje jiedu lankosi ne pirmąjį kartą, tad žino, kad meniu pasiūla tikrai egzistuoja.

Vis dėlto tik užsiminęs apie delikačią situaciją, A.Žiurauskas sulaukė ne supratimo, o, kaip pats sako, kone viešų patyčių.

„Mano peilis ir lentelės žuvų riebalais ištepti... Tai ką, man dabar plaut?“ – anot A.Žiurausko atšovė sušių restorano darbuotojas. Šį sakinį esą lydėjo ir replika, kad taip pat reikėtų nuvalyti visus restorano stalus, o to darbuotojai tikrai nesiruošia daryti.

Pasak režisieriaus, nemaloni situacija truko kelias minutes, galų gale aktoriui tiek su darbuotoju, tiek su pačiu „Sushi Express“ restoranu teko nedraugiškai atsisveikinti.

15min susisiekus su A.Žiurausku, šis teigė, kad Kauno „Akropolyje“ esančiame „Sushi Express“ restorane jis su mylimąja lankėsi ne pirmą kartą, o anksčiau tokių konfliktinių situacijų neva nepasitaikydavo.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Žiurauskas ir Emilija Gutauskaitė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Žiurauskas ir Emilija Gutauskaitė

„Dar prieš porą savaičių lankėmės toje pačioje sušinėje. Nežinau, ar buvo tie patys virėjai, bet labai normaliai sureagavo, susitvarkė ir išplovė ir viską padarė“, – ankstesnes patirtis prisiminė Andrius.

Prabėgus šiam laikui, pasak vyro, situacija ir darbuotojų požiūris kardinaliai pasikeitė – jie esą nebesutiko suplauti nešvarių darbo priemonių ir patiekti patiekalą, kurio ingredientų sąraše, pagal restorano meniu, žuvies ar jos riebalų neturėtų būti. „Tai ką, jeigu esate „Express“, tai nesiruošiate valytis?“ – klausė žinomas aktorius.

A.Žiurauskas taip pat teigė, kad, bent jo žiniomis, anksčiau žuvies stalas buvo statomas atskirai nuo visų produktų.

„O čia, pasirodo, kad nei lentelių, nei peilių niekas nevalo. Bet nesu tikras, galbūt taip galima daryti pagal higienos reikalavimus“, – pripažino aktorius.

Vis dėlto penktadienį „Sushi Express“ atkreipė dėmesį į Andriaus skundą ir laišku perdavė atsiprašymą jo mylimajai. „Minėjo, kad kreipsis į „Akropolį“ ir sureaguos į šią situaciją“, – tikino vyras.

Taip pat A.Žiurauskas užsiminė, kad nuostabą jam sukėlė socialinių tinklų komentatorių reakcijos. „Paskaičius mano feisbuko profilį, matosi, kad net gana žinomi žmonės ir medikai, šefai nesuprato mano skundo. Kai kuriems atrodo, kad jeigu aš atėjau į sušių restoraną, tai aš išvis negaliu reikalauti, kad man neduotų žuvies“, – kalbėjo aktorius.

Strelkabelka nuotr. /„Sushi Express“ sušiai
Strelkabelka nuotr. /„Sushi Express“ sušiai

Ir iš tiesų – po A.Žiurausko skelbimu socialiniuose tinkluose nusidriekė komentarų eilė. Tarp jų – ir kritika, neva eiti į sušių restoraną ir tikėtis patiekalo ne su žuvimi yra nenormalu, grasinimai išspirti iš restoranų bei kaltinimai egocentrizmu.

„Turbūt Lietuvoje yra daug neapykantos“, – svarstė Andrius bei pridūrė, kad tokiais komentarais yra nusivylęs.

VMVT matytų pažeidimą

15min susisiekus su Ona Kebliene, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Maisto skyriaus patarėja, ši patvirtino aktoriaus Andriaus Žiurausko abejones – anot jos, jei nupasakota situacija yra tiesa ir darbo įrankiai iš tiesų nebuvo plaunami, nepaisant to, kad buvo gaminami skirtingos sudėties patiekalai, tai būtų galima fiksuoti pažeidimą dėl kryžminės taršos.

„Žuvis ir mėsa negali būti pjaustomos tuo pačiu peiliu, lygiai taip pat yra dėl alergenų. Alergiją ir netoleravimą sukeliantys produktai negali būti pjaustomi tuo pačiu peiliu arba, jei pjaustomi tuo pačiu peiliu, peilis turėtų būti nuplaunamas“, – situaciją komentavo ekspertė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Maisto ir veterinarijos tarnyba
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Maisto ir veterinarijos tarnyba

Tiesa, teisės aktai nenustato, kiek kartų įrankius reikėtų plauti, tačiau, anot moters, turi būti užtikrinama, kad kryžminės taršos nebūtų, viskas turi būti švaru.

Taip pat specialistė užsiminė apie privalomą maisto įstaigų pareigą – tiesiog informuoti apie alergiją ir netoleravimą sukeliančias medžiagas.

„Jeigu vartotojui, pirkėjui ta informacija pateikiama, jis atitinkamai ir renkasi produktus. Teisės aktais viešojo teikimo subjektas nėra įpareigotas – tarkim, jei mes pageidaujame, kad į kokį nors patiekalą nedėtų čiobrelių ar lygiai taip pat žuvies ar kad, tarkim, gamintų mums ką nors atskirai, tai jau veikiau įmonės vidaus politikos, geranoriškumo, profesionalumo klausimas“, – pasakojo O.Keblienė, tačiau drauge pridūrė, kad tai, matyt, ne ta pati situacija, nes žuvis likdavo dėl nenuplauto peilio ir nešvarių darbo priemonių.

Higienos normų ekspertė patikino, kad šis incidentas Kauno „Akropolyje“ jai sukėlė daug klausimų dėl pažeidimų, tad pažadėjo greitu metu apsilankyti „Sushi Express“ restoranuose ir įvertinti, ar toks elgesys ir normų pažeidimai nėra tendencingi.

„Žmogiškojo faktoriaus klaida“

15min susisiekė ir su „Sushi Express“ atstovu, šis tikino nuoširdžiai dėl to atsiprašantis. „Tai yra žmogiškojo faktoriaus klaida. Iškart sureagavome ir surengėme papildomus apmokymus, buvo pakalbėta su tuo žmogumi, kuris dirba“, – pasakojo vyras.

Kaip teigė atstovas, po incidento buvo dar kartą kompleksiškai su darbuotojais pereita per visus panašius klausimus. „Bet kuriuo atveju, mes dirbame svečiams, todėl turime dėti pastangas, turime ieškoti sprendinių, kurie tiktų mūsų svečiams, o ne taip atmestinai bendrauti“, – teigė atstovas.

Paklaustas, kodėl galėjo susiklostyti tokia konfliktinė situacija, vyras užsiminė, jog tai galėjo būti pervargimo pasekmė. „Pats dar su tuo darbuotoju nekalbėjau, bet iš tiek informacijos, kiek turiu, tai akivaizdžiai yra pervargimas ir neleistinai atmestinas požiūris į svečią“, – sakė „Sushi Express“ atstovas.

Taip pat jis teigė ieškosiantis būdų, kaip pagerinti santykius su visais, kurie šiomis aplinkybėmis nukentėjo.

„Tikrai dėsime pastangas, kad ir ateityje toks scenarijus nepasikartotų, šios situacijos taip pat nepaliksime taip. Kitą savaitę, kai būsiu Lietuvoje, su visais susisieksime ir bandysime rasti kelią į nukentėjusiųjų širdis“, – pokalbį užbaigė pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis