Ant nuogos princesės kūno Dovilė Bilkštienė ištapė feisbuko komentarus ir jų autorių portretus

Atrodo, menininkė Dovilė Bilkštienė susirengė paerzinti savo bičiulius, artimuosius ir socialinio tinklo „Facebook“ draugus. Visi jie ir pagalvoti negalėjo, kas nutiks su jų lengvai mestelėtu atsakymu interneto erdvėje į menininkės klausimą – kokios asociacijos kyla išgirdus žodį „princesė“. 
Dovilė Bilkštienė ir Migloko
Migloko ir Dovilė Bilkštienė / Mariaus Žičiaus nuotr.

Prieš metus virtualiems pažįstamiems Dovilė išsiuntė kvietimą tapti meno kūrinio bendraautoriais. Atsirado daugiau nei 50 įvairaus išsilavinimo žmonių, skirtingo amžiaus, iš skirtingų socialinių grupių – menininkai, architektai, žurnalistai, verslininkai. Nė vienas iš jų nežinojo, kokia forma meno kūrinys bus realizuotas.

Švelnumas, šokoladas, žirnis, rožė, išlepinta, išdidi, dirbtina – tai švelnūs žodžiai, kuriais dalijosi feisbuko bičiuliai. Tačiau buvo ir tokių, kurių jie prisiminti nenorėtų. Visi jie, kartu su savininkų portretais rado vietą erotiškame Dovilės paveiksle, kurio pristatymas įvyko šį vakarą Dailės akademijos parodų salėse „Titanikas“.

Mariaus Žičiaus nuotr./Dovilės Bilkštienės parodos atidarymo akimirka
Dovilės Bilkštienės parodos atidarymo akimirka / Mariaus Žičiaus nuotr.

Dovilės paveikslas iššaukė ne tik karštus meno gerbėjų, bet ir socialinės erdvės tyrinėtojų, filosofų ginčus. „Mano meninis tyrimas virto ne tik apie tai, koks yra princesės vaizdinys lietuvių sąmonėje, bet ir asmens elgesio virtualioje erdvėje analize. Kai kurie komentarai – aštrūs, bet aš nepabijojau panaudoti kiekvieną išsakytą viziją, net ir vulgarią“, – sako Dovilė ir priduria, kad paveikslo idėja kilo žvelgiant į dabar taip išplitusią interneto komentarų kultūrą.

„Mano princesė nuoga, žmonės ją aprengia tuo, kuo jiems norisi. Rožė – tylėjimo simbolis, todėl įdėjau ją ten, kur ji turėtų būti. Noriu, kad žmonės suprastų, jog nereikia viduriuoti visų savo minčių į viešumą“, – kalba menininkė.

Mariaus Žičiaus nuotr./Dovilės Bilkštienės parodos atidarymo akimirka
Dovilės Bilkštienės parodos atidarymo akimirka / Mariaus Žičiaus nuotr.

„Dovilė, pasisavindama, nors savo pačios inicijuotą, bet vis tik svetimą turinį ir sudalyvavusių žmonių avatarus, ryžtingai žengia žingsnį į nepaprastai smagų meninio nusavinimo lauką. Pasisavintą turinį ji kruopščiai pertapo, faktiškai išsiuvinėja, šitaip „Princesei“, suteikdama dar daugiau – rankdarbinio princesiškumo“, – parodos atidaryme sakė menotyrininkas Ernestas Parulskis.

„Princesės“ pristatymas „Titanike“ tapo interaktyviu performansu, smagiu susitikimu, kuriame bičiuliškai buvo dalijamasi idėjomis apie meną, internetą ir tai, kaip susiję vienas su kitu. Apie tai mintimis dalijosi netgi parodoje susitikę Prancūzijos, Izraelio ir Olandijos ambasadoriai Lietuvoje. Susirinkusiems svečiams dainavo Migloko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?