Antioksidantai nedidina tikimybės susirgti melanoma

Atioksidantinių vitaminų ir mineralų vartojimas nesiejamas su didesne odos vėžio rizika, rodo JAV atliktas tyrimas, paneigdamas ankstesnes išvadas.
Tabletės
Tabletės / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Savigydos pramonės asociacijos išplatintame pranešime teigiama, kad dešimt metų trukęs ir maždaug 70 tūkst. žmonių apėmęs tyrimas parodė, kad multivitaminų ir maisto papildų, įskaitant seleną ir beta karotiną, vartojimas nesusijęs su rizika susirgti melanoma.

Susirūpinimas dėl galimo antioksidantų ryšio su melanomos rizikos padidėjimu kilo, neseniai paskelbus tyrimą, kurio metu moterys kasdien vartojo vitaminų C ir E, beta karotino, seleno ir cinko papildus.

Žurnale „Archives of Dermatology“ išspausdinta naujojo tyrimo ataskaita paneigia to moterų tyrimo rezultatus, praneša nutraingredients.com.

Naujausio tyrimo autoriai pabrėžia, kad jų tyrimas buvo kur kas didesnis ir geriau parengtas, labiau atsižvelgęs į šalutinius faktorius.

„Kaiser Permanente“ sveikatos organizacijos mokslininkai naudojo klausimynus, kad ištirtų 69671 vyrų ir moterų mitybą ir papildų vartojimą, jų gyvenimo stilių, sveikatos negalavimus ir įvairius vėžio rizikos faktorius.

Per stebėsenos laikotarpį nustatytas 451 susirgimas odos vėžiu. Išnagrinėję, ar ilgalaikis maisto papildų, įskaitant beta karotiną, vitaminą E ir seleną, vartojimas tokiomis dozėmis kaip ankstesniuose tyrimuose turi įtakos melanomai, mokslininkai tokio ryšio nerado.

Jie taip pat nurodo JAV atlikto medicinos slaugytojų tyrimo rezultatus, kai 162 tūkst. moterų buvo tiriamos, siekiant nustatyti vitaminų A, C bei E ir malanomos ryšį, tačiau tokio ryšio nenustatyta.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis