Nuolatos po visą pasaulį keliaujantys gatvės menininkai dvyniai Gustavo ir Otavio iš San Paolo, Brazilijos, pasakoja, jog nors kiekvienas kūrinys jiems svarbus, tačiau piešimas Lietuvoje yra ypač asmeniškas, nes su Lietuva juos sieja daugybė gražių prisiminimų apie vaikystę, praleistą su lietuviu seneliu. Jį menininkai įamžino piešinyje – sėdintį jų tipinio personažo delne.
„OSGEMEOS į festivalį „Vilnius Street Art“ norėjome pasikviesti jau pirmais metais – ne vien dėl to, kad jie turi lietuviškų šaknų, bet jie vieni geidžiamiausių menininkų pasaulyje, kurie tikrai ne visur sutinka atvykti ir palikti savo kūrinių.
Į Vilnių menininkai norėjo ir patys, tačiau dėl įtemptos jų dienotvarkės ir didelio projekto biudžeto derinomės net dvejus metus. Esu dėkinga Artūrui Zuokui, kad šiemet galiausiai turėjome galimybę miestui padovanoti OSGEMEOS kūrinį“, – pasakoja festivalio organizatorė Ūla Ambrasaitė.
Festivaliui „Vilnius Street Art“ persikėlus į Stoties rajoną, brazilų menininkams buvo patikėta itin svarbi lokacija – pati Pylimo gatvės pabaiga, kur daugelis miestiečių vengia užsukti dėl prastos šios vietos reputacijos.
„Menininkams čia dirbant per porą naktų iš keltuvo buvo pavogta ir kuro, ir netgi akumuliatorius. Tokių nuostolių nesame turėję per trejus festivalio metus, tačiau tai nebuvo netikėta. Kaip tik tikimės, kad tai kažkam pagelbėjo. Juk toks buvo ir šių metų festivalio tikslas – kontraversiškam Stoties rajonui padovanoti meno, kuris galbūt turės įtakos jo pokyčiams,“ – sako Ūla Ambrasaitė.
Socialinis piešinių gatvėje aspektas svarbus ir patiems OSGEMEOS. Broliai pasakoja, jog Brazilijoje yra sukūrę ne vieną gatvės meno kūrinį tam, kad vargingų rajonų vaikai pamatytų daugiau spalvų savo aplinkoje. Vienas tokių projektų – Brazilijoje važinėjantys traukiniai, kuriuos menininkai ištapė išskirtiniu savo stiliumi. Nors pradžioje šį projektą menininkai kūrė dėl paties traukinio, vėliau keliaudami broliai suprato, kokį didelį efektą tie traukiniai turi neturtingų regionų gyventojams. Nuo to laiko OSGEMEOS stengiasi palaikyti socialinę misiją visuose savo darbuose.
Brazilai OSGEMEOS savo karjerą pradėjo nuo hiphopo kultūros dar 1987-aisiais, tuomet buvo itin sunku gauti bet kokios informacijos apie graffiti kitose šalyse. Pradėję nuo graffiti ir įkvėpti Niujorko gatvės meno kultūros, vėliau broliai išvystė savitą stilių ir ikonišką, lengvai atpažįstamą savo personažą – žmogaus figūrą geltona oda ir spalvingais drabužiais.
Ištapyti sienų menininkus yra kvietęsis Graikijos olimpinis komitetas 2004-ųjų Olimpinėms žaidynėms, Kelburno pilis Škotijoje, Londono šiuolaikinio meno muziejus „Tate Modern“, San Diego, Bostono, San Paulo šiuolaikiniai meno muziejai ir daugybė gatvės meno festivalių bei galerijų.
Nors užbaigtas OSGEMEOS darbas yra paskutinis festivalio „Vilnius Street Art“ projektas šiais metais, tačiau festivalis toliau gyvuoja ant Vilniaus pastatų sienų ir popieriuje – netrukus mieste pasirodys antrasis festivalio „Vilnius Street Art“ numeris, kuriame bus apžvelgti šių metų menininkų darbai, renginiai ir parodos.
Festivalio „Vilnius Street Art“ projektai 2015-aisiais:
- MILLO, Pylimo 56
- SEPE&CHAZME, Kauno 1
- MOBSTR, Pelesos 1 (Taksi parkas)
- ANTANAS DUBRA, Vilniaus oro uostas
- OSGEMEOS, Pylimo 60