Dėl neveikiančio šviesoforo Stano skambino 112: pagalbos nesulaukė

Stanislavas Stavickis-Stano pasipiktino neveikiančiu šviesoforu Antakalnio rajone, Vilniuje. Dėl šio gedimo susidarė daug avaringų situacijų, į kurias atlikėjas negalėjo nekreipti dėmesio, todėl paskambino į Bendrąjį pagalbos centrą numeriu 112. Deja, šis į pagalbos šauksmą nesureagavo, tačiau Bendrojo pagalbos centro atstovė paaiškino, kodėl taip galėjo nutikti.
Stanislavas Stavickis-Stano
Stanislavas Stavickis-Stano / J.Stecevičiaus/LRT ir Žygimanto Gedvilos nuotr.

Stanislavas Stavickis-Stano apie šviesoforų neveikimą paskelbė savo feisbuke.

„Skambinkit į šviesoforus.

Taip man pasakė paskambinus numeriu 112.

Antakalnio – Šilo gatvėje visiškai neveikia šviesoforas. Pati judriausia Antakalnio sankryža. Avarinės situacijos viena po kitos.

Na, aš kaip doras pilietis paskambinau į BPC. Tarp kitko, jie yra 50 metrų nuo šitos sankryžos. Paprašiau, kad atsiustų policijos ekipažą ar panašiai. O BPC (Bendrasis pagalbos centras) man pasakė, kad ne jų reikalas, ne policijos ir t.t. ir dar liepė skambinti į šviesoforus.

Tai kaip skambinti į šviesoforus? Reikia Antakalnio šviesoforo numerio“, – rašė Stano.

15min susisiekus su Bendruoju pagalbos centru paaiškėjo, kad jie gana dažnai sulaukia skambučių dėl neveikiančių šviesoforų. Jie teigė, kad taip yra todėl, jog gyventojai nežino, kas yra atsakingas už jų priežiūrą, ir mano, jog susidūrus su neveikiančiu šviesoforu reikia skambinti numeriu 112.

„Tai klaidingas įsivaizdavimas“, – sakė Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė. „Pirmiausia norėčiau atkreipti dėmesį, kad pagrindinės Bendrojo pagalbos centro funkcijos – atsakyti į pagalbos skambučius ir priimti pagalbos prašymus bei pagal kompetenciją juos perduoti atitinkamoms skubiosios pagalbos tarnyboms: policijai, priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms, greitosios medicinos pagalbos tarnybai ir aplinkos apsaugai.

Pagalbos prašymų priėmimo, įvertinimo, pranešimų apie pagalbos poreikį perdavimo tvarką nustato įvairūs teisės aktai, skubiosios pagalbos tarnybų pateikti algoritmai (reagavimo schemos), įvykių klasifikatoriai ir metodinės rekomendacijos.“

Moteris aiškino, kad neveikiančių šviesoforų klausimas nėra priskirtas nei vienos iš skubiosios pagalbos tarnybų kompetencijai. Priešingai, policijos metodinėse rekomendacijose nurodyta, jog pranešimai dėl sugedusio šviesoforo nelaikomi pagalbos prašymu ir skambinančiajam turi būti siūloma skambintis informaciniu telefono numeriu, t. y. 1588.

Paskambinęs minėtu numeriu asmuo gali sužinoti už konkrečioje vietoje esančio šviesoforo priežiūrą atsakingos įmonės telefono numerį ir informuoti ją apie gedimą. O, kol šviesoforas neveikia, vairuotojai turi vadovautis kitais kelio ženklais.

Galiausiai Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams pasakė, kad todėl ir Stanislavo Stavickio aprašytoje situacijoje jam buvo paaiškinta, kad neveikiantis šviesoforas nėra policijos kompetencijos įvykis, ir pasiūlyta kreiptis į šviesoforus prižiūrinčią įmonę.

„Neišklausius garso įrašo negalime pasakyti, ar jam buvo nurodytas informacinis telefono numeris 1588, ar tiesiog pasiūlyta skambintis į už šviesoforų priežiūrą atsakingą įmonę, šiuo konkrečiu atveju – į Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo centrą“, – teigė Vilma Juozevičiūtė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų