Jono Staselio nuotrauka/Kolekcija: šilkais besiplaikstanti romantika |
Egidijus Rainys (32) drabužius kuria maniakėms
Egidijus įsitikinęs, kad iš dizainerio darbo galima pragyventi Lietuvoje. „Tačiau jei yra galimybių, vertėtų imtis ir papildomų darbų, – sako jis. – Savaime suprantama, mes gyvename iš individualių užsakymų, nes kolekcijos kuriamos tam, kad dizaineris būtų pastebėtas. Kolekcijai skirtus drabužius sunku parduoti ne dėl to, kad jie brangūs, o todėl, jog nėra dydžių pasirinkimo – juos demonstruojančios manekenės labai lieknos.“
Sau Egidijus kuria retai: „Turiu kelis kostiumus, laisvalaikio drabužių. Aš mieliau kuriu kitiems. Mano mėgstamiausia klientė yra maniakė. Kalbu apie ją gerąja prasme. Tokia klientė išprotėjusi dėl mados ir gražių drabužių.“
Egidijus nesutinka, kad dizainerių paslaugomis naudojasi tik turtingi žmonės: „Kainos nėra tokios didelės, kaip įsivaizduojama. Jei nenorima drabužiui daug išleisti, galima rasti išeičių, sprendimų.“
Dizaineris nenorėjo įvardyti, kiek kainuoja jo paslaugos, tačiau užsiminė, kad jo konsultacija – nemokama. Brangiausia Egidijaus Rainio sukurta vestuvinė suknelė kainavo 9 000 litų.
Organizatorių nuotr./Dizainerės Jurgitos Stakauskaitės kolekcijos modeliai |
Jurgita Stakauskaitė (29): klientės nori išsiskirti iš minios
Jurgita yra vienintelė Lietuvoje apatinio trikotažo kūrėja. „Šis darbas pats mane surado. Dirbau fabrike dizainere–konstruktore, o vėliau sugalvojau, kad dirbsiu tik sau. Aišku, kaip batsiuvys be batų, taip ir dizaineris spintoje turi mažai drabužių. Tačiau jei kuriu sau, netaupau, leidžiu eksperimentuoti, neriboju fantazijos“, – sako Jurgita.
Apatinio trikotažo kaina prasideda nuo 200 litų. „Brangiausio savo gaminio neįvardysiu, nes nemėgstu kalbėti apie pinigus. Be abejonės, parduotuvėse rasite pigesnių liemenėlių ir kelnaičių, tačiau tokius dėvi šimtai moterų. Tos, kurios kreipiasi į dizainerius, nori būti išskirtinės. Klientės labiausiai mėgsta juodą spalvą ir įvairius papuošimus: „Swarovski“ kristalus, mezginių aplikacijas... Tai pakankamai brangu, nes viskas siuvama rankomis“, – neslepia Jurgita.
Julija Žilėnienė (39): kokybė kainuoja brangiai
Pasak Julijos, iš dizainerio darbo neverta tikėtis susikrauti turtų. „Tačiau maistui ir būstui užtenka“, – šypsosi ji.
Julijos spintoje – ne tik jos pačios kurti, bet ir pirkti drabužiai. „Galiu pasakyti, kad kur kas maloniau dėvėti specialiai sukurtą drabužį“, – sako Julija.
Koks geidžiamiausias dizainerės klientas? „Įdomi moteris. Su charakteriu. Kiekvienas iš mūsų yra nepakartojamas, ir tai labai smagu stebėti“, – teigia dizainerė.
J. Žilėnienė neprieštarauja nuomonei, kad į dizainerius kreipiasi tik pakankamai pajamų turintys žmonės. „Prie drabužio siuvimo prisideda dizaineris, konstruktorius ir siuvėjas. Tai, ką jie sukuria, yra unikalu, todėl neįmanoma jų darbą vertinti pigiai“, – sako Julija.
Pas žinomą dizainerę pirmoji konsultacija kainuoja 200 litų, o vakarinės suknelės pasiuvimo kaina (be medžiagos) prasideda nuo 5 500 litų. „Brangiausia mano sukurta vestuvinė suknelė kainavo 25 000 litų. Ji buvo dekoruota žiedlapiais, tad kiekvieną reikėjo prisiūti. Taigi darbo buvo tiek pat, kiek užtrunka pasiūti aštuonis paltus“, – sako Julija.
LNK nuotr./Manto Petruškevičiaus žodžių mūšis su garsiausiais dizaineriais |
Mantas Petruškevičius (25) gauna 3 000 litų arbatpinigių
Mantas sako, kad sunku gyventi tiems stilistams, kurie nėra populiarūs ir nesulaukia klientų srauto. „Yra žmonių, kurie tik vadina save stilistais ir už darbo valandą ima po 50 litų. Man, mėgstančiam išlaidauti, tiek tikrai neužtektų. Profesionalūs stilistai, išmanantys savo darbą, uždirba pakankamai“, – sako Mantas, neslepiantis, kad jam už darbą ponios nepagaili ne tik 500 litų ir daugiau, bet ir palieka solidžią arbatpinigių sumą.
Mantas sako nedirbantis tokiu principu kaip kiti, nes per valandą jis su poniomis spėtų apžvelgti tik drabužių kainas. „Aš savo darbo valandų neskaičiuoju ir neįvardiju, kiek „kainuoju“. Klientės pačios įvertina mano pastangas, o atlyginimu dar niekada nenusivyliau“, – sako stilistas.
Mantas dirba ir su dviem į turtingiausių lietuvių sąrašą patekusiomis šeimomis. „Dviem ponioms sukūriau įvaizdį, kuris kainavo 10 000 litų. Jos buvo labai patenkintos, todėl man paliko net 3 000 litų arbatpinigių“, – darbo subtilybes žurnalui „Privatu!“ atskleidžia stilistas.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Eglė Mickevičienė |
Eglė Mickevičienė (41) altruistė, dirbanti ne tik dėl pinigų
Vizualinės transformacijos artistė Eglė Mickevičienė – Barbė devyndarbė: ji dirba su reklamos projektais, kadaise kurdavo įvaizdį viršelių merginoms, turi klientų, su kuriais vaikšto po parduotuves ir renka jiems drabužius, ruošia atlikėjus scenai, daro grimą ir kuria personažus, be to, kerpa klientus namuose. „Šio amato niekur nesimokiau, tai yra mano hobis, iš kurio gyvenu, – sako Eglė ir priduria, kad stilistas turi mokėti viską, kitaip Lietuvoje neužsidirbs. – Labai teisingą nišą pasirinko Mantas Petruškevičius. Jis niekur nesimėto, rengia pasiturinčias klientes ir kuo puikiausiai gyvena.“
Eglė sako, kad į ją kreipiasi tokie žmonės, kurie tikisi jaunatviško, valiūkiško, pankiško įvaizdžio. „Tačiau dirbau ir su prezidento rinkimams besiruošiančiais kandidatais“, – sako stilistė.
Eglė tikina esanti labai lanksti. Jei klientas neturi daug pinigų, ji suranda pigiausią variantą. „Valanda su manimi klientėms kainuoja 200 litų. Tačiau aš esu altruistė. Būna, mes ir keturias valandas praleidžiame kartu, plepame, pietaujame – viskas už tą pačią sumą“, – atvirai sako stilistė.