Etiopė Eskedar Maštavičienė kviečia dovanoti sukneles – šventėms papuošti tas, kurios pačios negali

Artėjant didžiausioms metų šventėms, ko gero, garsiausia Lietuvoje gyvenanti Eskedar Maštavičienė (31) iš Etiopijos kviečia prisijungti prie kilnios akcijos: nepriteklių jaučiančioms moterims padovanoti sukneles, idant jos galėtų pasipuošti šventėms.
Eskedar Tiluhan puikiai pritapo Lietuvoje
Eskedar Tiluhan / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Padovanok suknelę“ – taip vadinasi E.Maštavičienės sugalvota šventinė akcija. Jos idėja paprasta: akcija skirta paremti, palepinti tas moteris, kurios pačios sau pasilepinti leisti negali – žmonės kviečiami padovanoti joms po suknelę.

Bendraudama su 15min E.Maštavičienė pasakoja tokią akciją rengianti jau antrus metus iš eilės. Idėja atsigręžti į nepriteklių jaučiančias moteris gimė iš asmeninės patirties.

„Esu Lietuvoje gyvenanti pabėgėlė iš Etiopios. Į Lietuvą buvau perkelta 2007-aisiais, žiemą. Aš išvykau iš šiltų, gražių namų, mylinčios šeimos, palikau mokslus. Žinau, ką reiškia, kai sunku. Pradžioje neturėjau, kur eiti, su kuo pakalbėti. Aš suprantu dalinimosi svarbą“, – sako E.Maštavičienė.

Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Eskedar ir Mindaugas Maštavičiai
Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Eskedar ir Mindaugas Maštavičiai

Lietuvoje ji gyvena jau devynerius metus, per tą laiką sėkmingai įsitvirtino: kolegijoje dėsto verslo vadybą, konsultuoja įmones, sukūrė šeimą. Tačiau to jausmo, kai kamuoja nepriteklius, nepamiršo ligšiol.

Pretekstu surengti tokią akciją E.Maštavičienė laiko pokalbį su bičiule. „Pernai viena statybininkė, Alma, remontavo mano virtuvę. Mes susidraugavome. Padėjau jai dirbti, šnekėjomės... Paklausiau, kada ji eis apsipirkinėti šventėms, – tada iki Kalėdų buvo likusios gal trys savaitės. Ji atsakė, kad nevaikšto pirkti sau drabužių, kad paskutinįsyk tai darė labai seniai. Ji papasakojo, kad gyvena sunkiai, dirba taip pat sunkiai, bet apsipirkti šventėms ji sau leisti negali, – pasakoja ji. – Almai išėjus, pakalbėjau su savo vyru. Pasakiau, kad noriu Almai nupirkti suknelę šventėms. Jis šiai minčiai pritarė – matė, kad Alma stengiasi, mums daug padeda, gerai dirba. Jo pritarimas paskatino mane mąstyti dar plačiau.“

Netrukus E.Maštavičienė subūrė bendraminčius. „Paskambinau porai mergaičių. Pasiūliau joms imti rinkti sukneles moterims, kurios negali sau leisti jų įsigyti. Taip ir pradėjome“, – šypsosi.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Eskedar Tiluhan puikiai pritapo Lietuvoje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Eskedar Tiluhan puikiai pritapo Lietuvoje

Pernai iš viso akcijos metu padovanota per 200 suknelių, net 40 iš jų moterims padovanojo pati E.Maštavičienė. „Šįmet tikimės surinkti dar daugiau suknelių, tik pati, matyt, būsiu kuklesnė. Bet dvi ar tris sukneles tikrai padovanosiu“, – šypsosi E.Maštavičienė.

Ji įvardija, kokias sukneles kviečia dovanoti: „Prašome, kad moterys dovanotų mėgstamas, mylimas, gražias sukneles, o ne tokias, kurios paseno, susidėvėjo ir labiau yra tinkamos „Caritui“ ar „Raudono kryžiaus“ skyriams. Prašome, kad dovanotų tokias, kurios pačių spintose kabo kelerius metus ir galbūt nebėra nešiojamos, tačiau vis dar gražios, puošnios, tinka šventei.“

Prie akcijos „Padovanok suknelę“ E.Maštavičienė kviečia prisijungti ir grožio industrijos profesionalus: „Kviečiame prisijungti vizažistes, plaukų stilistes, stilistes. Juk norime papuošti moteris šventėms! Norime jas padažyti, sušukuoti plaukus... Kviečiame prisijungti ir fotografus. Mano žiniomis, šįmet puošime apie 80 moterų vien Vilniuje, o gal ir dar daugiau.“

Skelbdama šventinę akciją E.Maštavičienė džiaugiasi, kad šįmet žmonės sukneles gali dovanoti trijose miestuose: gruodžio 16-ąją akcija vyks Panevėžyje, gruodžio 21-ąją – Vilniuje, renginys numatytas ir Klaipėdoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis