„Fail Nights“ renginių seriją užbaigė paroda: joje – garsių žmonių klaidos, nesėkmės ir pralaimėjimai

Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje antradienį atidaryta paroda „Feilų Muziejus“. Ji skirta užbaigti ketverius metus trukusią „Fail Nights“ renginių seriją, kurios metu žinomi žmonės pasakojo apie savo didžiausias nesėkmes. Liepos 14-20 d. lankytojai gali išvysti eksponatus, susijusius su tokiomis istorijomis, kaip neįvykęs „Karklės“ festivalis, grupės „InCulto“ turas po Europą bei Vilniaus šiukšlių skandalas.
„Feilų Muziejus“ parodos atidarymo akimirka
„Feilų Muziejus“ parodos atidarymo akimirka / Vygaudo Juozaičio nuotr.

Parodoje and didžiųjų bibliotekos laiptų eksponuojama 20 simbolinių daiktų, susijusių istorijomis, kurios visos buvo papasakotos „Fail Nights“ renginių metu. Tarp jų – tiek plačiai žiniasklaidoje nuskambėję įvykiai, tiek ir tokie, apie kuriuos prieš tai buvo žinoma tik siauram žmonių ratui.

Nuo nepavykusio magijos triuko iki tūkstantinių nuostolių

Tarp eksponatų galima pamatyti tokių daiktų, kaip vardinis žiebtuvėlis, simbolizuojantis neįvykusį „Karklės“ festivalį, kuris organizatoriams atnešė 300 tūkst. eurų nuostolį ir dėl kurio teko užstatyti butą, taip pat grupės „InCulto“ sidabrinius šortus iš turo po Balkanus, kai rėmėjai nutraukė sutartį, keturias alaus skardines, primenančias iliuzionistui Justinui Malinauskui nepavykusį triuką bei daug kitų.

Parodos ir renginių organizatorė Simona Laiconaitė pasakojo, kad parodoje – tik nedidelė dalis istorijų, kurios per ketverius metus nuskambėjo per „Fail Nights“ vakarus. Ji sakė, kad kurdama parodą galvojo apie visas tų nedidelių atsitiktinumų virtines, kurios kartais visiškai nuo mūsų nepriklauso, bet kurios sugriauna visą projektą.

Vygaudo Juozaičio nuotr./„Feilų Muziejus“ parodos atidarymo akimirka
Vygaudo Juozaičio nuotr./„Feilų Muziejus“ parodos atidarymo akimirka

„Norėjau, kad skaitydamas šias istorijas žmogus suprastų, kokia buvo pirminė idėja ir tiek matytų priežastis, dėl kurių tai nepavyko, tiek galutinį rezultatą. Kad kiekvienas galėtų tai pritaikyti savo patirčiai ir galėtų suprasti, kad viskas galiausiai išsisprendžia ir visa tai yra patirtis. Todėl stengiausi, kad būtų visko nuo smulkių nepasisekimų dėl mūsų pačių neapdairumo arba kvailo įsitikinimo iki tikrai didelių ir labai brangiai kainavusių asmeninių ar įmonės praradimų“, – sakė S.Laiconaitė.

Skatina pozityvios klaidų kultūros sklaidą

Paroda „Feilų Muziejus“ yra skirta pažymėti ketverius metus trukusio projekto „Fail Nights“ pabaigą. Pasak S.Laiconaitės, per šį laikotarpį įvyko gana ryškus pokytis, nes pradžioje rasti pranešėjų, kurie pasakotų apie nesėkmes, buvo tikrai nelengva.

„Nesėkmė Lietuvoje buvo labai stigmatizuojama, tapdavo netgi patyčių objektu, tarytum tai būtų kažkas blogo, o viešai kalbėti galima tik apie sėkmę. Net kai pavykdavo žmones įkalbėti, pasitaikydavo, kad jie paskutinę minutę atsisakydavo atvykti, nes tai neva gali pakenkti jų kaip sėkmingų žmonių įvaizdžiui“, – atskleidė organizatorė.

Vygaudo Juozaičio nuotr./„Feilų Muziejus“ parodos atidarymo akimirka
Vygaudo Juozaičio nuotr./„Feilų Muziejus“ parodos atidarymo akimirka

Vis dėlto, S.Laiconaitė džiaugėsi, kad šiandien galima pastebėti tam tikrų teigiamų pokyčių ir žmonės apie nesėkmes jau kalba drąsiau, o ypač tai pastebima organizuojant „Fail Nights“ renginius įmonėms.

„Kalbėti prieš kolegas ir vadovus daugeliui pradžioje buvo žiauriai nepatogu – kaip galima pasakoti apie klaidas, kurias padarei atlikdamas užduotis, kurios tau priklauso pagal pareigas? Juk atrodo, kad tada pasidarysi nevertas užimti tų pareigų. Tačiau dabar įmonės pačios ieško būdų skatinti atvirą ir pozityvią klaidų kultūrą. Klaidos tampa mokymosi proceso dalimi ir taip ugdomi stipresni darbuotojai bei lyderiai“, – sakė ji.

Paroda vyks liepos 14-20 dienomis, Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, Vilniuje. Daugiau informacijos rasite feisbuko renginio puslapyje. Parodą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis