Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Feisbuke – kritikos banga dėl žurnalų plėšymo: nuo eilėraščių iki lipdukais apklijuoto televizoriaus

Įsigiję užsienio leidinius liko švelniai šokiruoti – kažkas tiesiog prekybos vietose suniokojo ir išplėšė lapus! Visgi ne žurnalų vandalai siautėja šalyje. Nuo sausio pirmosios įsigaliojusios alkoholio kontrolės įstatymo pataisos ir iš užsienio leidinių plėšomi lapai su jose esančia alkoholio reklama sutrikdė ir supykdė daugelį. Socialiniuose tinkluose kilo nemažas šurmulys, šmaikščiai į šią situaciją pažvelgė ir pramogų pasaulio atstovai.
Jogaila Morkūnas, Vaidotas Baumila, Dovilė Filmanavičiūtė, Aistis Mickevičius
Jogaila Morkūnas, Vaidotas Baumila, Dovilė Filmanavičiūtė, Aistis Mickevičius / Projekto partnerių ir 15min nuotr.

Nuo sausio pirmosios, pagal Alkoholio kontrolės įstatymą, užsienio žurnalus Lietuvoje platinančios bendrovės priverstos šalinti leidinių lapus su alkoholio reklama. Tai turi padaryti pačios bendrovės, tačiau dar kurį laiką to neįvykdžiusių bendrovių žadama nebausti.

TAIP PAT SKAITYKITE: Pareigūnai žada kurį laiką nebausti užsienietiškus leidinius su alkoholio reklama platinančių bendrovių

Nuo šiol nereikėtų stebėtis, jei įsigiję užsienio žurnalą rasite lipdukais paslėptą reklamą arba išplėštus puslapius, taip pat ant balto lapo atspausdintą paaiškinimą.

Ši situacija sulaukė nemažo žinomų žmonių pasipiktinimo. Atlikėjas Vaidotas Baumila šmaikščiai atkreipė dėmesį, jog reikėtų cenzūruoti ir užsienio laidose rodomą alkoholį. Apklijavęs savo televizoriaus ekraną lipdukais, siūlė kovą su atvirai rodomu alkoholiu pradėti patiems.

„Sekmadienis. Žiūrim „Jamie Oliver’s Christmas Cookbook“. Laida visai šeimai. Yeah right (liet. Kurgi ne)!!!! Karoče esame įstatymams paklūstantys žmonės ir nuo šiol patys blure’insim (liet. paslėpsime) visą alko reklamą televizijoje. Plėšyt puslapių neišeis, bet paplėšyt yellow stickerių (liet. geltonų lipdukų) niekas neuždraus!!“ – komentavo V.Baumila, šalia pabrėžęs „NE bet kokiai alkoholio reklamai“.

Anot Vaidoto, metas suskubti, mat laidos pabaigoje vedėjas, kulinaras Jamie Oliveris viešai propagavo alkoholį.

„Gale Oliveris pasakė „cheers“ (liet. į sveikatą), keldamas šampaną. Bandėme tai atgirdėti, bet teks susitaikyti, kad tai jau galėjo paveikti mūsų smegenis ir pastūmėti alkoholizmo link“, – šmaikštavo atlikėjas.

26195467_783250965206686_1418262310135279631_n
26195467_783250965206686_1418262310135279631_n
„2ru2ra“ nuotr. /Vaidas Baumila
„2ru2ra“ nuotr. /Vaidas Baumila

Reaguodamas į šalies aktualijas renginių organizatorius Jogaila Morkūnas prisiminė rašytojo Charles'io Bukowskio eilėraščio „Strazdas“ ištrauką, pabrėžęs, kad netrukus teks plėšyti ir knygas.

„Pradėkime plėšyti knygas.

Mano širdy slepias strazdas, kuris
nori laukan, bet manęs neįveikia,
sakau jam: lik ten, kur esi, nėra reikalo, kad kas nors tave
pamatytų.
Mano širdy slepias strazdas, kuris
nori laukan, bet aš jį užpilu viskiu ir aprūkau
cigarečių dūmais, todėl kekšės, barmenai
ir krautuvių pardavėjai nė neįtaria, kad
jis yra

Posmelis pašalintas siekiant užtikrinti Alkoholio kontrolės įstatymo 29 straipsnio 1 dalies laikymąsi pagal kurį Lietuvos Respublikoje alkoholio reklama yra draudžiama“, – socialiniame tinkle rašė renginių organizatorius.

Ryčio Šeškaičio nuotr. /Jogaila Morkūnas
Ryčio Šeškaičio nuotr. /Jogaila Morkūnas

Parfumeris ir laidos „Legendinės legendos“ prodiuseris bei vedėjas Aistis Mickevičius prisiminė studentavimo laikus.

„Kažkada, kai mokiausi Muzikos ir teatro akademijoje, dėstytojai mums brukte bruko mintį, kad geras menininkas turi būti alkanas, apiplyšęs ir nelaimingas. Tie nelaimingi sėdėdavo dramtetrio bufetuose, kol pragerdavo savo gyvenimus“, – socialiniame tinkle pasakojo A.Mickevičius.

Jis nenorėjo taikytis su tokia padėtimi ir tikina, kad sužibėti jam sekėsi tik priešingomis aplinkybėmis.

„Geriausius savo darbus (įvairiose srityse) padariau tuomet, kai buvau sotus, laimingas, pailsėjęs, pasipuošęs, pasikvepinęs, paprašęs didelio atlygio, nesukantis galvos dėl komunalinių mokesčių ir t. t., t. y., visaip kaip „nedvasingai“ motyvuotas. Šiandien tiesiogiai susiduriame su valdžios mums pripaišytais alkoholio ir kitokiais draudimais, kurie tėra atspindys eilinio noro moralizuoti ir būti „dvasingais“.

Aistis Mickevičius tikino, kad šalies valdžia turėtų atkreipti dėmesį į kitas problemas, kurios padėtų sumažinti ir alkoholio vartojimą.

„Ačiū, bet visi moraliniai, kūrybiniai ir dvasiniai dalykai puikiai susitvarko ir patys, kai žmonės gauna galimybę pajusti materialinę gerovę. Sutvarkykit proto ribose ekonominius dalykus ir nereikės plėšti konjako reklamų iš žurnalų. Va, tada gal ir tie pijokai nustos gerti. Nes kai turi ką veikti, nėra kada pliumpti. O kol kas liko kelios minutės iki 15.00 val., skubam skubam krautuvėn“, – rašė A.Mickevičius.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aistis Mickevičius
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Aistis Mickevičius

Dainininkė, reklamos agentūros skaitmeninių sprendimų ir turinio skyriaus vadovė Dovilė Filmanavičiūtė-Miss Sheep mąsto, kad valdžia turėtų ne tik naikinti alkoholio reklamą, bet suskubti šalinti ir vaizdus su priešinga lytimi.

„Karbauskio šoblai Rusija prie veidų tinka, nepaneigsi. Tai kaip ir win win (liet. pergalė). Gal pasisakyt, kuriomis dienomis artimiausiu metu parskrisiu iš užsienio? Ketinu atsivežti importinių žurnalų. Tai galim prie vartų puslapių plėšymo sesijai pasimatyt.

Beje, jei Veryga plėšė puslapius su alko reklama, kad vaikai nepamatytų, tai dar siūlau plėšyt fotkes su priešinga lytim, nes tai gali skatinti ankstyvus lytinius santykius. Ir su ta pačia lytim gal irgi, nes, kaip vienas petras pasakytų, homoseksualumas tėra užkrečiama liga“, – socialiniame tinkle komentavo D.Filmanavičiūtė.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Dovilė Filmanavičiūtė
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Dovilė Filmanavičiūtė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai