„Viskas prasidėjo prieš keletą metų maisto prekių parduotuvėje, ledų skyriuje, kai su draugu pastebėjome nerangiai ant šaldytuvo besiropščiantį senelį. Iškart prie jo priėjome ir pasidomėjome, kas nutiko. Jo atsakymas mus pribloškė – teigė esąs pasiruošęs numirti, kad ir maisto prekių parduotuvėje... Po ilgų įkalbinėjimų įtikinome jį, jog leistų nupirkti jam maisto bei saugiai parvežti namo. Visą kelią mums be paliovos dėkojo. Sužinojome, kad jo vardas – Kaziukas. Palydėjau jį iki jo buto, o atsisėdęs ant sofos Kaziukas pasakė, jog nori akimirką į mane pažiūrėti, nes nebeprisimena, kada paskutinį sykį jo bute buvo apsilankęs kitas žmogus“, – jautrią akimirką prisimena G.Vilkickytė.
Atlikėja sako, jog Kaziukas nesiskundė finansiniu nepritekliumi, anaiptol, teigė, jog jo pensiją yra didelė. Tačiau jį be galo kamavo vienatvė ir liūdesys.
„Štai tada, Kaziukui sutikus mums perduoti jo kontaktus LRK savanoriams, supratau, kad privalau tapti organizacijos rėmėja, nes tokių vienišų žmonių kaip Kaziukas yra begalė. Suvokiau, kad galiu prisidėti ne tik skirdama savo laiką, bet ir tiesiog remdama organizaciją finansiškai. Taip pradėjau reguliariai prenumeruoti gerumą ir prisidėti prie savanorių dovanojamo laiko, kurį jie skiria tiems žmonėms, kuriems jo dabar išties labai reikia. Kaziukas man įrodė, jog vienas susitikimas gali praskaidrinti niūrią vienišo žmogaus kasdienybę ar net visą jo gyvenimą. Dabar gerumo organizacijų prenumeravimas bei savanorystė tapo mano gyvenimo būdu“, – patirtimi dalijasi G.Vilkickytė.
LRK užsakymu atlikta bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi visuomenės apklausa parodė, jog lietuviai dažniausiai prenumeruoja filmų platformas (73 proc.). Antrąją vietą užima muzikos platformų prenumeratos (37 proc.). O mažiau tarp lietuvių populiarios – žiniasklaidos, spaudos leidinių, turinio kūrėjų, internetinės bei kitos prenumeratos.
Pastarųjų metų „uraganai“
Pasaulinė pandemija, Rusijos sukeltas karas Ukrainoje – įvykiai, kurie tarsi uraganai nubloškė mus į nerimo, nevilties ir kitų išgyvenimų liūną, sako dainininkė, LRK rėmėja ir savanorė Girmantė Vaitkutė. Ji tiki, jog pastarieji metai ne vieną privertė suvokti, kad nesame apsaugoti nuo netikėtų gyvenimo išbandymų ir kiekvienam gali prireikti ištiestos pagalbos rankos.
„Karas labai sukrečia ir tada žmonės susimąsto, pradeda remti organizacijas: siųsti pinigus Ukrainai, savanoriauti pabėgėlių pagalbos centruose. Papildomos rankos yra neįkainojamos gerumo organizacijose. Tačiau ne visuomet galime skirti savo laiką savanoriškai veiklai net jei ir labai norime. Tuomet svarbu nepamiršti, jog galime savotiškai prenumeruoti gerumą. Nemaža dalis žmonių per mėnesį skiria lėšų įvairių pramogų prenumeratoms. Bet kodėl nesusimąstome, jog galime lygiai taip pat prenumeruoti ir gerumą?“, – klausia G.Vaitkutė.
Nuolatinė LRK rėmėja ir savanorė atvirauja, jog savanorystė jai padėjo suvokti, kiek daug gali vienas žmogus sutikęs bendraminčius.
„Remti LRK pradėjau po to, kai prekybos centre mane užkalbino savanoriai. Po kiek laiko prisijungiau ir prie savanorių komandos. Tuomet supratau, kad mano pastangos gali pakeisti žmonių gyvenimus gerąja linkme. Siekiant bendro tikslo – svarbu dirbti išvien. Tokia ir yra savanorių komanda – pečius surėmę judame išvien geresnio rytojaus link“, – pasakoja G.Vaitkutė.
Tavo prenumerata gali daugiau
„Paslaugų ar turinio prenumerata vienam iš penkių lietuvių yra tapusi gana įprastu reiškiniu. Kiekvieną mėnesį mokame už įvairias vaizdo turinio, muzikos platformas. Tačiau vis dar nesusimąstome, kad prenumeruoti galime ne tik pramoginį turinį, – sako LRK komunikacijos vadovė Luka Lesauskaitė. – Todėl naująja kampanija kviečiame paramos organizacijas ir žmones, kuriais jos rūpinasi, prisiminti ne tik per didžiąsias metų šventes ar ištikus krizei, bet prenumeruoti gerumą ištisus metus. Mūsų savanorius vienija empatija bei noras padėti kitiems, o su Jūsų parama tą pagalbą galėsime suteikti efektyviau, kokybiškiau ir didesniam žmonių skaičiui“.
LRK komunikacijos kampanija, kurios tikslas kurti reguliarios paramos tradiciją tarp lietuvių, startavo praėjusių metų pabaigoje, gruodžio mėn. G.Vilkickytė ir G.Vaitkutė nusifilmavo naujajame LRK kampanijos klipe, kuris kviečia visuomenę prenumeruoti gerumą ištisus metus.
Reprezentatyvų gyventojų prenumeratų tyrimą LRK užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“ praeitų metų gruodį. Tyrimo metu apklausti 1010 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 75 metų.
Jūsų prenumeratos gali daugiau. Tapkite reguliariu rėmėju – prisijunkite prie kasmėnesinės paramos Lietuvos Raudonajam Kryžiui ir prenumeruoti gerumą. Savo pasirinktą sumą galite skirti: https://redcross.lt/aukojimas/