Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Garsenybių gyvenime skyrybos neišvengiamos?

Šį rudenį kaip iš gausybės rago pasipylė žinios apie garsių porų skyrybas: faktą apie nutrūkusią santuoką patvirtino verslininkas Edmundas Štengeris-Mundis, teismas išskyrė Stanislovo Stavickio-Stano šeimą, skirtingais keliais su žmona pasuko ir verslininkas Andrius Brokas. Savo eilės teisme laukia aktoriaus Vlado Bagdono ir teatrologės Rūtos Vanagaitės skyrybų prašymas. Pasak psichiatro ir psichoterapeuto Olego Lapino, visais laikais buvo įprasta, jog garsūs žmonės dažnai keisdavo savo gyvenimo partnerius.
Iš kairės: V.Bagdonas, Mundis ir Stano
Iš kairės: V.Bagdonas, Mundis ir Stano / 15min.lt montažas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Psichologas Olegas Lapinas
Psichoterapeutas Olegas Lapinas

„Garsumas žmogui sukelia iliuziją, kad sau galima daug ką leisti. Žmogus tiki, kad jam viskas bus prieinama ir neva garsumas jam suteikia saugumo, ypatingų teisių. Toks žmogus pradeda ieškoti jaunesnių, gražesnių partnerių – tokia tendencija. Garsūs poetai, muzikantai, kompozitoriai neretai keisdavo savo sutuoktinius. Taip, pavyzdžiui, elgėsi poetas Johannas Wolfgangas von Goethe, dainininkė Edith Piaf – jie turėjo daug meilužių, kurie kuo toliau, tuo būdavo vis jaunesni“, – teigė O.Lapinas.

Pasak psichoterapeuto, žmogus, kuris save priskiria įžymybių ratui ir mato aplink save nuolat partnerius bekeičiančius bičiulius, tokį gyvenimo būdą gali imti traktuoti kaip normą.

„Tai gali tapti lyg klubinis ženkliukas. Pavyzdžiui, mes, advokatai, turime turėti pirčių su mergaitėmis ar mes, įstaigų vadovai, turime turėti meilužių. Taip buvo ir senais laikais“, – tikino  psichiatras.

Jo teigimu, šiais laikais yra labiau vertinami malonumai, kuriuos teikia trumpalaikės pažintys: daug šeimas, antras puses turinčių žmonių skaito internetinius ar televizinius skelbimus ir ieško vienkartinių nuotykių ar romanų.

Tie, kurie suvartoja trumpalaikę pažintį, dažnai sako, kad po to junta tuštumą – tai reiškia, kad šita gausa, vilionė, kurią sukelia skelbimai, atsitiktinės pažintys, neatitinka gaunamos kokybės.

„Šiais laikais susitikimas vertinamas ne kaip įsipareigojimas, o kaip vartojimas. Siekiama, kad susitikimas turi būti atlaisvintas nuo įsipareigojimų, akcentuojamas dėmesys į teikiamą malonumą ir į įvairovę. Jei vyras ar žmona yra atsibodusi, pasenusi, tai technologinės priemonės leidžia suvartoti geresnį vyrą, seksualesnį, gražesnį, labiau šeimynišką ar labiau neprašančią, nekaprizingą žmoną. Kraštutiniu variantu malonumas yra siekiamas pasitelkiant pornografiją, kuri nieko nereikalauja. Tie, kurie suvartoja trumpalaikę pažintį, dažnai sako, kad po to junta tuštumą – tai reiškia, kad šita gausa, vilionė, kurią sukelia skelbimai, atsitiktinės pažintys, neatitinka gaunamos kokybės. Tada žmogus ieško dar įdomesnių pažinčių. Ir vėl dažnai nusivilia. Vilionė tokia stipri, kad paieška nenutrūksta, o kartais ir įgyja priklausomybės formą. Pastebima tendencija, kad žmogaus vartojimo apetitas reikalauja naujų, nematytų, drąsesnių, ryškesnių variantų, – pasakojo O.Lapinas. – Vartotojiškas požiūris į kitą lytį verčia siekti, kad partneris nebūtų reiklus, kad santykius būtų galima bet kada nutraukti ir partnerį pakeisti kitu. Šį variantą gali pažadėti skelbimai, nes dažniausiai jie yra neįpareigojantys – didžiausia dalis jų yra skirti vienos nakties nuotykiams, o ne rimtiems santykiams“.

Psichoterapeuto tikinimu, žmonės, kurie yra priklausomi nuo santykių, jaučia abstinenciją – pavyzdžiui, negalėdami pažiūrėti skelbimų jaučia nerimą, diskomfortą, būna sudirgę, o pasitaikius pirmai progai ieško stipresnio stimulo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos