Garsi pasaulyje lietuvė mokslininkė: „Žmonės klysta sakydami, kad už pinigus laimės nenupirksi“

Agnė Kajackaitė – visame pasaulyje garsi žmogaus elgsenos ekonomikos mokslų daktarė, apie kurią rašė ir kurią kalbino prestižinės žiniasklaidos priemonės „New York Times“, „Washington Post, BBC, „The Atlantic“, o straipsniai su lietuvės pavarde buvo skaitomesni net už naujienas apie Donaldą Trumpą. Iš nedidelio Šakių miestelio kilusi mokslininkė savo atliktais eksperimentais pakeitė ne vieno žmogaus gyvenimą, padidino įmonių pajamas bei darbuotojų gerovę ir gali atsakyti į tokius klausimus, kodėl žmonės meluoja ar kiek iš tiesų kainuoja laimė.
Agnė Kajackaitė
Agnė Kajackaitė / LNK nuotr.
Temos: 2 Pinigai Laimė

„Žmonės klysta sakydami, kad už pinigus laimės nenupirksi – tikrai nupirksi! Pinigai – tai galimybės. Jei tu kasdien galvoji už ką pavalgyti ir kaip sumokėti komunalinių patarnavimų mokesčius, laimingas nebūsi. Yra suskaičiuota, kad laimės jausmas kyla tol, kol uždirbti 100 tūkst. eurų per metus.

Po to papildomi dešimt tūkstančių tiek laimės nebeteikia, nes jau gali leisti sau beveik viską“, – tyrimų rezultatais LNK laidoje „Bus visko“ dalinosi mokslininkė.

Agnė išgarsėjo visame pasaulyje atlikdama temperatūrų eksperimentą, kurio metu penki šimtai žmonių vieną valandą sprendė įvairias logines bei matematines užduotis prie skirtingų kambario temperatūrų. Eksperimentas parodė, kad moterys ir vyrai temperatūra jaučia skirtingai. Moterys prie aukštesnės temperatūros tampa kur kas produktyvesnės, tuo metu vyrų produktyvumas stipriai nenukenčia.

„JAV biuruose oro kondicionierius dažniausiai nustatytas ant 18 laipsnių. Paskelbus tyrimo rezultatus moterys man dėkojo. „Washington Post“ žurnalistė guodėsi, kad visą laiką jautėsi tarsi dirbdama mėsos fabrike. Žmonės masiškai rodė tyrimo rezultatus savo darbdaviams ir šie atsižvelgė. Įmonės kasmet stengiasi bandydami pakelti darbuotojų našumą, kuria bonusų sistemas, o pakėlę dviem laipsniais temperatūrą, nesunkiai gavo 10% didesnį produktyvumą“, – tyrimo rezultatais dalinosi Agnė.

Laidoje „Bus visko“ Agnė juokiasi, kad mokslinių darbų rezultatai paprastai įdomūs tik patiems mokslininkams, todėl pasaulinės žiniasklaidos dėmesys buvo didelis pasiekimas. Po temperatūrų eksperimento žurnalistai ėmė domėtis ir kitais eksperimentais, kurie įrodė, kad skirtumai tarp vyrų ir moterų išties egzistuoja. Pasirodo, vyrai kur kas labiau linkę konkuruoti, jie mėgsta riziką ir yra didesni... melagiai!

„Keliaudama po pasaulį atlieku eksperimentą su kauliuku. Išritus vienetą, gauna vieną eurą, išritus dvejetą – du, trejetą tris ir t.t. Žmogus rita kauliuką be galimybės būti pričiuptam meluojant. Pagal matematinę tikimybių teoriją, vienetų ir šešetų turėtų išristi panašiai, tačiau vyrams aukštesni skaičiai krito gerokai dažniau“, – juokėsi moteris.

Didelės apimties eksperimentas parodė, kad žmonės meluoja nepriklausomai nuo to, kiek turi pinigų. Net ir visiškame skurde gyvenantys Indonezijos ūkininkai nemeluoja daugiau už Niujorko turtuolius. Tačiau atliktas eksperimentas su biržoje dirbančiais investuotojais parodė, kad žmones galima paskatinti meluoti primenant jiems, kokia svarbi yra sėkmė ir pinigai.

Kaip Agnė pasitiko sėkmę, kai apie ją parašė viso pasaulio spauda ir rodė JAV kanalų naujienų laidos, dėl kokių priežasčių moteris vaikščiojo į bažnyčią ir kodėl žmogaus elgsenos ekonomikos mokslų daktarė sako, nereikia bijoti nutraukti santykių, jau šį antradienio vakarą 20 val. laidoje „Bus visko“ per LNK.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis