Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Garsių žmonių „laidojimas“ – internetinis verslas, gyvuojantis jau pusantrų metų

Pasirodžius informacijai apie galimą atlikėjos Natalijos Bunkės mirtį, pradėta kalbėti apie naują verslo būdą, kuomet siekiama pasipelnyti skleidžiant žinutes apie nelaimingus nutikimus. Pati atlikėja Žinių radijo laidoje „Ryto espresso“ patikino, kad jai tokie pranešimai jokios reklamos nedaro ir yra nepageidautini, tuo tarpu informacinių technologijų specialistas ir verslininkas Marius Pareščius tikino, kad tokia verslo šaka jau gyvuoja apie 1,5 metų.
Natalija Bunkė ir Ramūnas Rudokas
Natalija Bunkė ir Ramūnas Rudokas / Lukas Balandis / BNS nuotr.
Sužinojo apie savo mirtį iš draugo

„Vakar 7 val. ryto teko pakelt ragelį, draugas paskambino, sako, ar tau viskas gerai. Sakau, šiuo metu šiaip miegu. Supratau, kad kažkas atsitiko nelabai galbūt gero. Iš karto puoliau skambinti tėvams, nes būtų juos ištikęs infarktas, jeigu perskaitytų tokią žinutę internete. Tėvai internetu naudojasi“, – pasakojo N.Bunkė. Apie šį incidentą ketvirtadienį rašė ir Žmonės.lt.

Aferistų paskelbta žinutė socialiniame tinkle sukėlė šoką Natalijos Bunkės artimiesiems.
Aferistų paskelbta žinutė socialiniame tinkle sukėlė šoką Natalijos Bunkės artimiesiems.

Ne paslaptis, kad žinomiems žmonėms reikalinga reklama. Kartais netgi sakoma, kad geriau bet kokia reklama, negu jokios. Tačiau atlikėjos N.Bunkės atveju viskas kitaip. Dainininkė patikino, kad nematanti čia jokios reklamos.

„Nesveikas žmogus tik gali pasakyti, kad tai yra piaras. Koks piaras? Apie ką mes čia šnekam? Kaip galima kalbėti apie kažkokį piarą, jei paskelbiama, kad tu, pavyzdžiui, nusižudei?“ – piktinosi atlikėja.

Žinoma atlikėja iš karto po incidento vyko pas teisininkus, kurie užfiksavo visus panašaus pobūdžio tekstus internetiniuose portaluose, kad teisme jie taptų neginčijamais įrodymais. „Kalbėjau su advokatu vakar, šiandien spręsime, kokių veiksmų imsimės, šiandien eisiu į policiją ir rašysiu pareiškimą“, – teigė N. Bunkė.

Nestandartinis verslas

„Žmonės sugalvoja nestandartinių būdų, kaip reklamuoti savo „Facebook“ puslapius. Tai yra reklamos būdas, kai yra reklamuojamos svetainės, kuriose yra tam tikras paslėptas mechanizmas, siekiant dar kartą apgauti“, – pasakojo M.Pareščius.

Toks puslapis gali būti panašus į Lrytas.lt portalą, 15min.lt ar youtube.com, ten skelbiamos žinutės apie mirtį ir t.t.

„Tie žmonės, kurie kuria tokius puslapius, už pinigus renka „like‘us" tam tikriems puslapiams“, – tikino pašnekovas.

Tokia verslo schema, pasak verslininko, žinoma jau apie 1,5 metų. Pasak jo, kol nebuvo žaidžiama su pranešimais apie mirtį, publikuojamos netikros politikų „galvos“, erotika, tai buvo laikoma tik juokais.

„Tačiau dabar tai juoko nekelia“, – tikino pašnekovas.

Apsisaugoti sunku

„Pseudoprevencija įmanoma, užkardymas, tą galima daryti, tam yra priemonės. Tų žmonių, kurie tuo užsiima arba bando užsiimti, paieškomis turėtų užsiimti valstybės pareigūnai. Reikia rašyti pareiškimą, reikia fiksuoti faktą, tą Natalija vakar ir padarė. Reikia rašyti pareiškimą ir bendrauti su tais pareigūnais, kurie žino, ką daryti“, – nuomonę išsakė M. Pareščius.

Visgi pašnekovas tikino, kad su tyrėjais ir su internetiniai nusikaltimais yra problemų. Vyro teigimu, trūksta lėšų tyrėjų mokymams, trūksta žmonių, kurie mokėtų dirbti tokiais atvejais.

Pati N. Bunkė laidoje minėjo, kad visa ši situacija  gali baigtis ne jos naudai. Moteris pripažino, kad dažnai tyrėjai vilkina procesus, prašo pateikti daugiau įrodymų, taip tik gadindami daugiau nervų.

„Gali būti, kad išsisuks iš šito atvejo. Moralinė žala, kaip ją įvertinti?“ – klausė atlikėja, kada pranešimas apie tariamą jos mirtį sukėlė šoką ne tik jos artimiesiems, bet ir visuomenei.

Laida „Ryto espresso“ transliuojama darbo dienomis nuo 6.05 val.

 

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?