Garsūs Lietuvos žmonės kviečia dovanoti pokalbių minutes jaunimui

Jūs esate reikšmingi. Mylėkite save ir tikėkite savo supergaliomis – taip pasitinka projektas Q [:kju:], kviečiantis kalbėti apie toleranciją bei pagarbą vienas kitam, pasipuošiant projekto ženklu pažymėtais marškinėliais.
Q komanda
Q komanda / Irmos Adomaitienės nuotr.

Pasak projekto organizatorių, Q marškinėliai turi ypatingą galią – jie dovanoja minutes, skirtas Lietuvos „Jaunimo linijai“, kurios savanoriai teikia emocinę paramą telefonu ir internetu jaunimui. Surinktos minutės virsta realiais pokalbiais, padedančiais spręsti kylančias problemas ir užbėgti už akių skaudiems pasirinkimams.

„Pasitaiko minučių, kai liekame vieni, nesuprasti ar pasimetę. Tarkim, patyčios, jos – viena iš netolerancijos formų, tačiau yra ir daugybė kitų priežasčių, braižančių tamsias ribas, kuriomis ne vienam iš mūsų yra tekę vaikščioti. Tokiomis akimirkomis reikia kalbėti, atrasti tą, kuris įkvėps ir vėl padės pamilti save.

Irmos Adomaitienės nuotr./Diana Adomaitė
Irmos Adomaitienės nuotr./Diana Adomaitė

Q yra mūsų pokalbis – ryškus ir matomas. Juk kalbame jauniems žmonėms. Apie jų vertę, grožį, spalvas ir unikalumą. Q – ne labdaros projektas. Mes siūlome mainus: jūs įsigyjate stilingus marškinėlius, dalį jų vertės dovanodami geram tikslui – išklausyti, priimti ir suprasti kiekvieną. Tam reikia kokybiško pokalbio, o su „Jaunimo linija“ mes galime tai pasiekti“, – apie projektą pasakoja Q sumanytoja Diana Adomaitė.

Irmos Adomaitienės nuotr./Erica Jennings
Irmos Adomaitienės nuotr./Erica Jennings
Irmos Adomaitienės nuotr./Edvardas Kavarskas
Irmos Adomaitienės nuotr./Edvardas Kavarskas

25-erius metus Lietuvos „Jaunimo linija“ teikia emocinę paramą jaunimui. 2015 metais savanoriai atsakė į 86 201 skambutį (236 per dieną), o 327 savanoriai praleido 10 623 valandas prie telefono ragelio.

„Kai mūsų paklausia, kaip sekasi, sakome, jog visai neblogai. Savanorių gretos auga, partnerių ir draugų daugėja. Tačiau auga ir pagalbos poreikis. Jauni žmonės vis dažniau išdrįsta pakelti ragelį ir paskambinti. Deja, šiuo metu galime atsiliepti tik į vieną iš keturių skambučių. Kartu su Q surinkta parama prisidės prie mūsų misijos – teikti kiekvienam jaunam žmogui prieinamą nemokamą savanorių emocinę paramą“, – papildo Lietuvos „Jaunimo linijos“ projektų vadovė Justė Šoblinskaitė.

Irmos Adomaitienės nuotr./Q Time
Irmos Adomaitienės nuotr./Q Time

Projekto autoriai, ieškodami unikalios grafinės išraiškos raidei Q, įkvėpimo sėmėsi neįmanomose figūrose (eng. Impossible Structures). Linijomis įrėmintas ženklas atidžiau įsižiūrėjus neturi nei pradžios, nei pabaigos.

Pasak Q ženklo autoriaus, grafikos dizainerio Edvardo Kavarsko, šio projekte tai, kas neįmanoma, virsta įmanoma. Mada ir parama tampa suderinami, vienas kitą papildantys dalykai. „Dažnai paramos projektų atributikos nešioti nesinori. Mūsų tikslas buvo sukurti produktą, kuris ne tik pridėtų karmos taškų, bet ir padarytų jus progresyvios bendruomenės dalimi“, – sako E.Kavarskas.

Irmos Adomaitienės nuotr./Victor Diawara
Irmos Adomaitienės nuotr./Victor Diawara

Remdami Q idėją, marškinėliais pasipuošė žinomi Lietuvos muzikos pasaulio atstovai. Projektą palaiko ir režisierės Dalios Ibelhauptaitės bei elektroninės muzikos prodiuserio Marijaus Adomaičio komanda. Rugsėjo 17 d., pirmosios Lietuvoje elektroninės operos „e-Carmen” premjeros metu, koncertų salėje „Compensa” susirinkusių lauks siurprizas – Q marškinėliai bus dovanojami svečiams, radusiems laimingas užuominas. Pasak D. Adomaitės, ateityje projekto kolekcija pasipildys, o Q taps ryškios, sąmoningos ir atviros bendruomenės vardikliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis