Apie kūrinį, pradėjusį jų legendinę kelionę aukščiausių įvertinimų link, pasidalinti mintimis ir pristatyti naujus „Bohemos“ atlikėjus susirinkę VCO trupės nariai taip pat nepamiršo, jog jau artėja ir Tarptautinė Moters diena – kovo 8-oji. Taip jau sutapo, kad atsisveikinimo spektakliai šį kartą bus skiriami visoms nuostabioms moterims – mylimosioms, mamoms, seserims, draugėms. Juk „Bohema“, – tai spektaklis apie draugystę, tvaresnę už laiką, ir meilę, stipresnę už mirtį.
Neatsitiktinai buvo pasirinkta ir spaudos konferencijos vieta – gėlių salonas Vilniaus senamiestyje, turintis labai netradicinį požiūrį į gėles ir jų dovanojimo meną, kaip ir patys bohemiečiai į operos žanrą.
„Bohema“ – legendiniu tapęs ir didžiulius pokyčius Lietuvos operos scenoje išjudinęs projektas kažkada trupei davė „bohemiečių“ vardą. Dalios Ibelhauptaitės ir Gintaro Rinkevičiaus vedini, į Kongresų rūmų, o vėliau ir tarptautines scenas užlipo gausus būrys jaunų solistų, kurie šiandien yra laukiami įvairiuose pasaulio teatruose.
Per šešerius metus buvo parodyti 42 „Bohemos“ spektakliai, kuriuos pamatė daugiau, nei 50 000 Lietuvos žiūrovų. „Siemens“ arenoje kūrėjams plojo net 10 000 Vilniaus mokytojų ir studentų. Tai - įspūdingi skaiciai jei prisimintume pirmuosius žingsnius, kuomet maestro G. Rinkevičius skeptiškai pranašavo daugiausiai tris spektaklius, o amžina optimistė D. Ibelhauptaitė tikėjosi bent šešių!
Kvapų pripildytoje aplinkoje savo prisiminimais apie „Bohemą“ dalijosi nuo pirmųjų spektaklių juose dainavusi Asmik Grigorian, kurios asmenybė ne vienam žiūrovui pirmiausia asocijuojasi su jos nepamirštamu Miuzetės vaidmeniu, bei įspūdingu ir subtiliu Juozo Statkevičiaus sukurtu kostiumėliu. Šuo metu solistė ruošia pagrindinį vaidmenį B. Bartoko operoje „Mėlynbarzdis“, kurį atliks Antverpene (Belgija), Vlaamso operoje ir šiuose spektakliuose nedainuos. Be to, šiemet A. Grigoran buvo nominuota prestižniam Rusijos teatro apdovanojimui – Auksinei kaukei – už Zentos vaidmenį R. Wagnerio „Skrajojančiame Olande“, Michailovskio teatre. Nors ši nominacija jau yra didelis įvertinimas, visi su nekantrumu laukia balandžio mėnesį vyksiančios apdovanojimų ceremonijos, kurije bus paskelbti visi nugalėtojai.
Asmik yra atlikusi ir Miuzetes, ir Mimi vaidmenis, kuriuos savo iniciatyva buvo apsikeitusios su Sandra Janušaite. Beje, Sandra, šiuo metu užimanti pirmojo soprano poziciją Eseno operos teatre, grįžta į Vilnių, atlikti Mimi vaidmens šventiniuose spektakliuose.
Kovo „Bohemų“ Miuzetė – Lauryna Bendžiūnaitė – prieš kelis metus šį vaidmenį debiutui paruošė būtent šiame bohemiečių pastatyme. Po įsimenančio pasirodymo, aikštingosios Miuzetės partiją ji jau dešimtis kartų atliko Švedijoje, Stokholmo karališkajame ir kituose teatruose. Lauryna - retas svečias Lietuvoje - kitą sezoną solistė išvyksta į Vokietiją, Štutgarto operą, kurioje jos laukia didžiulis svarbių rolių repertuaras.
Lauryna prie bohemiečių prisijungė „Užburtosios fleitos“ kūrybinio proceso metu, kuomet mažai partijai atlikti buvo atrinktas ir Tadas Girininkas. Šianden jis – vedantysis jaunasis Lietuvos bosas, atliekantis visas pagrindines boso partijas skirtinguose teatruose. „Bohemoje“ jis debiutuos filosofo Kolino vaidmeniu.
Net ir paskutinį kartą rodoma „Bohema“ išlaiko savo jaunatviškumą ir visuomet aukščiausiu keltą siekį, supažindinti Lietuvą su jaunaisais, mažai žinomais talentais. Spaudos konferencijoje bohemiečiai pristatė baritoną Vytautą Vepštą, atliksiantį Šonaro partiją. Nors Lietuvoje jis dar mažai žinomas, tačiau šis solistas jau spėjo sukaupti nemažai asmeninės patirties, studijuodamas Londono Karališkojoje akademijoje, į kurią, beje, įstojo tuo pačiu metu, kaip ir L. Bendžiūnaitė.
Marčelo vaidmenį atliks Laimonas Pautienius, vedantysis Diuseldorfo operos baritonas, na o kas bus Rudolfas – bohemiečiai atskleis vėliau! Tegu tai lieka paskutiniu siurprizu!
Spaudos konferencijoje taip pat apsilankė Rafailas Karpis, - nepakečiama bohemiečių trupės dalis. Nors ir nedainuosiantis „Bohemoje“, solistas pripažino, kokiu svarbiu įvykiu šis spektaklis tapo visiems, tuo metu buvusiems ir šiandien dar vis esantiems operos pasaulio dalimi. R. Karpis taip pat prisiminė pirmuosius savo paties susidūrimus su bohemiečiais, ilgainiui, kaip ir visiems solistams, tapusiais didele profesinės patirties mokykla.