Grožio standartų gniaužtuose: apkūni moteris pasmerkta vienatvei?

Laba diena, Ramune. Visada buvau apvalaus kūno sudėjimo. Nepadėjo nei dietos, nei sporto klubai, vis tiek esu apkūni. Dabar dar ir amžius prisideda – man jau 44-eri. Vyras žvalgosi į jaunesnes, nors pats yra 8 metais už mane vyresnis. Aš dėl to dar labiau kompleksuoju. Jaučiuosi negraži, nepatraukli, sena ir nurašyta. Net baisu pagalvoti, kas bus po dešimties metų. Ką daryti, kad jausčiausi geriau? Vilija.
Ramunė Pajuodytė.
Ramunė Pajuodytė-Milašienė / G.Kropio nuotr.

Sveiki, Vilija. Tai, kad Jūsų vyras pradėjo intensyviai žvalgytis į jaunas moteris veikiausiai yra jo, o ne jūsų problema. Galbūt tai – kabinimasis į savo paties jaunystę, nerimas dėl silpnėjančio libido ir panašiai. Jūsų bėda ta, kad leidžiatės suvaržoma egzistuojančių kultūrinių standartų ir save menkinate.

Žiniasklaida perša moteriai labai griežtus ir siaurus grožio etalonus, kaip antai, kad patrauklus yra tik lieknas, jaunas moters kūnas. Pastangos perdirbti natūraliai gamtos duotą mums kūną atima iš moters daug energijos ir laiko, gyvenimo džiaugsmą, trukdo jai atsiduoti kitiems dalykams.

Moters savigarba remiasi ne tuo, kas ji yra, o kaip ji atrodo. Moterys tampa nuolat susirūpinusios, ką rodo svarstyklės, kokia yra liemens ir klubų apimtis, kiek raukšlelių atsirado po nakties. Nuolatinis nervinimais atima didelę dalį jų kūrybinės energijos.

Apvalių formų karalienė

Visgi etalonai ir standartai, apibrėžiantys, kas yra gražu, seksualu, kartais nepajėgia sunaikinti natūralių impulsų ir tikrosios žmogaus prigimties. Pamenu, kartą teko dalyvauti viename šokių vakarėlyje. Viena moteris, gerokai vyresnė nei dauguma susirinkusiųjų, ir išties apvalių formų, buvo tiesiog vakaro karalienė. Vyrai prie jos lipte lipo lyg musės prie medaus. Ji nepraleido nė vieno šokio, nors kitos, lieknutės, madingai apsirengusios jaunos moterys ramstė sienas.

Toji moteris spindėjo iš vidaus, ji kerinčiai šypsojosi ir buvo gyvybinga, nepaisant savo apvalumų, grakščiai judėjo.

Pagalvojau, kokia gi jos paslaptis? Toji moteris spindėjo iš vidaus, ji kerinčiai šypsojosi ir užkrečiančiai juokėsi, buvo atsipalaidavusi, gyvybinga, nepaisant savo apvalumų, grakščiai judėjo. Jos šokis buvo labai erotiškas ir uždegantis. Buvo akivaizdu, kad svarbiausia ne figūros apimtys ir ne amžius, o visai kiti dalykai. Taigi, svarbu, ką moteris spinduliuoja aplinkiniams, ar ji sugeba jausti, patirti malonumą, ar nesutrikęs jos ryšys su siela, ar ji džiaugiasi gyvenimu ir yra patenkinta savimi.

Paveldėtas grožis

Moteris gali rinktis, ar nori būti masinės lieknų-aukštų „pupyčių“ propagandos auka, ar megzti gilesnį, subtilesnį ryšį su savo kūnu. Stambi ar smulki, žema ar aukšta, vienokios ar kitokios odos, plaukų... Moteris yra tokia todėl, kad visas šias savybes ji paveldi iš savo giminės, protėvių. Taigi per kūną mes palaikome ryšį su savo šaknimis.

Vilija, pabandykite pavartyti savo giminės moterų nuotraukas, nejau ten nėra nei vienos panašaus sudėjimo moters, kuri yra jums graži?

Paauglei, jaunai merginai išties nelengva atsispirti aplinkinių nuomonei bei masinės kultūros įvaizdžiams. Dabar, kai jau esate suaugusi moteris, svarbu nustoti žeminti save pačią, atmesti visas neigiamas mintis apie savo kūną, pradėti jį lepinti. Žinoma, tai nereiškia, kad turėtumėte šlamšti mėsainius ir nebesirūpinti kūnu. Visgi nustokite galvoti, kaip patikti kitiems ir spraustis į mados rėmus. Juk pati save nurašėte.

Pradėkite kreipti dėmesį į tai, kas jūs esate, ko norite, kas jums įdomu, tuomet nieko nelaukite ir darykite, gyvenkite plačiai ir energingai. Patikėkite, visada yra daug naujų galimybių atsiskleisti, pražysti, tiesiog panorėkite. Galų gale pradėkite gyvent sau: pilnavertiškai ir kokybiškai.

Norite paklausti Ramunės? Rašykite santykiai@15min.lt

Daugiau apie psichologiją ir psichoterapiją skaitykite Psichoterapeutas.com.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis