Internete – audringos komentatorių diskusijos: ar pirmoji ponia pasirinko tinkamą aprangos kodą?

Pirmosios šalies ponios Dianos Nausėdienės įvaizdis vėl pakurstė aistras. Akcijos „Vienos kėdės istorija“ inicijuotame renginyje pasirodžiusi prezidento žmona šį kartą internautų dėmesį atkreipė dėl laisvo stiliaus striukės.
Diana Nausėdienė
Diana Nausėdienė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Akcijos „Vienos kėdės istorija“ spaudos konferencija lietingą pirmadienį surengta Katedros aikštėje, kur kelis mėnesius stovės laikina ligoninės palata. Į renginį apsivilkusi šviesia laisvo stiliaus striuke atvyko ir pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė. Renginiui ji puošėsi klasikinėmis juodomis kelnėmis, baltu megztiniu, o viską vainikavo perlų auskarai ir tvarkingai į kuodą sukelti plaukai.

Vis dėlto šiam renginiui tokį viršutinį apdarą pasirinkusi Gitano Nausėdos žmona sulaukė ir priekaištų. Esą viešų renginių metu labiau derėtų klasikinis paltas ar kitoks apdaras.

15min susisiekė su etiketo specialistu Arminu Lydeka ir pasiteiravo, kaip įvairiuose renginiuose turėtų pasipuošti pirmoji šalies ponia. Savo srities specialistas teigė, kad Diana Nausėdienė yra viešas asmuo, prezidento komandos narė, todėl turi eiti tam tikras pirmosios ponios pareigas, tai yra visada laikytis protokolinio aprangos kodo.

Išreikškite savo nuomonę:

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Diana Nausėdienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Diana Nausėdienė

„Tie aprangos kodai yra patys įvairiausi, pradedant nuo iškiliausių – cravate blanche, cravate noire, baigiant piknikine, „be kaklaraiščio“ apranga. Drabužiai gali būti įvairūs, svarbu laiku bei tinkamu momentu pasirinkti gerą aprangos kodą. Todėl pasipuošti vakarine suknele kartais yra labai gerai, kartais blogai, pasirodyti su striuke taip pat – kartais labai gerai, kartais labai blogai“, – sakė A.Lydeka.

Visgi etiketo specialistas sakė, kad D.Nausėdienės pasirinkimas buvo pakankamai išmintingas. Ji pasirinko kasdienį, laisvalaikio aprangos kodą.

„Ar ponia Diana tuomet buvo darbo metu ir atliko tam tikras pareigas, ar ji buvo kaip paprastas, eilinis pilietis, išėjęs į gatvę ir bendravęs su kitais žmonėmis, galima traktuoti įvairiai. Jei mes vertiname, kad ponia Diana, kaip pirmoji ponia, vienas iš svarbiausių prezidento komandos asmenų, darbo dieną, dienos metu dalyvavo tam tikrame renginyje, be abejo, pasirinktas aprangos kodas „be kaklaraiščio“ nėra teisingas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Diana Nausėdienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Diana Nausėdienė

Jei mes vertiname, kad Diana norėjo pademonstruoti, kad yra eilinė pilietė ir dalyvauja gatvės renginyje, jos pasirinktas aprangos kodas „be kaklaraiščio“ – teisingas“, – 15min sakė A.Lydeka.

Jis pasakojo, kad viskas priklauso nuo to, kaip žmonės vertina renginį. Jei jame dalyvauja kviestiniai svečiai, kurie turi atlikti tam tikras funkcijas, aprangos kodas bus šventinis. Šiuo atveju, tai buvo gatvėje vykstanti akcija, kurioje kiekvienas galėjo įsijausti į tam tikrą vaidmenį, todėl tokiame renginyje aprangos kodas „be kaklaraiščio“ yra tinkamas.

„Galima palikti skaitytojams patiems priimti sprendimą, kaip jie traktuoja šį renginį. Galbūt organizatoriai galėtų pasakyti, ko jie siekė šia akcija, juk tai yra ne kasdienis, išskirtinis renginys, todėl įdėti jį į apibrėžtus, protokolinius rėmus, neįmanoma“, – kalbėjo etiketo specialistas.

A.Lydeka taip pat pateikė pavyzdį, kuris iliustravo, kaip žmonės turėtų apsirengti, gavę kvietimus į renginius: „Kartais man užduoda klausimą: „Mano viršininkas švenčia 50-metį, kaip rengtis?“, atsakymas būtų nuogam, tai yra visiškai logiška, nes galbūt vakarėlis vyks pirtyje. Arba atsakymas – sportiniu kostiumu, nes jis mėgsta sportą ir kviečia į sodybą pažaisti krepšinio. O galbūt su smokingais, nes jis švęs restorane. Žinodami, kad bus kažkoks renginys, nereiškia, kad galime pasakyti, kaip turime rengtis, nes yra įvairių galimybių.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis