Šiame „influncerių“ amžiuje, kai atrodo visi tik ir siekia tapti žvaigžde, turėti tūkstančius sekėjų, daryti jiems įtaką ir ką nors reklamuoti, į viešumą iškilo atvirkštinis viso to variantas.
Vos prieš savaitę instagrame atsiradęs Dobrynios Nikarovskajos, arba kitaip Influjiencos, profilis iškart tapo beprotiškai sėkmingas – per vieną dieną čia atsiranda daugiau nei pusantro tūkstančio sekėjų... O paslaptis visiškai paprasta – šią anketą kuriančiam Algirdui Daumantui Ciūniui tiesiog atsibodo tuštybių mugė, vykstanti socialiniuose tinkluose, iš jos vaikinas nusprendė pasijuokti ir netikėtai atrado daugybę, tiksliau jau daugiau nei 10 tūkstančių, bendraminčių.
„Viskas prasidėjo nuo ilgalaikės socialinių tinklų depresijos, kuri priverčia save kritikuoti, nuvertinti. Tiesiog kai kuriuos labai neigiamai veikia kitų puikybė, tuščios, beprasmės reklamos.
Yra bent keletas „influencerių“, kurie turi daugiau kaip šimtą tūkstančių sekėjų, bet nepateikia visiškai jokio turinio. Aš nesuvokiu, už ką jie yra sekami. Nuolat galime matyti tokius įrašus kaip: „šiandien pusryčiams valgiau Benedikto kiaušinį „Stebukluose“, vėliau pasportavau su asmeniniu treneriu elitiniame sporto klube, pietums – vėl „Stebuklai“ ir nuostabus jų steikas, pasidariau už 80 eurų makiažą ir varau į garsaus draugelio gimtadienį pilnais maišais dovanų! Štai, pažiūrėkite, ką aš jam dovanoju! Prabangių gėrimų apsuptyje dar truputį pasifilmuoju ir varau namučio su būtinai prabangius ratus vairuojančia blaivia drauge“. Ir šios visos dienos kaina, įtariu, apie porą lietuviškų minimumų. Kaip tai gali būti aktuali ir naudinga informacija sekėjui? Atrodo, lyg tai būtų svarbiausias gyvenimo klausimas...“ – 15min kalbėjo A.D.Ciūnys.
Pasak Algirdo Daumanto, jis bandė tiesiog nebedalyvauti socialinių tinklų gyvenime, ne kartą išsitrynė visas anketas, tačiau galiausiai vis tiek grįždavo – priklausomybė.
„Visgi jau porą metų rezgiau mintį, kaip galėčiau šią situaciją išnaudoti, bet nesugalvojau, kokia forma turėtų tai pasirodyti. Jeigu būčiau viską daręs savo vardu, nežinočiau, kaip vizualiai juokingai tai pateikti. O šiaip man labai patinka rašyti komedijas, čia turbūt mano talentas nuo pat paauglystės, pats mėgstamiausias dalykas. Todėl norėjau visa tai sujungti ir pasipriešinti tuščioms reklamoms“, – sakė jis.
Pagrindinį spyrį pagaliau imti pildyti savo norą jis gavo prieš aštuonias dienas, kai netikėtai susidūrus su aktoriumi, parfumeriu Aisčiu Mickevičiumi, galiausiai gimė idėja, kaip turėtų atrodyti Algirdo Daumanto personažas.
„Su juo praleidau gal kokias 7 valandas, fotografavau jo kvepalus. Kadangi Aistis kuria televizinį personažą Orestą Vaigauską, kalbėdamas su juo ir pats supratau, kaip turėčiau sukurti savąjį. Tad be galo esu jam dėkingas“, – šypsojosi vaikinas.
O tolimesnis Algirdo Daumanto pasakojimas apie Dobrynios Nikarovskajos atsiradimą primena tikrą komedijos sceną... „Ryte pabudęs, pirmas dalykas, ką pamačiau, buvo kanalizacijos vamzdžių valiklis „Kurmis“ – ir tada supratau, pradedu nuo būtent jo. Negalėjau patikėti, kad Influjienca dar nėra užimtas slapyvardis, nes jis tikrai genialus – šmaikštus ir kartu aišku, apie ką čia viskas... Ant trikojo pasistačiau kamerą, įsijungiau režimą, kad galėčiau save fotografuoti, ir gerai su „Kurmiu“ praleidau laiką“, – juokėsi jis.
Į pasaulį išleidęs dar tik apie dešimt ironiškų įrašų, Algirdas Daumantas teigia, kad tekstų po juokingomis nuotraukomis su niekuo nederina – netikrina, ar tikrai bus visiems juokinga, ar tai supranta tik jis pats: „Man atrodo, kad moku užkabinti žmones nuo pirmų sakinių. Tai yra svarbiausia. Visada pradedu kaip nors dramatiškai, su kokiu juokingu kreipiniu, kaip „mano mergaitės“, „mielosios“, „sulaukiu tūkstančių žinučių, kokį šampūną naudoju...“ – taip, kaip kreipiasi tos prastos „inluencerės“.
Žinoma, ne vienam pasirodys įtartina, kaip įmanoma per savaitę susirinkti tiek daug sekėjų simpatijų, tačiau Algirdas Daumantas turi paprastą atsakymą – talentas čia dėl visko kaltas. Taip pat padeda žinomų žmonių, atkreipusių į jį dėmesį, palaikymas.
„Turiu padėkoti Mackevičių šeimynai – Rolandui ir Ievai, jie ir Iglė Bernotaitytė buvo patys pirmieji, kurie manimi patikėjo. Jie dalijosi mano personažo įrašais ir sklaida išėjo natūrali. Tiesa, Rolandas pačią pirmą dieną, jau po poros valandų pats man parašė, kaip jam patinka, ką darau, ir kad būtinai tęsčiau. Tada supratau, kad tęsiu, nes, žinot, juk Radistas Rolandas... – juokėsi jis. – Iš tiesų, savęs niekam neperšu, nemaldauju, bet džiaugiuosi, kad Dobrynią po truputį įsimyli Jazzu, Makalius, Saugirdas ir net seksualiausias vyras Lietuvoje ar net žemėje – Oskaras Ridikas.“
Tačiau ir tai nėra vienintelės priežastys, kodėl gerbėjų minia ėmė taip greitai augti. Norintiems tapti socialinių tinklų žvaigždėmis Algirdas Daumantas sako atvirai – ties tuo reikia daug dirbti.
„Aš jau dabar matau, kad didžiausia problema man bus su laiko planavimu. Reikia labai daug skirti laiko bendravimui su naujaisiais gerbėjais. Jei noriu, kad visa tai vystytųsi, turiu megzti ryšius, atrašinėti žinutes. Kai aš į tai įsitraukiau, tai ir pradėjo taip greitai kilti gerbėjų skaičiai. Nėra taip, kad kažką įkėliau į internetą ir tikėjau, kad įvyks stebuklas. Ne, reikia pačiam daug įdirbio įdėti. Aš iškart duodu grįžtamąjį ryšį tiems, kurie pradeda sekti Influjiencos profilį.“
Nepamainomas Dobrynios atributas – ilgų juodų plaukų perukas, pasiskolintas iš geros draugės, „X faktoriaus“ nugalėtojos Iglės Bernotaitytės. Tačiau Algirdas Daumantas sako, kad jis jau pasisavintas ir bus nuolatinis akcentas. Ką jau bekalbėti apie Dobrynios Nikarovskajos vardą, kuris iškart kelia šypseną ir atkreipia dėmesį – jį vaikinas jau seniai buvo radęs ir laikė ypatingai progai.
„Dobrynią pamačiau, kai žiūrinėjau 2017-aisiais sugalvotus naujus vardus kūdikiams. Nerealiai juokingas sąrašas! Ir čia šiaip berniukiškas vardas, kuris man labai užstrigo... Šiaip Influjiencos personažas yra pseudomergina. Aš turiu labai atvirą nuomonę apie lytiškumą. Palaikau visus žmones, kurie vis dar ieško savęs visokiausiais būdais ir nepriskiria savęs jokiai konkrečiai lyčiai“, – teigė jis.
Beje, akylesni televizijos žiūrovai A.D.Ciūnį turėtų atsiminti ir iš projekto „X faktorius“. Tačiau, kaip pats vaikinas sako, ten jam „nepaėjo varkė“. Šiemet jis kartu su Kotryna Juodzevičiūte dalyvavo „Eurovizijos“ atrankoje, kur pateko į patį finalą.
Šiuo metu vaikinas studijuoja kino montažą Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje, tačiau prisipažįsta, kad šis dalykas jo visai nežavi. Tad jis susikoncentravęs į kitą savo aistrą – fotografiją.
„Įdomu tai, kad dalyvaudamas „X faktoriuje“ sulaukiau itin daug neigiamų komentarų, neapykantos, o dabar būdamas Dobrynia Nikarovskaja sulaukiu tiek pat daug meilės ir palaikymo. Dėl to labai džiaugiuosi“, – atviravo A.D.Ciūnys.
Visgi vaikinas nesmerkia visų šiuolaikinių socialinių tinklų žvaigždžių. Jo manymu, galima rasti ir gero turinio.
„Šliaukinės Tuno Salotos man tikras įkvėpimas. Tai – vaikinas iš ZIP FM, kuris kasdien reklamuoja tuno salotas su labai juokingais aprašymais. Absurdiškai geniali idėja yra reklamuoti vienos konkrečios kavinės, vieną konkretų patiekalą kiekvieną dieną. Nuostabiai aprašomi trūkumai, pokyčiai, palyginimai, gaspadinės atsidavimas, kiek laiko virtas kiaušinis ir ar ilgiau ar trumpiau nei praėjusią dieną...“ – juokėsi jis.
Per savaitę tapęs tikra žvaigžde ir pats, Algirdas Daumantas sako net neįsivaizduoja, kaip šis projektas vystysis toliau: „Atsibudęs ketvirtadienį ryte nežinojau, kad po pietų kalbėsiu radijo eteryje. Penktadienį atsikėlęs nežinojau, kad kalbėsiu su 15min. Neįsivaizduoju, kur tai nuves. Bet žadu skirti tam laiko. Galvoju, kad norėčiau būti ne tik rašanti, bet ir kalbanti Influjienca – galbūt kanale „Youtube“ ar net televizijoje...“
Beje, Algirdas sako tikrai nebėgs nuo pasiūlymų, jei kokia įmonė norės, jog jis reklamuotų jų produktą. Tačiau jis nežada dirbti su bet kuo. „Aš esu apsisprendęs bendradarbiauti tik su juokingais brand'ais, kur galėčiau būti šmaikštus. „Kurmis“ vienas iš jų, laisvai galėčiau dirbti su jais. Turi būti ypatingas produktas, nebanalus“, – 15min kalbėjo Algirdas Daumantas Ciūnys, dar žinomas kaip Dobrynia Nikarovskaja-Influjienca.