Išliaupsinto filmo „Stebuklas“ premjeroje – ir Lietuvoje retai viešintis Žilvinas Tratas

Eglės Vertelytės tragikomediją „Stebuklas“ kino mylėtojai jau galėjo įvertinti tarptautiniuose kino festivaliuose bei „Scanoramoje“, o šį penktadienį jis buvo pristatytas plačiajai auditorijai – juosta pasirodė didžiuosiuose Lietuvos ekranuose.
Eglė Mikulionytė ir Andrius Bialobžeskis, Žilvinas Tratas, Ignas Krupavičius su drauge Vaida, Gabija Jaraminaitė
Eglė Mikulionytė ir Andrius Bialobžeskis, Žilvinas Tratas, Ignas Krupavičius su drauge Vaida, Gabija Jaraminaitė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Raudonas kilimas, 1992 metų stiliaus sienelė ir būrys kviestinių svečių – tokį vaizdą penktadienio vakarą buvo galima išvysti sostinės „Forum Cinemas Vingis“ kino teatre.

Į premjerinį kino vakarą susirinko daugybė kino mylėtojų, tarp kurių – ir žinomi žmonės. Raudonu kilimu žengė ir kūrybinė „Stebuklo“ komanda, ir kultūros, meno, verslo, ir pramogų pasaulio atstovai.

Premjeroje dalyvavo Eglė Mikulionytė, Gabija Jaraminaitė, Aldona Vilutytė, Andrius Bialobžeskis, Algimantas Puipa ir Janina Lapinskaitė, Alfredas Bumblauskas, Kristina Savickytė-Damanskienė su vyru Linu, Ignas Krupavičius su drauge Vaida.

„Stebuklo“ nepraleido užsienyje karjeros siekiantis ir Lietuvoje vis rečiau sutinkamas aktorius Žilvinas Tratas.

Debiutinė E.Vertelytės tragikomedija jau spėjo sulaukti dėmesio ir tarptautiniuose kino festivaliuose – Toronte mėnesio pabaigoje kelionę pradėjusi juosta jau spėjo apkeliauti Reikjaviką, Liuksemburgą, Valjadolidą, Torunę, Minską. Filmas atrinktas į tarptautinio Kairo kino festivalio „Tarptautinės kritikų savaitės“ programą ir tarptautinį Talino kino festivalį „Juodosios naktys“, „Forum“ programą.

Apie 1992 metus pasakojančiame „Stebukle“ kiekvienas žiūrovas, net iš skirtingų pasaulių, atrado kažką sau.

„Vakarams, kurie nesupranta ir nežino, kaip žmonės tada gyveno, „Stebuklo“ pasaulis atrodo keistas, tragikomiškas ir nepatirtas. O kine norime pamatyti tai, kas nepažįstama ir nauja. Filmo detalės, kurioms vakariečiai neprideda reikšmės: eilės, taburetėmis paremtos lovos ar Kašpirovskio seansai, yra labai artimos Lietuvos ir kitų postkomunistinių šalių gyventojams. O pagrindinės veikėjos Irenos istorija yra jų pačių, jų mamų ar močiučių istorija“, – sako filmo režisierė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Eglė Vertelytė ir Eglė Mikulionytė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Eglė Vertelytė ir Eglė Mikulionytė

Visgi jei filmas būtų tik laikotarpis, detalės ir motyvai – tai nebūtų universaliai įdomu. Scenaristės ir režisierės E.Vertelytės teigimu, svarbiausia yra labai paprasta, lengvai sekama istorija ir jos konkretumas.

„Stebuklo“ veikėją Ireną įkūnijusiai Eglei Mikulionytei, Šv.Kristoforo apdovanojimo ir Auksinio scenos kryžiaus laureatei, tai yra pirmas pagrindinis vaidmuo pilnametražiame kine. Toronto festivalyje E.Mikulionytė buvo lyginama su žymia suomių aktore Kati Outinen, o po filmo premjeros – ją jau atpažino gatvėse.

„Žiūrovai negali patikėti, kad tai pirmas Eglės Mikulionytės pagrindinis vaidmuo. Mane tai labai džiugina, nes pagrindinis veikėjas yra svarbiausias elementas, vedantis istoriją į priekį. Bet ne mažiau mane džiugina ir tai, kad lietuviai pagaliau galės atrasti Eglės talentą ir juo pasimėgauti ekrane“, – sako Eglė Vertelytė.

VIDEO: Filmo „Stebuklas“ anonsas

TAIP PAT SKAITYKITE: Naujo lietuviško filmo „Stebuklas“ premjeroje – raudonas kilimas ir liaupsės jaunai režisierei

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų