2012 11 05 /2012 11 06

Juozas Statkevičius pristatė dramatišką, Renesanso įkvėptą 2013 m. pavasario-vasaros kolekciją

Vieno garsiausių šalies mados guru Juozo Statkevičiaus (44) kolekcijos pristatymo sulaikę kvapą laukia visi: stilingiausios Lietuvos damos bei rafinuočiausi džentelmenai, mados žurnalistai ir fotografai. Kaip ir ketverius metus iki šiol, taip ir šį kartą rengdamas savo mados šou Juozas žadėjo gausybę siurprizų: prabangiausius aksesuarus ir medžiagas, garsiausių batų dizainerių kurtą avalynę bei podiumu plaukiančius tobulus modelius. Įdomu ir tai, kad 2013 m. Juozo pavasario-vasaros kolekciją įkvėpė vienas garsiausių Vėlyvojo Renesanso tapytojų – Giovanni Battista Moroni.
Juozas Statkevičius ir Ditė Antanaitytė (dešinėje)
Juozas Statkevičius ir Ditė Antanaitytė (dešinėje) / Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr.
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Kolekcijos pristatymo akimirka

J.Statkevičius penktąją kolekciją kūrė labai liūdnu savo gyvenimo periodu, nes besisukant darbų įkarštyje mirė jo tėtis Juozas Statkevičius. Todėl svečiams susirinkus Vilniaus „Siemens“ arenoje kolekcijos pristatymas buvo pradėtas tylos minute.

Ši kolekcija ypatinga dar ir tuo, kad vardiniams Juozo Statkevičiaus kvepalams sukanka penkeri metai. Tad kiek keistoko podiumo viduryje iš po širmų išniro keturi didžiuliai it kolonos kvepalų buteliukai.

Kolekcijos pradžioje buvo atiduota duoklė ir Renesansui. Podiumu su savo svita žengė itin išsidabinusi, Lietuvos bajoraitės Barboros Radvilaitės epochos drabužiais vilkinti manekenė. Iš karto po jos, grojant agresyviai muzikai, apsirėdęs trikotažiniu, žmogaus raumenis atvaizduojančiu kostiumu praėjo vieno garsiausių aukštosios mados dizainerių Jeano Paulo Gaultiero mados namų reklaminis veidas ir modelis Benjaminas Dukhanas.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Jeano Paulo Gaultiero reklaminis veidas Benjaminas Dukhanas.
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Jeano Paulo Gaultiero reklaminis veidas Benjaminas Dukhanas.

TEKSTŪRA IR RAŠTAI: nuo permatomų iki sienų apmušalus primenančių medžiagų

Pirmieji ant podiumo pasirodę Juozo kolekcijos modeliai vilkėjo itin blizgius, žvyneliais apkibusius, šiek tiek sportinius kostiumėlius primenančius drabužius. Pastaruosius nėra abejonės, dėvėti kiek tinkami galėtų tiek vyrai, tiek ir moterys.

Visos audinių tekstūros, nepriklausomai nuo spalvos ar paties drabužio modelio, priminė Renesanso epochos apdarų stilistiką. Vilnoniai, odiniai ir šifoniniai, megzti ir gobeleninius sienų apmušalus primenantys audiniai modeliams suteikė giežtą, kietą, masyvų šarvo įspūdį.

Dauguma audinių buvo vienspalviai bei papuošti blizgiomis detalėmis, tik kai kurių modelių drabužiai buvo raštuoti rombeliais, kvadratėliais ir kitokias taip pat griežtais raštais.

SPALVOS: juoda, padūmavusios žalia, raudona ir mėlyna

Dar prieš kolekcijos pristatymą J.Statkevičius tikino, antram gyvenimui prikelsiąs juodą spalvą. Ir jam tai, rodos, pavyko su kaupu. Kolekcijoje ši spalva ne tik vyravo... ji tiesiog triumfavo.

„Šios kolekcijos modeliai išsiskirs, nes jie yra visai kitokio kirpimo nei praėjusių mano kolekcijų. Aišku, ir už kilometro matysis, kad tai Juozo darbai, į kuriuos įdėta daug nematomo darbo. Bus daug dramos, kuri atsispindės ir spalvose. Juk mano kolekcija – įkvėpta Renesanso. Manau, naujam gyvenimui prikelsiu juodą spalvą. Nors visi sako, kad juoda yra nusibodusi, bet aš manau, jog ji niekada neišeis iš mados. Aš atiduodu duoklę ir Vilniaus Renesansui, ir istorijai“, – prieš pristatymą portalui Žmonės.lt porino dizaineris.

Jūsų dėmesiui – vaizdo įrašas iš Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo:

VIDEO: Juozo Statkevičiaus 2013 m. pavasario-vasaros kolekcija

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Smiltė Bagdžiūnė
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Smiltė Bagdžiūnė

Šalia juodos karališkos spalvos modeliai pasirodė vilkėdami padūmavusios žalios, raudonos ir rudos spalvos suknelėmis, švarkais bei kostiumėliais. Galbūt todėl niūriaspalvės kolekcijos modeliai labiau priminė ne pavasario-vasaros, bet šaltojo sezono metu dėvimus drabužius.

Vis dėl to, finalinio modelio suknelei dizaineris kaip ir pridera aukštosios mados šou pasirinko baltą spalvą. Vestuvine suknele vilkėjo jo mūza ir numylėtinė Ditė Antanaitytė. Su ja pasirodė ir pats dizaineris – pirmiausiai jis demonstratyviai pasikvėpino savo vardiniais kvepalais, o vėliau išėjo dar kartą su D.Antanaityte. Dizaineris taip pat vilkėjo baltą kombinezoną bei baltus sportinius batelius, ne vienam primenančius savu laiku itin populiarius „inkariukus“.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /   Juozas Statkevičius
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Juozas Statkevičius atidavė duoklę savo kvepalams

DETALĖS: pelerinos vietoje apykaklių, gėlės, pūstos rankovės ir galvos apdangalai

Ryškiausias šios ramios ir niūrios kolekcijos akcentas – skrybėlės bei galvos raiščiai. Nuo masyvių skrybėlių su plunksnomis iki nugeibusias lepšių kepures primenančių skrybėlaičių, kurias dėvėjo tiek vyrai, tiek ir moterys.

Kitas gana svarbus ir, nėra abejonės, renesansiškas J.Statkevičiaus kolekcijos akcentas – kaklus it šaliai papuošusios pelerinos. Nepaisant to, ar suknelė būtų atvira nugara ar marškiniai aukštu kaklu, modelius puošė pelerinos. Jų pompastiką pabrėžė pūstos, blizgiomis sagomis dabintos rankovės. Tad modeliai tam tikra prasme atrodė it nužengę iš Giovanni Battistos Moroni paveikslų.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Dar dvi šią kolekciją nuo pernykštės išskyrusios detalės – blizgios gėlės ir ilgi, judesius varžantys moterų sijonai. Pastarieji manekenėms tars raiščiai painiojo kojas. Nors visi modeliai sėkmingai įveikė „maršrutą“, eisena, tenka pripažinti, buvo gerokai iškraipyta ir iš pažiūros nepatogi.

STILIUS: solidi klasika su pompastikos prieskoniu

J.Statkevičius, nepaisant kiek niūrokos kolekcijos temos, liko ištikimas aukštosios mados klasikai. Ne tik dėl kolekcijoje vyravusios juodos spalvos, griežtų linijų, bet ir dėl talijas suspaudusių korsetų, kasas pakeitusių kuodų ir skrybėlių, klubus aptempusių sijonų ir suknelių.

Kalbant apie vyrų drabužių modelius, taip pat vyravo klasikiniai ansambliai: liemenės po švarkais, marškiniai, kaklaryšiai, riestanosiai odiniai batai. Kaip siūlė šių metų pavasariui-vasarai, taip ir kitiems metams dizaineris vyrams rekomenduoja kulkšnis atidengiančias kelnes.

MODELIAI: nuo Ditės Antanaitytės iki Andželikos Cholinos

Šios kolekcijos metu ant podiumo pasirodė 60 modelių, iš jų 40 merginų ir 20 vaikinų. Juozas tradiciškai manekene pavertė ir vieną iš savo bičiulių, šįkart – choreografę Andželiką Choliną. Ji, vilkėdama pompastiška, žemę siekiančia suknele pasirodė priešpaskutinė.

Podiumu žingsniavo ir garsiausia Lietuvos manekenė – Smiltė Bagdžiūnė, o finaliniu modeliu su balta suknele, kaip jau rašėme, tapo Londone gyvenanti ir dirbanti manekenė Ditė Antanaitytė. Tik ji ir Juozas šioje kolekcijoje vilkėjo baltais apdarais.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Andželika Cholina
            Andželika Cholina

Prabanga alsuojantis šou

Be įspūdingo, dramatiško ir Renesanso eros įkvėpto šou, žiūrovų išvydo ir itin prabangių aukštosios mados elementų. Papuošalus kūrė garsūs Šveicarijos juvelyrikos meistrai „de Grisogono“, o medžiagas gamino garsus fabrikas, dirbantis su „Chanel“ ir „Dior“ mados namais.

„Žmonės gal net nepagalvoja, kad aš turiu padaryti tris spektaklius tam, kad vienai kolekcijai nupirkčiau sagas. Jas darė vienos senovinės firmos juvelyrai iš Prancūzijos. Juk mano kolekcija bus Renesansas ir aš negaliu nieko apgaudinėti. O jau nešneku apie avalynę... šiam šou batus kūrė visos garsiausios firmos. Manolo Blahnik daro tai jau trečią kartą, o anksčiau juos kūrė ir Jimmy Choo, ir Christian Louboutin. Investicija yra nežmoniška, bet stengiuosi žmonių nenuvilti ir išlaikyti savo vardo solidumą, kurį užsitarnavau per 23 metus“, – sakė J.Statkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų